Ny PC.

Diverse d.  15. december. 2005, skrevet af System
Vist: 138 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2005 18:02:28
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa

Jeg skal bruge en ny computer med skærm, tastatur, mus og højtalere, og har brug for lidt guidelines. Jeg har samlet mange computere før , men det er omkring 1 år siden sidst, så der er jo sket en hel del 🙂

Først spørgsmål: Færdig-samlet købe computer fra Dell, Bilka, El-giganten mf. kontra en hjemme-bygget.

Andet spørgsmål: Valg af cpu (ligger vel mellem AMD socket 939 athlon64 og Intel socket 775 pentium4

Tredje spørgsmål: Valg af køler til cpu (ligger mellem boxed og dyrere køler)

Fjerde spørgsmål: Valg af bundkort (skal have onboard lyd, netkort og firewire.

Femte spørgsmål: Valg af grafikkort

Sjete spørgsmål: Valg af kabinet incl. evt. kølere (helst med usb -og firewire i front)

Syvende spørgsmål: Valg af skærm

Kravene: Det er en gaming-computer, som skal være lidt fremtidssikret. Min. 3 gHz, min. 1 gb ram, godt grafikkort, ingen varme problemer og fladskærm. Den samlede pris skal ligge på max. 10.000,- kr.

På forhånd tak for hjælpen !!!
Emillos

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2005 18:31:33
Svar/Indlæg:
14079/622
Først spørgsmål:
Du får laaangt mere for pengene med en hjemmebygget PC.. og delene er langt bedre valgt, hvis du vælger dem godt ;)
Så det må være valget..

Andet spørgsmål:
AMD Athlon64 x2 3800+ (2500kr) (dualcore)

Tredje spørgsmål:
Asetek vapochill micro eller zalman cnps9500led. Meget mere stille end stock, og køler MEGET bedre :)

Mobo:
Jeg ved ikke om der er firewire på.. men AsRock dualsata2 er et godt valg (400kr). Ellers ASUS´s A8n sli til 900kr.

Gfx:
Det hotteste pt. er et geforce7800gt. Det er halvdyrt, men du får MEGET for pengene :D. (2100kr)

Kabbi:
Noget coolermaster cavalier ? (500kr)

Skærm:
Samsung SyncMaster 913N (Sølv)..uuuh e lækker sag ;)
http://edbpriser.dk/Listprices... (2200kr)

PSU:
Antec NeoPower 480 EC http://edbpriser.dk/Listprices... (650kr)

Ram:
2*1GB Kingston VAlue (1400kr)

Så ser det perfekt ud i mine øjne .. budgettet holder nogenlunde hvis du vælger det Asrock mobo.. Mange af priserne er noget der er lagret på øverste etage, så helt præcise er de nok ikke :) ;)

brut@lis

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2005 18:34:46
Svar/Indlæg:
349/17
okay hvis at jeg skulle være helt ærlig så ville jeg sige at du skulle gå efter en hjemmebygget