ingen forbindelse til nettet?

Diverse d.  09. december. 2005, skrevet af pizzabager
Vist: 206 gange.

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2005 14:52:22
Svar/Indlæg:
531/120
har lige sat nyt Mobo i min mors comp.. og kørte en repair af winXP bagefter. (gider ikke installere på ny, den køre fint)

Men så skte det.. det samme som skete sidste gang jeg selv gik fra et Nforce2 til Via chipsæt..

denne gang er det fra et SIS til Via chipsæt..

efter alt er færdigt og ser ud til at virke, kan man ikke komme på nettet..

den skriver begrænset eller ingen forbindelse til nettet, jeg kan ikke huske hvad jeg slev gjorde dengang det skete med min.. tror jeg gav op og reinstalleret windows.. men jeg gider næsten ikke.. er der ikke noget man kan gøre.. andet end geninstallering??

ting der er prøvet..

fjernet netkortet og genstartet og installeret igen.

updateret driver til en VIa fast ethernet driver (en windows havde)

andre ting?

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
09-12-2005 15:02:35
Svar/Indlæg:
217/32
jeg tror du må bøje dig... og lave en reinstallering.. :D

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2005 15:05:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Prøv at deaktivere, vente lidt, aktivere, vente lidt, deaktivere, vente lidt osv... nogle gange. Det virker for mig når jeg har det problem.

Det er sket, at der er kommet en eller anden fuckup, og jeg har ikke fået min ip/adresse på netværket. Og så kan netkortet slet ikke finde ud af det.

Men, inden du bruger blut, swet og tårer på re-install, så prøv lige ovenstående. Garanterer ikke at det virker, men det har hjulpet mig et par gange :i

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2005 15:43:47
Svar/Indlæg:
531/120
hmm har hentet et fix fra MS, noget ang. Update til SP2, så kan den miste internet forbindelsen, og den CD jeg har kørt repair fra er jo med Sp2 så det er nok der problemet ligger..

Nogen andre gode ideer, har også hentet de nyeste drivere til chipsæt og netkort. så nu prøver jeg at tage derud igen..

kunne det ikke være noget andet end netkortet, det er da for irriterende at jeg skal tage hjem og kigge på nettet.. :(

Nonig> jeg prøver lige dit tip først, kunne være guldet hvis det kunne gøre det.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2005 20:28:52
Svar/Indlæg:
6052/189
Enhedshåndtering -> Vis -> "Vis skjulte enheder"

Kig så under netkort om der skulle være nogle gamle enheder hvor ikonet er halv gennemsigtigt.

Prøv så at fjerne disse. ( Det er hw enheder hvilke's drivere stadig ligger i systemet. )

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2005 22:45:08
Svar/Indlæg:
2958/84
prøv ved dos promten at skriv >ipconfig ?

jeg mener at komandoen heder ipconfig renew

men hæng mig ikke op på det

steen

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2005 01:55:02
Svar/Indlæg:
2870/65
# 5 ipconfig renew all....ellers lige i øjet.

Prøv at sætte en fast ip på TCP/IP som ligger i det samme segment som din router.

Skulle den komme og sige at der en netværkskonflikt (samme ip addresse som en anden maskine) kan du være sikker på at den kommunikerer med andre maskiner. Hvor skulle den ellers vide det fra...OK?

En ip addresse og en subnetmask er nok. Hvis der sker noget, kan du altid sætte routeren som default gateway.

Hvis der er kommunikation med fast ip addresse, kan du også sagtens få en dhcp addresse på maskinen.

Du kan eventuelt teste om din dhcp server svarer sådanne:

ping 192.168.x.y 67 (hvis din dhcp server ligger i 192.168.x.y området da dhcp svarer på port 67.

Forudsætter selvfølgelig at driveren virker.

Alternativt kan du teste om Speed/duplex er sat til det korrekte. Nogle routere/switche har svært ved at klare "autosence"...ligesom nogle netkort har samme problem, når de sidder på et 10/100 netværk. Grunden er, at hvis routeren/switchen sender anden duplex ud end netkortet vil acceptere, kan man være nødt til at sætte duplex manuelt til 100 mbps.

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2005 10:24:39
Svar/Indlæg:
531/120
oki ingen af de ting jeg prøvede igår virkede..

når jeg sidder og kigger på netværks forbindelsen, så skriver den ehhh:

Henter netværks adressse (eller noget i den stil) når den prøver og forbinde..

men slukker jeg modemmet (adsl modem) så går der 10 sek også skriver den tilsluttet.. tænder jeg modem igen går tilbage til at skrive henter netværks adresse.

Jeg vil prøve jeres tricks, men er i tvivl om det bare er windows som ikke vil tillade at man skifter MB uden at geninstallere..

for det tyder jo på den har forbindelse til modemmet.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2005 11:19:31
Svar/Indlæg:
2958/84
kan det være en firewall der blokere for trafikken enten windows eller 3. parts antivrus program med firewall ?:(

DxB^

Superbruger
Tilføjet:
10-12-2005 13:30:56
Svar/Indlæg:
183/26
Som du skriver: " hmm har hentet et fix fra MS, noget ang. Update til SP2, så kan den miste internet forbindelsen, og den CD jeg har kørt repair fra er jo med Sp2 så det er nok der problemet ligger.. "

Er ude for næsten det samme; M$ smed opdateringer på Windows Update for nogle uger som som, når jeg installere, laver buffer fejl på ALT der har med inet at gøre. Lan virker fint. Men alt inet bliver sløvt, falder ud og du kan klikke 10-15 gange på adressen for den går igennem. Ellers viser den "siden indeholder ingen data". Jeg ved det er en opdatering fra dem der er skyld i det (om det så er en software konflikt med mit setup, aner jeg ikke). Jeg lavede en test hvor jeg lavede en restore med mit ghost image, som jeg har brugt igennem mange måneder, også før dette. Lige efter restore begyner den at skabe sig. Efter en ny restore uden opdatering er der intet, og bare for at være sikker, en ny restore efterfuldt af opdatering.... jeps så skabte den sig igen.

Selvom det muligvis ikke er dit problem, så vil en ny inst på ingen måde skade, og det er sku nok den eneste vej..

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2005 15:26:31
Svar/Indlæg:
2958/84
#9 MS i en nøddeskal x(