Problem med onboard netkort

Diverse d.  05. december. 2005, skrevet af Woody
Vist: 183 gange.

Woody

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2005 21:24:06
Svar/Indlæg:
12/5
Jeg er indehaver af et Asus P4P800-E Deuluxe bundkort, som er udstyret med et Marvel onboard netkort. Det kan jeg ikke få til at virke.

Hvis jeg starter min maskine op i Linux (Suse), finder og installerer den netkortet uden problemer og så er der ellers net.
I Windows bliver netkortet også fundet og installeret uden problemer, men her er der intet net. Jeg får at vide at "et netværkskabel er ikke tilsluttet", men det er ikke tilfældet, da det jo virker glimrende under Linux.

Når jeg kører Windows er der heller ikke lys i netkortet på noget tidspunkt. Det virker faktisk som om netkortet er "slukket".

Hukommelse, I/O-addresser og IRQ er ens under Linux og Windows, og kortet bliver fundet på samme PCI-kanal, så heller ikke noget der.

Nogen der har en idé om hvad der er galt? For jeg fatter det simpelthen ikke.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2005 21:44:30
Svar/Indlæg:
2620/327
Har du prøvet at installere en anden driver?

Woody

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2005 22:19:29
Svar/Indlæg:
12/5
Yep. Men det har virket med den den driver der fulgte med før. Jeg kan faktisk ikke komme på hvad det er der har lagt netkortet om på skjoldet i første omgang. Det eneste jeg havde lavet da det holdt op med at virke var at installere det på min Linux. Og Win og Linux ligger på to helt forskellige partition, så det burde ikke have noget med det at gøre.