NETGEAR og Motorola Surfboard snakker ikke sa

Diverse d.  06. december. 2005, skrevet af System
Vist: 178 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2005 20:25:13
Svar/Indlæg:
0/11005
Nu har jeg lige installeret TDC's webspeed, og med min fine, nye bærbare pc, vil jeg jo rigtig gerne være trådløs. Så jeg gik til butikken og bad om at købe en trådløs router, som jeg havde fået at vide var en lagervare. Det var den så ikke lige alligevel, da jeg stod i biksen. Men de sagde, "Køb den evt. et andet sted. Fona, Elgigangen, whatever... Du skal bare bruge en 54 Mbit tråløs router, alt kan bruges". Så det gjorde jeg: En NETGEAR trådløs router WGR614, som jeg osse installerede.
Nu har jeg kontakt til routeren og osse til kabel-modemmet, men de to ting snakker bare ikke sammen! Og ja, jeg har forbundet Ethernet-kablet mellem router og modem, og der er strøm på begge dele. Så hva' hulen er der galt? TDC vil ikke hjælpe, selvom jeg er kunde hos dem, fordi jeg ikke har købt routeren hos dem (den er ellers nøjagtig mangen til en de selv forhandler!).
Jeg bager 12 chokolademuffins til den person der kan løse problemet for mig!
Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 20:30:54
Svar/Indlæg:
2453/80
har rigtig dårlige erfaringer med netgear :x kunne simpelthen ik få lortet til at køre!

Medium

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 21:29:02
Svar/Indlæg:
55/3
når du er inde og konfigurer routeren, kan den ikke modtage en ip adresse fra dit kabel modem eller hvad mener du med at den ikke vil "snakke sammen" kan huske fra webspeed (dengang jeg havde det) at du skal aktivere det igen og at du skal vente en 30mins eller lign. idet du har tilsluttet en ny enhed i enden på modem stikket (routeren)

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 21:48:28
Svar/Indlæg:
1455/78
Havde også en del hyr med at få WGR614 til at snakke med Motorola Surfboard hos en ven, men det lykkes til sidst, du skal markere at den skal hente en IP auto, så skulle det gerne virke, prøv evt. at lade Motorola Surfboard stå tændt mens du genstarter WGR614

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 21:51:24
Svar/Indlæg:
1455/78
hvis ovenstående ikk virker, så prøv at klik på renew IP inde i opsætningen på routeren

Mr_Bean

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 21:51:57
Svar/Indlæg:
34/19
En god ide er nok at lige slukke udstyret engang. Først power på modem og når det er ok, så tilslut netgear routeren. Inde under Basic settings sæt does your internetconnection til no. samt ip adress og dns sættes til automatisk.
Vis det ikke hjælper vil en reset af router nok være på sin plads :)