Gfx til Rma - noget jeg har overset?

Diverse d.  17. december. 2005, skrevet af Symbol
Vist: 296 gange.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 17:46:51
Svar/Indlæg:
576/62
Hejsa
Har lige modtaget et 5900xt fra midtdata.dk

Efter montering ser billedet sådan her ud, mest ved koldtstart.
http://www.peecee.dk/index.php...

Problemet kan løses ved gentagne genstart, men det er jo ikke særlig fedt.
Har prøvet flere forskellige driver fra 53.03 til nyeste incl omega drivere og medfølgende CD.
Fejl kommer også uden driver install.
Kørt driver cleaner efter hver driver
Afprøvet i 3 forskellige setup - se evt. profil både med og uden OC.
Afprøvet med 4 forskellige psu, fra 420w 18A til 520W 35A.
Afprøvet med hel frisk winxp.

Ellers andet jeg kan have overset eller mangler at afprøve?

Skal lige have med at den antistatiske pose var åbnet/brugt da jeg modtog kortet, og ligeså godt kunne ligne et brugt køb.
Alle sys er clean for spy og virus.

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 18:16:32
Svar/Indlæg:
1268/80
Jeg tror jeg ville kontakte deres support email, forklar hvad der sker når du booter op, og hvad du har prøvet for at få de til at virke, og evt, sende det billede med.
Så tror jeg nok at de gerne siger at de tager grafikkortet igen til rma.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
17-12-2005 18:38:26
Svar/Indlæg:
15982/637
Definitivt defekte ram.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 18:44:29
Svar/Indlæg:
1155/43
Som de andre siger, så er en eller flere af ramkredsene døde... du kan ikke afhjælpe det med nogen som helst drivere eller anden software... eneste tidspunkt det måske vil se 'ok' ud er ved lavere opløsninger hvor kortet ikke benytter sig af de kredse

Lakridshat

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2005 19:30:59
Svar/Indlæg:
130/46
Skal lige have med at den antistatiske pose var åbnet/brugt da jeg modtog kortet, og ligeså godt kunne ligne et brugt køb.

Skal det forståes som du har købt nyt splinter nyt kort men det ser ud til det har været brugt. Eller har du købt det brugt?

Med hensyn til din overskrift der er reklamations retten mere end simple.

Hvis du har modtaget kortet fra nyt og det har været brugt ved normal forbrug. Så er der ingen ko på isen.
Mener så er der stor sandsynlighed for at de vil tage i mod det.

(Har selv lige sendt et kort ind til dem. Det var der ingen problemer i. De sendte de viderer ind til producenten. Men vente tiden på en 3 - 4 uger virker lidt lang.

Håber det svare på et af dine spørgsmål. Ellers har jeg sku bare skrevet en masse sandfærdig vrøvl. : )

Men god jul!

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 20:50:40
Svar/Indlæg:
576/62

Tak til alle.

Jeg sender det afsted mandag.

kortet er købt nyt hos midtdata.dk men da jeg åbnede æsken var min første tanke, at nogen havde haft kortet før mig. Da den antistatiske pose både var slidt og krøllet, den var også åben og der sad rester af klisterbånd inden i pakken.

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 23:31:55
Svar/Indlæg:
830/15
En kammerat har oplevet at modtage defekte ram fra midtdata, hvor plastikæsken 100% havde været åben inden han modtog dem - dem ville de have 250kr for at bytte. Pas på med dem, selvom jeg nu ikke selv har haft problemer med dem :i :)

Cannon

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2005 08:56:44
Svar/Indlæg:
298/7
Uden at lægge hovedet på blokken, så er det et kort de har fået tilbage fra rma, som de sælger igen. Sidste år solgte de creative gf4 til kr.299.00 , jeg købte 2 det ene var død fra start og det andet fik samme fejl som dit, så jeg tror også at det var nogle gfx kort som er blevet repereret og som de så har kunne købe billigt.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2005 10:54:31
Svar/Indlæg:
576/62

Nu ved jeg ikke hvordan Midtdata.dk er ift. Rma, men jeg regner med at det kommer til at gå problemfrit.

Jeg kunne selvfølgelig også bare benytte mine 14 dages returret og få pengene tilbage, men så er der bare en anden som modtager dette kort.