Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2005 18:43:33
Svar/Indlæg:
3410/199
En af mine venner og jeg, vil gerne i gang med at lege med en ældre pc. (Bliver nok en Athlon XP el. lign.). Vi er heller ikke de vildeste nørder indenfor andre områder end luftkøling:D
- Nuvel, cpu'en skal overclockes, og vi skal lave noget køling: Det er her det begynder at blive sjovt!
Vi vil gerne lave noget hjemmelavet, og helst noget der er mere effektivt en alm. vandkøling. Resultatet går selvfølgelig ud på at få et ordentligt clock, men det spændende projekt er jo at få lavet kølingen..
Min ven havde et forslag: Et motherboard bliver oversprayet med vandfast lak, og nedsænket i en eller anden for for olie (madolie?), som så bliver kølet ned. Kan det lade sig gøre? Han påstår hardnakket, at olien hverken er elektrisk ledende eller fryser lige med det samme?!
Ellers.. Vi havde tænkt på et projekt med en gammel fryser. Kan man evt. anbringe computeren hernede? Selvfølgelig igen med lak til at modstå kondens m.v.?
Tak for et par hjælpende ord til en lalleglad teenagedreng med vandvittige fantasier!
God jul allesammen!
Simon