Asus A8N-SLI Platinum vs A8N32-SLI Deluxe

Bundkort / CPU d.  09. december. 2005, skrevet af System
Vist: 278 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
09-12-2005 17:14:22
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa

Står med lidt af et dilema.. For et par dage siden røg midt grafikkort sig en tur, hvilket resultede i køb af nyt bundkort, grafikkort og cpu :/ Trist men ok 4 år gammel hardware holder alligevel ikk i længden :D

Dilema'et består i det fact at jeg vildt gerne vil købe et Asus A8N32-SLI Deluxe bundkort til det nye setup, men det kan bare ikke skaffes før hen omkring d. 19/12 og det gælder hele landets forhandlere så vidst jeg kan se :(
Firmaet jeg har bestilt bundkortet hos fortæller mig at jeg kan overveje at købe et Asus A8N-SLI Platinum, men hvad siger i til det? Er det nye bundkort den ekstra uge værd og vente på?
Har lidt svært ved på stående fod at se de reelle forskelle på de to kort.. Det kan så os siges at jeg har købt et GeForce 7800GT, kun et enkelt, så skal overhovedet ikk bruge det SLI til noget, det er bare for at fremtidssikre den en smule da jeg jo trods alt kun er studerende :)

Grunden til at mit valg står på en af disse på er deres 8 faset power design, og det at der ingen kølere er monteret :) Hader støj fra blæsere :P

Håber det gode folk på hardware-test kan hjælpe mig =) Vil meget gerne hører tilbage fra folk der evt. har skiftet fra Platinum til dens nyere afløser =)
andepro

Superbruger
Tilføjet:
10-12-2005 11:22:44
Svar/Indlæg:
148/27
Jeg har stået i det samme...for en måned siden ville jeg købe premium, men så kom det andet.

De er jo begge med passiv køling, så ingen af dem larmer. Hvis du skal overclocke igennem, betyder den 8 fasede styring noget, da der ikke genereres så meget varme omkring cpu-området, hvilket sammen med andre ting gør, at kortet også kan clocke højere - ja nogen spår, at en verdensrekord vil blive nappet med kortet.

Skal du ikke voldclocke, er premium stadig et valagtet kort, og det larmer tilsvarende lidt.