Beskadigelse grundet oc.

Overclocking d.  17. december. 2005, skrevet af fynbonørden
Vist: 431 gange.

fynbonørden

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2005 18:00:02
Svar/Indlæg:
19/1
Redigeret. Styr Caps Lock...

Vil bare lige have bekræftet om garantien ryger ved OC.

Hvordan kan forhandleren påvise det?

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 18:03:38
Svar/Indlæg:
1762/36
FJERN CAPS-LOCK!!!! ;)
høhø :e

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 18:05:24
Svar/Indlæg:
1287/32
Forhandleren kan ikke påvise OC (med mindre der er sket fysik skade) så du kan fint få byttet komponter der er døde som følge af OC på garantien. Om du så gør det må være op til din egen moral.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 18:15:39
Svar/Indlæg:
725/128
Sidst jeg hørte det var det fra ejeren af www.mindstormsystems.dk om mit X1800XT, så måtte jeg vise ham at ATI har officielt godkendt OC af lige præcist det kort.

Jeg kan kun sige at visse forhandlere og ekspedienter fatter meget mindre end en tilfældig 7 klasses elev der er hardware interesseret.

Det er fra netop sådanne steder at man får en del support problemer og alt sammen fordi de ikke forstår, ikke kender regler osv. og der er kun en det går ud over, nemlig dig.

fynbonørden

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2005 19:53:43
Svar/Indlæg:
19/1
tak for svarene!!
jeg har haft prob. med den org. køler på mit grafikkort - blev overophedet ved gaming.
forhandlere har oplyst at garantien er røget sig en tur, fordi jeg har skiftet den originale køler ud med zalman..
jeg havde et grafikkort med garanti, som ikke fungede til dets primære opgave - gaming ! nu har jeg et grafikkort der ligger på 58 grader ved maksbelastning, og funger perfekt ..
det giver da ingen mening ??? jeg har faktisk forlænget levetiden på kortet.
min kammerat har samme prob med sit pov 6600 gt. han kan spille ca. 15 og så fryser det. han vil ikke miste garantien, og løste prob ved at montere en kraftig blæser op ad grafikortet - det larmer , men virker..
har i nogle kommentarer til dette

Lars

Superbruger
Tilføjet:
18-12-2005 01:52:43
Svar/Indlæg:
1633/76
Det er da nedern, men de fleste brugere herinde sætter bare den originale køler på når kortet skal til rma.. længere er den vist ikke.. bare surt for dig at du skulle lære det på sådan en skod måde.