Hviket kabinet og hvorfor?

Diverse d.  16. december. 2005, skrevet af Sirron Kcuhc
Vist: 223 gange.

Sirron

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2005 11:25:50
Svar/Indlæg:
275/61
Hej

Jeg står og overvejer at anskaffe mig et nyt kabi.

Hvilke har i gode erfaringer med ? Og hvorfor netop dette?

Vil gerne have et der er støjsvagt? med godt airflow.

Mvh
Dennis

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2005 11:31:54
Svar/Indlæg:
6052/189
I min verden afhænger kabinet-valg ALTID af udseendet.

Derefter valget af et godt kvalitets-mærke. Altså et kabinet uden skarpe kanter, der er godt stabilt og har de pladser jeg skal bruge i det.

Airflow kommer ved siden af. For det laver man selv med sin dremel eller andet værktøj.

Støjsvaghed kommer bagefter igen. Det er ens valg af kabinet-blæsere.

Sirron

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2005 12:39:47
Svar/Indlæg:
275/61
Det skal også lige siges at jeg e ligeglad med casemod!

speed

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2005 12:46:47
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg har ikke de store erfaringer med dette kabinet:
http://studiedata.dk/productit...

men jeg synes, at udseendet er i top. Samtidigt leveres det med 2 120 mm. støjsvage blæsere, således man sikres et ok airflow, uden at ørene begynder at bløde.

Et kabinet jeg meget gerne ville eje.

rune77

Overclocker
Tilføjet:
16-12-2005 15:42:46
Svar/Indlæg:
163/40
Det kommer jo helt an på dit budget. I den mere fancy ende er Antec P180 Performance kendt for virkelig gode anmeldelser da det er både relativt støjfrit (3-lags sider, 120mm blæsere, silikone-mounts på harddiske) og har et meget godt airflow (designet med dette for øje). Det kan fås til omrking en tusse, men så får du også et nydeligt og funktionelt kabinet der absolut ikke er overfance med roterende blå julelys og hvad ved jeg.

Eneste ulempe ved P180 som jeg kender til er at der ikke er specielt god plads til vandkøling hvis du skal have det på et tidspunkt.

Har du allerede et vandkølingssæt eller planlægger du at anskaffe et, så skulle du overveje at kigge på Gigabytes Aurora. Det er et fullsize kabinet med godt stille airflow og 3 * 120mm blæsere installeret. Det specielle ved dette kabinet er at der på bagsiden befinder sig to 120mm blæsere lige over hinanden der giver herlig mulighed for at installere en dual-fan radiator. Kabinettet "mangler" silikone-mounts til HD og siderne i flere lag samt opbygninge i forhold til airflow når man sammenligner med P180, men det er af ganske ringe betydning hvis du skal vandkøle. Aurora koster et par 200 mere end P180, men det er også en ordentlig klods :) Aurora er også en smule mere fancy med diode-blæsere og et 3d logo (begge dele ville jeg personligt modde fra, men det er jo smag og behag).

Taler vi low-end kabintter, så er der masser at vælge imellem. SHG sælger nogle udmærkede (DeZen) der ligner et tilpasset Centurion-kabinet med en tilpasset NorthQ strømforsyning. Low noise og meget for pengene.

rune77

Overclocker
Tilføjet:
16-12-2005 15:45:21
Svar/Indlæg:
163/40
Glemte lige at smide nogle links med:

Antec P180 Performance: http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Gigabyte Aurora: http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Anmeldelser er der masser af, de kan googles :)

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2005 16:01:59
Svar/Indlæg:
3799/43
Det er jo en delikat smags sag.
det hele kommer jo an på om du har modding planer og om du i fremtiden måske vil prøve vandkølning.
Man kan stort set lyddæmpe de fleste kabinetter, men det hjælper også med low noise blæser

KEFiR-

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2005 17:29:55
Svar/Indlæg:
274/69
altså jeg vil jo altid holde på et lian li.. syntes de laver verdens bedste kabinettet..

har selv haft en tid hvor jeg skiftede kabinet hele tiden og så igen.. ind til jeg en dag brugte de penge et lian li koster og købte sådan et. det kommer jeg aldrig fra igen.

det er lavet af alu. og tro det eller ej men det gør utrolig meget på vægten. jeg trode selv det var min 8 diske der gjorde mit veje så meget. men var det bestemt ikke kun.

og der er masser af gode funktioner i det. der er faktisk ikke andet..

har den fedeste stilrene stil. og det er fantastisk og arbejde med..

Håber du vil overveje et lian li.

Sirron

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2005 23:40:13
Svar/Indlæg:
275/61
Tak for alt jeres info :)

Jeg har valgt at anskaffe mig et Thermal take Tai Chi :e (den med vand)