Bruge alm, TFT som TV?

Diverse d.  15. december. 2005, skrevet af o27
Vist: 198 gange.

o27

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2005 14:37:26
Svar/Indlæg:
937/191
Hej.

Overvejer at bruge min Dell 2001FP 1600x1200 som alm. TV i soveværelset - vil det være en god ide med ok kvalitet?

Nogen der har erfaringer med at bruge en alm. TFT som alm. TV?

Har lige install et Hauppauge PVR350 i mine forældres comp og Xerox 19" 8ms - det gir super billede når det bruges som lille billed på skærmen men i fuld skærm syns jeg ik det er optimalt - kan det passe?

Bettesp

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2005 14:58:18
Svar/Indlæg:
109/47
Ikke fordi jeg er ekspert på det område..:o
Men har selv det der hauppage 350, og bruger også min skærm til tv, for at spare plads på værelset.. :)
Jeg synes det er okay, men selvfølgelig bliver det ikke lige så godt som hvis jeg så det på et godt fjernsyn... Nu har det også lidt at gøre med hvor godt signalet og billedet er, nå du modtager det. Altså hvis du her dårligt signal, så vil billedet jo heller ikke blive godt.. Hvis du forstår? :)

Lars

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2005 15:02:40
Svar/Indlæg:
1633/76
well, der er jo noget der minder om 570linier i et alm pal-signal så når det skal fordeles udover 1200linier, så kan man jo ikke komme udenom det ser kaget ud..

Prøv www.hifi4all.dk og hør om nogen af guruerne der her et bud på en god løsning..

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2005 15:30:57
Svar/Indlæg:
3214/18
Jeg bruger rent faktisk selv samme skærm som TV. ;)

Det ser rigtig godt ud på afstand og IMO er det noget bedre end et alm. TV. Men hvis du kommer tæt på skærmen, så er billedet lidt grynet, da det jo ikke er noget digitalt signal. Sikkert noget lign. det du selv har oplevet.

Iøvrigt så bruger jeg bare en gammel video som tuner og composite-indgangen i skærmen. Du kan evt. selv teste det på denne måde.

Jeg har først opdaget at opdateringshastigheden på skærmen er lidt slow, efter jeg begyndte at bruge den som TV. Men oplever det oftest kun ved meget hurtige rulletekster - som f.eks. dem i TV-avisen.

BTW så vil min kun vise sort/hvid, hvis jeg bruger s-video indgangen. Men ved dog ikke om det skyldes skærmen eller videoen.

o27

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2005 16:45:37
Svar/Indlæg:
937/191
#3 ahh ok ja det er sgu da egentlig meget smart at bruge den gamle video som tuner - havde jeg faktisk slet ik tænkt over ;)

Så er det jo egentlig dejligt nemt at gå til, det tror jeg da lige jeg vil prøve af idag.

Mht. afstand så bliver det vel et par meter - skal bare ligge i sengen og se på den