Asus Radeon x850xt pe problem med nforce2 bun

Diverse d.  09. december. 2005, skrevet af deamonized
Vist: 184 gange.

deamonized

Overclocker
Tilføjet:
09-12-2005 22:56:43
Svar/Indlæg:
7/3
Hej.
Jeg sidder med at asus A7N8X-XE bundkort med nforce2 ultra 400 chipset.

Da jeg satte mit grafikkort på var der en masse hvide lodrette streger med ca. 1cm mellemrum. Jeg kunne dårligt nok finde rundt.

Da de først kom da windows startede med at loade ind lavede jeg en ny formattering. Så kunne jeg se normalt igen. indtil jeg installerede mine chipset drivere(både dem på cd og nyeste versioner gør det) Jeg fandt ud af at det er filen: Gart som et eller andet sted skulle stabilisere AGP - nogen ligne -

Jeg læste lidt rund omkring det og hørte så at folk mistede meget af deres hastighed(frames) i spil pga. denne fil er fjernet (da andre folk som har problemer med den fårsager "frøsninger" i online spil i et par sek)

Nu er jeg lidt hurtig til at spørge, men er der nogen der kender til denne fejl? Jeg kunne godt tænke mig at vide om det har noget specielt at sige for et radeon kort?
Måske det bare er mit der er fejl på?

Takker.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2005 03:12:55
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg har selv med mit 9800XT kort haft hvide striber på skærmen både på nf2 og nf3. De kommer, ligesom ved dig først når windows er bootet og driverne er loadede. Derfor tror jeg også det er en form for driver fejl. Jeg har dog ikke undersøgt det nærmere da det altid løste sig igen med et reboot. Umiddelbart tror jeg så ikke det har noget med chipsæt at gøre da den har gjort det både på nf2 og nf3, men man ved jo aldrig.

Jeg ved som sagt desværer ikke hvad fejlen skyldes, men både mit og min kammerats 9800XT har gjort det flere gange...

jsv

Superbruger
Tilføjet:
10-12-2005 04:23:31
Svar/Indlæg:
315/39
Ved ikke lige om det har noget med jeres fejl at gøre men have samme fejl med et Nvidia Ti-4200 kort også på et NF2 mb (AN7)... lige så snart drv blev loaded kom der streger... Hos mig var det en kondensator der var gået...

Det er dog meget almindeligt ved netop det kort!
Men må da håbe det ikke er en bug ved NF2...

deamonized

Overclocker
Tilføjet:
10-12-2005 14:55:58
Svar/Indlæg:
7/3

Problemet er hos mig at det sker hver gang. om jeg rebooter eller ej. så længe gart driveren kører er de der konstant. jeg har både prøvet ældre og nyere driver, sker ved dem alle.

Jeg har ingen problemer med mit gamle gfx kort når det gart driver kører. så et eller andet sted må det være kortet den er gal med?

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
10-12-2005 15:02:33
Svar/Indlæg:
311/38
Opdatering af BIOS ville måske hjælpe?

er nok det første jeg ville gøre med så gammelt et bundkort

deamonized

Overclocker
Tilføjet:
10-12-2005 19:28:43
Svar/Indlæg:
7/3
Tja kunne jeg vel også godt lige have sagt. opdatering af bios med både den nyeste og lidt ældre har jeg prøvet