Hvis/naar du alligevel skal ud at have nyt MoBo, saa vil jeg anbefale dig den nye Expert version af det MoBo du selv naevner (var i nyhederne for ca. 3 uger siden). Det er bygget med henblik paa en god luftkoeling, og med god plads til senere montering af vand eller komp. uden at miste alt for meget af luftkoelingen paa RAM og Mosfets.
Bege CPU'er er fine, men skal ikke kunne sige hvilken der er bedst.
vapo micro, er "kun" en 92mm profil, hvor en profil som NB Silencer er en 120mm profil, hvilket reducerer stoejen.
Begge kan monteres 360° rotering, saa vidt jeg husker, saa der ingen problemer er med at faa den rette luftstroemning.
Vapo micro skal blaese opad, saadan at HP "stikker" op, hvor NB silencer er ligeglad, og man kan dermed saette den til at blaese den varme luft hen imod bagsiden af kabi, og dermed hjaelpe til med et godt airflow i kabi.
Gode RAM, og IMO de bedste 1GB sttaenger til OC.
Jeg kender ikke ret meget til Hiper PSU'erne, saa dem vil jeg ikke udtale mig om.
580W er ikke owerkill til det system der, slet ikke naar du vil OC med vand paa senere hen, og maaske enda have et SLI setup, hvor jeg naesten vil paastaa den er for lille, hvis det hele er OC'et.
Naar du faar fat i vand, saa husk vandblokke til mosfets paa MoBo, nu du har muligheden til DFI kortet, da disse har stor gavn af vandkoeling, temp. messigt.