aquagraFX 6600 AGP Typ 2

Vandkøling d.  12. december. 2005, skrevet af Spio
Vist: 472 gange.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2005 19:20:46
Svar/Indlæg:
1114/293
nogen der ved om den her er en flow eller tryk køler

og er der nogen erfaringer med den??

http://www.aqua-computer-syste...

spio

JustOne

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2005 19:28:21
Svar/Indlæg:
453/31
jeg ville mene at den køler ved tryk!
jeg har en lingende en ,bare til et 6800GT istedetfor,som drives af en E-heim 1046 12V version og det gør den ganske glimrende!

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2005 19:46:21
Svar/Indlæg:
1137/24
Alle vandkoelehoveder yder bedre ved oeget tryk... Saa den vej rundt er alle hoveder tryk hoveder...
Men som du hentyder til, saa er der hoveder der yder bedre end andre ved lavt tryk...
Aquacomputers GFX hoveder skal helst have noget tryk foer de yder ok... IMO er de ikk de bedste hoveder paa market...

Lavet af Alu = korrorision
Meget restriktive = Skader performancen paa resten af systemet.
Ok performance = Der er bedre hoveder derude!
/Thomas

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2005 20:31:11
Svar/Indlæg:
1114/293
det var kun fordi den osse kølede ram det synes jeg ikke jeg kan finde andre der gør

spio

JustOne

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2005 22:17:14
Svar/Indlæg:
453/31
2# jeg kan desværrer ikke give dig helt ret i hvad angår tryk på aquagrafx,mit 6800GT kort ligger på omkring 52c nu efter hvor jeg har monteret en blackice micro som er meget restriktiv efter min mening,og hvorefter min vandmængde er faldet med 50% efter den blev monteret! meeeen!!!! mine temps er stort set de samme!,
og det er selv om der kun smutter omkring 30ltr igennem systemet i timen,i forhold til de 60ltr jeg havde tidliger inden black ice micro.
men kunne da godt forstille mig at luft flowet i kabbi osse kunne ha en stor indflydelse på det!?.

Lavet af Alu = korrorision
(brug antikorrorisions væske)

Meget restriktive = Skader performancen paa resten af systemet.(mere tryk er ikke altid = bedre prormance )

Ok performance = Der er bedre hoveder derude!
det er der da helt sikkert, men de fylder formeget hvis man ikke kan undværer nogle af sine pci/pci express slots.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 00:05:36
Svar/Indlæg:
1114/293
jeg er osse lidt ked af det aqua hoved er af alu men synes ikke jeg kan finde andre der er lavet at kobber der osse tager rammene med

måske i andre har set et jeg har overset??

spio

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 10:02:01
Svar/Indlæg:
1137/24
Nu er din 1046 heller ikk den kraftigeste pumpe i hele verden... Det er muligvis der dit tryk problem ligger ;)

Fordelen ved vandkoeling er jo lige netop, at du ikk behoever det store airflow i kabinettet. Men self kan det goere en forskel selv med vandkoeling det er jo klart!

Du faar problemer med korrosion hvis du blander Alu og kobber, ogsaa selvom du bruger antikorrosionsvaeske... De metaller vil bare ikke sammen...

Mere tryk er ALTID = mere performance i vandkoeling! Vandet optager/afgiver varme bedre ved hoejere tryk. Hvor meget ekstra performance du faar er altid spoergsmaalet...

Jaa, du kan koebe et DD Maze4 Acetal som vil taeve det AquaGFX hoved tilbage til stenalderen hvor det hoere hjemme IMO :)
Det er heller ikke alle som syntes 1-slot parameteren er den afgoergende faktor ;)

Du behoever ikk koele rammene paa et 6600... Det er nytteloest... Spild af penge... Rammene overlever gladeligt uden, og du vil kunne oc hoejere med et DD Maze4...
/Thomas

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 11:11:53
Svar/Indlæg:
1114/293
jeg læste bare en artikkel af myth buster hvor han skriver at rammene eller den anden fætter hvor der er køleblok på bliver multi varm og det kan jeg osse mærke på mit eget kort.

med et moderat oc kan jeg ikke røre den køleprofil uden at brænde nallerne

spio

MaGiX

Superbruger
Tilføjet:
13-12-2005 11:47:00
Svar/Indlæg:
204/16
#7. Vram'ne bliver meget varme, det har du helt ret i, men i modsætning til din GPU har de overhovedet ikke nogle problemer med den varme, de er nemlig bygget til at klare det, også selv om temperaturen kommer op over 70° C.

At køle ramne er som flere siger stort set nyttesløst, du får ikke meget andet ud af det end det faktum at vandet bliver varmet op før det rammer GPU, og samtidig er den slags kort ofte væsentligt mere tryk nedsættende end normale kølehoveder er det, og dermed opnår du alt i alt et dårligere resultat med køling af dine vram end uden.

GPU er langt mere følsom over for varme end dine Vram, så snup du hellere et godt kølehoved uden, dine ram skal nok overleve.

MaGiX

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 11:54:22
Svar/Indlæg:
6624/113
Med hensyn til korrosion mellem to metaller klarer antikorrosionsvæske, som f.eks kølervæske, fint den opgave.

Ja der er stadig en nedbrydning af alumunium'en på trods af demineraliseret vand + ca 10% kølervæske, men den er så langsom at det ikke er en faktor man skal regne med.

Som MaGiX også siger, ville jeg klart tage et kølehoved til GPU alene, og så bare smide nogle løse køleprofiler på vram. GPU er mest følsom...

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 12:11:54
Svar/Indlæg:
1114/293
ok det bliver en maze4 så så kan jeg osse komme videre med det vand

takker alle

spio