#24
Jeg vil paa ingen maade haarnliggoere dig, men det var sgu et godt grin for en vandhund :)
Lad mig hjaelpe dig lidt med at finde hoved og hale i det
når i taler om tryk, hvor befiner det tryk sig så, det kan ad kun eksistere lige efter pumpe, kølehoved og redeator for så at blive udlinet i resoraret, ellers skal der vel en koprassor på så vi kan få nogle bar/Psi på.
Det har du helt ret i, men i et lukket system er der stadigvaek noget flow i reservoir'et som goer vandet ikk staar helt stille deri. Man mister helt sikker en masse tryk, men flow'et er der stadigvaek.
Derfor siger jeg altid pumpen efter reservoir'et, da det giver pumpen den bedste tilgang til vandet, og du har vandet igennem alle koelehovederne foer det rammer reservoir'et igen.
når i taler om Hk. er jeg også i vilrede, lad os an ta at et system kræver fx. 3 Hk. for at få et flow, hvad skal vi så med de rasterende 247 Hk. måske køre hurtigere, men det gør vi jo så, også igennem radiatoren om den er stor eller lille og så får vi jo ikke kølet vores elskede vand lige så godt, vel.
Hvad skal du med en Ferrari? :) Du kan nemt komme fra A-B i en 2CV'er, men det er den ekstra hastighed som giver den bedre performance, hvilket ogsaa gaelder vandkoelingsverdenen
lyftehøjde her er jeg også i vilrede, hvor mange kabinetyter har i set der er over 3M. de systemer jeg har set er alle under en ½M. selv min tisser kan klare den sag
Haehae, den var sgu god :)
Hvis du laeser mig svar 4, saa kan du se at jeg sammenligner loeftehoejde med NM fra biler. Det er samme sag som med de ekstra 247 HK, det er ekstra som goer det endnu sjovere :)
Haaber det hjaelp lidt paa dit tankespil, som altid er velkommen! Ingen dumme spoergsmaal, men kun dumme svar og daarlige forklaringer :)
/Thomas