Nu har jeg aldrig prøvet F.E.A.R., men du har sikkert ret :)
Max HTT?! Nej. HTT bussen skal ikke over 1000mhz. For langt over 1000mhz og dine data bliver korruptet. Med andre ord: Windows bliver ødelagt.
HTT skal stå på følgende ved disse indstillinger:
200fsb -------> x5
201-250fsb ---> x4
251-333fsb ---> x3
333-400fsb ---> x2,5
Sådan, så er du godt sikret.
Start med at teste max fsb. Det gør du ved at sænke CPU multiplier til 8. Så kører du bare FSB i 10mhz ad gangen indtil du når 300mhz. Så kører du i 5mhz ad gangen. Når den laver fejl, så kan du hæve spændingen med 0.05v til chipset. Min anbefaling er, at du max giver 0.1v mere til chipset alt efter hvilken køling der er på og hvor varmt det bliver. Husk under hele sessionen at følge de HTT indstillinger jeg har skrevet oven for.
Når du har fundet max fsb, går du videre til CPU'en. Hæv igen CPU multiplier til 11, som jo er din standard. Til at starte med kan du godt køre 5mhz fsb op ad gangen, som giver 55mhz på en 4000+. Når den begynder at lave fejl, så tilføjer du 0.05v og fortsætter. Hæv vcore med 0.05v indtil du når 1.6v, hvor jeg mener du bør stoppe med moderat luftkøling. Mit bud er, at du kan ramme ca. 2800mhz med box køler. Dog ser jeg du har et Asus A8N-SLI. Der kan du kun give 1.55v til CPU, selvom BIOS siger 1.65. Det bliver bare lavet om til 1.55v i praksis.
Når max for CPU'en er fundet, går du videre til RAM'ne. Nu ved jeg ikke hvilke chips der sidder på dine ram. Men jeg kan forestille mig, at det er nogle micron eller UTT chips.
Micron chips skal helst ikke have over ~3v, mens UTT kan tåle helt op til ~3.5v, hvis man har en blæser til at køre et flow henover. På Asus A8N-SLI har du mulighed for 3.0vdimm, hvilket ikke er nok til at få UTT til at spille max.
Men når du tester ram'ne, så starter du med at sænke CPU multiplier til 7-8x, så du er sikker på den ikke pludselig begynder at spille ind med ustabilitet.
Så altså når du skal til at begynde med Ram test, ser det således ud:
FSB: 200mhz
CPU multiplier: 7 eller 8
RAM Divider: DDR400
Timings: 2-2-2-5 1T
vdimm: 2.8, som du jo allerede kører med.
Så starter du stille og roligt. Kører FSB op på 205mhz. Så kører dine ram også 205, fordi du har sat en 1:1 divider på. Så memtester du lidt. Det er formentlig ikke nødvendigt at gøre det så lang tid her i starten, så bare kør memtest i 20 minutter, som programmet selv anbefaler.
Så rebooter du. Ind i bios og FSB op på 210mhz. Lad være med et ændre på strømmen til RAM'ne, så længe de er stabile. Kører memtest i endnu 20 minutter. Rebooter. Fsb op på 215. Du følger simpelthen denne procedure indtil RAM'ne laver fejl. Så hæver du spændingen til 2.85v og fortsætter. Hver gang der kommer en fejl skal du hæve volten med 0.05v indtil du når boardets max på 3.0v. Når du kommer langt nok op i mhz skal du begynde at memteste lidt mere end 20 minutter og eventuelt snuppe et slag BF2 også. BF2 er nemlig også MEGET ram sultent som du nok ved og udnytter RAM'ne til det sidste.
Når du er færdig skulle du gerne have fundet MAX for dit system. Dog tror jeg dit Asus board kan blive en begrænsende faktor i form af mangel på vdimm og vcore.
Håber det gav dig et skub i den rigtige retning
;)