Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2005 15:16:04
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg har oplevet underlige "automatiske" shutdown's fra min maskine.
Den slukker ganske enkelt af sig selv. I starten var det min klare overbevisning at det udmundede sig i min Chill Innovation 520A2 PSU. Men nu er jeg ikke så sikker mere.
Efter min hjemkomst fra DreamHack oplevede jeg det 2 gange på samme aften, og valgte derfor at lade den stå til dagen efter. Her pillede jeg et ekstra netkort ud af den, og tog den ene Raptor disk fra, så jeg nu kun havde en systemdisk (anden Raptor) og mit raid 0 tilbage. Herefter kørte maskinen stabilt i over 5 dage. Jeg skulle så bruge noget på den anden Raptor igen, og satte den derfor til, sjovt nok, nu her halvanden dag senere, slukkede maskinen helt uprovokeret igen.
Jeg valgte så at jeg vil prøve at pille Raptor disken fra igen, og den var MEGET varm (den sidder klemt inde mellem de to diske der kører raid 0) så min tanke er at det måske er noget automatisk nedlukning ved for høj temperatur der sætter ind ?
Pt. har jeg ingen anden mulighed for at placere disken anderledes, men det kan jeg hurtigt finde, hvis det er relateret til at disken bliver for varm ved dens nuværnde placering.