Tror I der er mulighed for yderligere OC?

Overclocking d.  15. december. 2005, skrevet af Splint
Vist: 407 gange.

Splint

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2005 00:29:07
Svar/Indlæg:
14/3
Jeg har siddet de sidste par aftener og leget med lidt overcloking.

Jeg synes selv, at jeg har opnået et ganske fornuftigt resultat, mit hardware taget i betragtning, men da jeg ikke er den mest garvede OC'er kunne jeg godt tænke mig en uvildig vurdering.

Tror I der er mere at hente?

Smid gerne en stemme i min profil, for de nuller er sgu lidt triste at kigge på. 🙂

Lars

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2005 00:42:37
Svar/Indlæg:
1633/76
Hvad køler cpu og gfx?
Hvis du har ordentlig køling så giv din cpu noget ekstra vcore (god luftkøling burde kunne håndtere 1,5 måske 1,6).. så kommer du nok lidt længere der..
Hvis du har en zalman vf700cu på dit 6600gt så burde det have mere krudt i sig. Mit maxede ud ved 590 (begyndte at lave fejl der), men kørte til hverdag 575, og rammene kunne klare 1175..

Men hold godt øje med dine temps ;)

Splint

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2005 00:57:58
Svar/Indlæg:
14/3
Jeg kører med boxkøling på CPU og med standardkøleren på GFX. Jeg har faktisk bestilt sådan en Zalman fætter til GFX, for standardkøleren larmer frygteligt!! x(

Lige en anden ting. Jeg bruger Asus Probe til at aflæse temps, men jeg er en smule skeptisk over dens resultater.

Mit chipset bliver kun 31 grader varmt, og det kan jeg ikke helt få til at passe. Andre jeg har talt med har temperaturer både 10 og 15 grader over på deres chipset.

Så spørgsmålet er, om Asus Probe er fuld af løgn?

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2005 01:35:45
Svar/Indlæg:
1536/33

Muligvis ja.... De temperaturer du kan aflæse i softwareprogrammer skal tages som vejlende ;)

Du kunne måske også købe en Zalman CNPS9500 til cpu'en. Det ville nok hjælpe med at få oc'et cpu'en mere...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2005 01:40:48
Svar/Indlæg:
6052/189
tror ikke det er varmen der holder dig tilbage.

Hvad er dine ram for nogle? ( altså har du udelukket at det er dem ? )

Splint

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2005 15:56:25
Svar/Indlæg:
14/3
#3 Jeg overvejer at købe en Scythe NINJA SCNJ-1000 og forsyne den med en 120mm Papst, som jeg vil regulere hastigheden på med en Zalman Fanmate. Min processor bliver nemlig 49 grader varm ved load, så jeg ser frem til de lune sommerdage med lidt blandede følelser...

Mht. aflæsningen af temperaturer, så er Everest og Asus Probe enige om temperaturen, så spørgsmålet går mest på, hvor proberne sidder placeret. Hvis de sidder placeret på nordbroen, så er der ingen grund til bekymring, men jeg er i tvivl om det er tilfældet.

# 4 Indtil FSB 255 har jeg kørt med standard Vcore. Når jeg satte den til 260 kunne den fint køre SuperPI, men den frøs hen mod slutningen af en 3D Mark 2003 test, faktisk præcis i samme frame hver gang. Dette problem blev løst ved at hæve Vcore en smule til 1,475.

Jeg overvejede først, om det var mine GeiL Value PC 3200, der ikke ville løbe hurtigere, men det var åbenbart ikke tilfældet. Jeg er dog ikke i tvivl om, at jeg skal ud at investere i nye hurtigere RAM hvis jeg skal overclocke ret meget mere. Det kunne jo være rart, hvis jeg kunne undgå at køre med divider på RAM.

Hvilke RAM kan anbefales? Det skal ikke være RAM til 2000 - 2500 for en gig, mindre må kunne gøre det. Nogen forslag? Har hørt om Gskill, men er der bedre alternativer der er til at købe for almindelige menneskepenge?

Et sidste spørgsmål: Kan man sige noget om, hvor højt sådan nogle GeiL Value kan clockes? Erfaringer tak... 🙂

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2005 16:58:44
Svar/Indlæg:
1906/25
Med en fornuftig køler, kan du nok rykke 5-10 grader af.

Smid bare lidt mere volt på, men måske du burde vente indtil du har fået en lidt bedre køler.

Har du ordentlig luftcirkulation i kabinettet?

Prøv at ændre multiplier på ram ned til 5:6 . Det kunne også give lidt.

Men de 2.6 Ghz er absolut et fornuftigt OC. Husk, at mange af dem der rapporterer vilde OC resultater ikke har comp'er der kører stabilt i flere timer....

Splint

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2005 18:29:38
Svar/Indlæg:
14/3
Jeg har et ganske fornuftigt airflow i kabinettet, især efter jeg under voldsom hosten og snappen efter vejret fik blæst mine fans fri for støv... :00

Køleprofilen på CPU'en fik også en omgang, så nu er idle temperaturen faldet 1 - 2 grader.

Ved at montere en ekstra 12 dB Papst i kabinettet er temperaturen på chipsettet faldet fra 30 til 28 grader idle.

Mht. vilde OC resultater, så er det slet ikke det jeg går efter, hvis prisen er at min maskine ikke er 100% stabil.

Mht. RAM divider, så er mine RAM sat til at køre 333 MHz, men pga. overclocket kører de 435 MHz.