#3 Jeg overvejer at købe en Scythe NINJA SCNJ-1000 og forsyne den med en 120mm Papst, som jeg vil regulere hastigheden på med en Zalman Fanmate. Min processor bliver nemlig 49 grader varm ved load, så jeg ser frem til de lune sommerdage med lidt blandede følelser...
Mht. aflæsningen af temperaturer, så er Everest og Asus Probe enige om temperaturen, så spørgsmålet går mest på, hvor proberne sidder placeret. Hvis de sidder placeret på nordbroen, så er der ingen grund til bekymring, men jeg er i tvivl om det er tilfældet.
# 4 Indtil FSB 255 har jeg kørt med standard Vcore. Når jeg satte den til 260 kunne den fint køre SuperPI, men den frøs hen mod slutningen af en 3D Mark 2003 test, faktisk præcis i samme frame hver gang. Dette problem blev løst ved at hæve Vcore en smule til 1,475.
Jeg overvejede først, om det var mine GeiL Value PC 3200, der ikke ville løbe hurtigere, men det var åbenbart ikke tilfældet. Jeg er dog ikke i tvivl om, at jeg skal ud at investere i nye hurtigere RAM hvis jeg skal overclocke ret meget mere. Det kunne jo være rart, hvis jeg kunne undgå at køre med divider på RAM.
Hvilke RAM kan anbefales? Det skal ikke være RAM til 2000 - 2500 for en gig, mindre må kunne gøre det. Nogen forslag? Har hørt om Gskill, men er der bedre alternativer der er til at købe for almindelige menneskepenge?
Et sidste spørgsmål: Kan man sige noget om, hvor højt sådan nogle GeiL Value kan clockes? Erfaringer tak... 🙂