Superbruger
Tilføjet:
11-12-2005 10:27:25
Svar/Indlæg:
12/5
Hej Oc.
Jeg har en HP Pavilion N5195, og da jeg så fik købt den fik jeg en del problemer med den allerede på den første aften (Købte den brugt). Igår fik jeg så lige købt ny harddisk til den (En Samsung 40GB,5400RPM) og fik installeret XP og det kørte bare, fik så installeret Norton Antivirus nu her, og så gik jeg ned og spiste og efter ca 20min, er den gået til en blå skærm hvor der står:
Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadeligelse af computeren.
Kernel_Data_INPAGE_Error
Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:
Sørg for, at al ny hardware eller sofware er korrekt installeret.
Hvis dette er en ny installtion, skal du spørge hardware- eller sofwareproducenten, om der er windows opgraderinger, som du muligvis har brug for.
Hvis problemet opstår igen, skal du deaktivere eller fjerne hardware eller sofware, der er installeret for nylig. Deakter nogle indstillinger for BIOS-hukommelsen, feks. caching eller afskygning.
Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte computeren og trykke F8 for at vælge Avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.
Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x00000007A (0xc03E66CC, 0xF99B3642, 0x0c275860)
*** ftdisk.sys - Address F99B3642 base at F99A9000, datestamp 3b7d8419
Starter lagring af den fysiske hukommelse.
Denne fejl har den meldt to gange, både på den nye og gamle HD.
Når jeg så genstarter den skriver den:
Operating System not found.
Hvad dælen kan problemet være ? Jeg har prøvet og installere XP ca 5gange på den nu hvor den melder samme fejl hver gang.
Mvh.Mads