SCSI disk spinn down?

Diverse d.  12. december. 2005, skrevet af KingGuru
Vist: 220 gange.

KingGuru

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2005 23:59:02
Svar/Indlæg:
624/173
Jeg har lånt en SCSI disk til damens maskine, mens hun skriver speciale.
Men det er en Atlas 15k, og den giver godt nok lyd fra sig.
jeg tænkte på om man kunne få den til at spille ned, så den larmer noget mindre.. der er en konstant høj hyletone fra den, som jeg gerne så fjernet.

KingGuru

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 05:14:57
Svar/Indlæg:
10398/435
hvis man ikke koncentrerer sig om hvad damen siger så kan det ofte lyde som en slags baggrundsstøj i form af en hyletone ;) kiddin..

Nej det kan man ikke svjv.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 07:18:50
Svar/Indlæg:
1155/43
Du skal såment bare fortælle hende at sådan skal den lyde og at man må finde sig i det. En Ferrari er jo heller ikke lydløs... med mindre den er slukket vel sagtens :)

Ej, jeg kan godt finde en ældre ide disk frem som helst sikkert aldrig kommer til at sige en lyd, også bytter vi da bare lige over :P

Billigste alternativ er nok at købe hende et par hovedetelefoner i adventsgave :)

per_folmann

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 08:24:27
Svar/Indlæg:
176/83
Hej der!

Du kunne prøve at hænge den op i noget så simpelt som postelastikker, (du ved de tykke af dem) det kan godt hjælpe, da kabinettet grundet resonanser, forstærker støjen fra disken en hel del

Venligst

Per :e

palle

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 11:57:31
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, førstegenerations 15k diske siger en hel del. Jeg har selv haft en førstegenerations Seagate Cheetah 15k og kører nu med en andengenerations Maxtor 15k ll. Og der er stor forskel - den nye maxtor "snakker" en del, når den læser/skriver, men er ellers ret stille, hvor den gamle Cheetah netop havde den konstante hyletone.

Jeg fik dæmpet lyden en smule med elastikker og en anordning med isoleret med uld. Husk dog at give den mulighed for at få noget luft, da den bliver ret varm.

KingGuru

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 23:54:23
Svar/Indlæg:
624/173
den giver forbavsende lidt larm gennem kabinet.. tager jeg og holder den i hånden er det det samme.. men jeg fandt løsningen... som næsten kvælte lyden.. dælle hele kabinettet med en gammel dyne.. så bagsiden er fri.. og så må man være kreativ når man tænder.. men det skal bare være ok i en uge.. så det går nok.. og jeg sidder ved min maskine i et andet rum, så jeg kan på sin vis være ligeglad..

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2005 03:01:02
Svar/Indlæg:
4112/53
#0/#5 Ellers maa du igang med at lave noget vandkoeling med Silent Star hdd koelere, de er ekseptionelle til at fjerne hoejfrekvent stoej fra harddiske, men de kraever saa ogsaa, at der er noget vandkoeling, for at du ikke braender hdd af.

Kan ikke huske hvem det er, men der er vist nok nogen der har lavet noget lignende, der er passivt koelet, men som kraever godt airflow.