Problemer med proset og WPA-PSK

Diverse d.  14. december. 2005, skrevet af Anonym2020102112223
Vist: 307 gange.

Anonym2020102112223

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2005 15:04:03
Svar/Indlæg:
125/39
Hejsa.

Nu ligger landet sådan, at jeg bruger min bærbare på 2 netværk.
Den private som er krypteret med WPA-PSK.

Derudover har jeg førhen brugt den i skolen, men grundet tidligere opsætning skulle vi forbinde til en terminalserver igennem en vpn klient og alt muligt bøvl.
Fordi den løsning på skolen var så uacceptabel, er de nu gået med til at ændre det - således at man kan komme på netværket uden at forbinde igennem det helt store.

Kravet er, at ens netkort understøtter LEAP - hvilket mit Intel Wireless 2100 kort understøtter, dog med den hage at man skal have Intel PROset utility installeret for at kunne forbinde til netværket.

Når jeg så installerer dette proset utility, kan jeg ikke komme på netværket herhjemme - hvis jeg vælger WPA-PSK som krypterings form, kommer der to "undermuligheder" op i form af TKIP og WEP (går ikke udfra jeg skal røre ved det).

Jeg vælger så WPA-PSK og TKIP og skriver pænt mit password ind - og den finder ganske vist også netværket, men den melder om "forbindelse oprettet, mangler tilladdelse fra ".

Hvis jeg afinstallerer proset softwaren og bruger windows' kan jeg fint komme på mit private netværk men af gode grunde ikke skolens.

Jeg har prøvet at hente en nyere version af proset utility fra Intels side (Havde brugt den driver som Acer har på deres site under min model), men det giver en blå skærm ca 10 sekunder efter windows er loadet - mærkeligt!

Summa summarum:
Hvis jeg installerer Proset utlity kan jeg komme på skolens netværk men ikke det private.
Hvis jeg afinstallerer Proset utility kan jeg ikke komme på skolens netværk men det private.

=#(/¤#)/¤

Det skal jeg siges at jeg har en Linksys WRT54G router.
Nogen forslag?

Mvh

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2005 17:22:18
Svar/Indlæg:
244/73
har samme router og du skal sørge for at routeren også er sat op til WPA-PSK og TKIP så både pc og router er sat ens op.
Pa routeren hedder det bare WPA personal også vælger du TKIP.

Håber det hjælper