Internet-forbindelse

Diverse d.  13. december. 2005, skrevet af System
Vist: 398 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
13-12-2005 16:55:20
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej,
jeg har nogle problemer med internettet på min bærbare computer. Når jeg åbner Internet Explorer siger den, at søgesiden ikke kan findes, på trods af at jeg har installeret webspeed, og det har også virket før. Jeg bruger USB-kablet, og når jeg så prøver at sætte det ind i min stationære virker internettet fint. Ved I hvordan jeg får internetforbindelsen til at virke på min bærbare igen?
tocool

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 19:06:19
Svar/Indlæg:
244/73
Forbinder du dit modem direkte til din bærbar og til din stationær?
Så er det der du har problemet. Du kan normalt kunne havde en pc til webspeed af gangen. Du bliver nemlig registreret via din pc's MAC adresse og den er ikke ens på de to pc'er.Med mindre du har klonet dem. Så det nemmeste er at sætte en switch på og så sætte de to pc'er på der. Så er det swith's MAC adresse som webspeed ser hele tiden.(Har selv webspeed med 3 pc'er på)

Sandholm

Overclocker
Tilføjet:
13-12-2005 20:03:25
Svar/Indlæg:
2/0
Nej, jeg har ikke to kabler fra modemmet i samtidig...

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2005 07:49:45
Svar/Indlæg:
244/73
Nej men du kan kun registrer en MAC adresse hos tdc på dit webspeed. Så når du skifter til din bærbar skal du så ændre din regisrering til din bærbar's MAC adresse.

Sandholm

Overclocker
Tilføjet:
14-12-2005 19:14:21
Svar/Indlæg:
2/0
Ok, hvordan gør jeg det? :)

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2005 07:45:34
Svar/Indlæg:
244/73
Ja det er jo så det spændende. Registrerings siden skulle gerne komme af sig selv når du forsøger at gå på netet med din bærbar. Også skal du havde din registreringskode klar. Hvis den ikke gør det så er det nemeste nok at prøve webspeed hotline, de plejer at være til god hjælp hvis der er en fejl i instillingerne på din pc. Men det nemmeste var en switch så behøver du ikke registrer hver gang du skifter pc. Så er det nemlig switch's MAC Adresse som du bruger og den er ens uanset om du har en eller flerer maskiner på.