-> #6
Det er jo netop det der ikke er til at sige. Man kan jo, som #3 foreslår (ikke personligt), prøve at clocke lidt, og se den procentvise stigning og lave en slags regression.
Problemet er bare, at der er ting som RAM-frekvens der også spiller ind. Når man forsøger at sammenligne CPU'er er det jo faktisk også en hel platform, og uden at skulle bevæge mig ind i nogle lidt for komplicerede ting, som jeg alligevel ikke har alt for meget forstand på (:r), tør jeg godt sige, at en af de store forskelle er, at Intel nyder bedre af en "synkron" RAM-clock end AMD gør.
Du vil i princippet altid kunne finde en "billig" CPU og clocke den til superydelse. Det er jo sådan denne her fantastiske side opstod.
Men spørgsmålet er jo blot, om hvor grænsen går? Der vil altid være en betingelse der hæmmer den ene CPU/platform frem for den anden.
Så kan du jo sammenligne to CPU'er der koster kr. 1.500,-/std., clocke dem begge lidt, og sammenligne ydelse. Men, hvad sætter begrænsningen? Dårlige RAM, et bundkort der ikke går længere.
Igen, så er det ikke CPU'en, men platformen :)