Sidder her og skal have udvidet et trådløst netværk. Her er en DSL ting koblet til en trådløs router hvortil der er sat en stationær compuer via kabel.
Der er så banket en stak bærbare computere trådløst til, men da alle disse ikke kan nå fra hele huset har jeg fået fat i et access point. dette vil jeg så plante på loftet så der kan komme net over det hele. Men det er vel muligt at sætte denne til trådløst uden at jeg skal have slæbt et kabel helt derop?
Router er en SMC Barricade G SMCWBR14-G AP er en D-Link DWL 2000-AP
ja det er muligt.. så længe der er signal på loftet.. og selvfølgelig også et strømudtag.
Din trådløse router (AP) uddeler ip adresser til dine computere. Derved kan dine computere komme på nettet. På samme måde kan du få et AP til at modtage en ip fra et andet AP.. Det kan godt være du lige i starten skal konfigurere den via et kabel, men derefter kan du bare stille den på loftet..
Det kan jo heller ikke virke uden at nr. 2 AP, på en eller anden måde har den omtalte repeater funktion, som aligevel ikke virker... Men du kan bruge det som bridge, men det er jo nok ikke lige den funktion du har brug for...
Så fik jeg sat to identiske trådløse routere til at spille sammen, dog har jeg fået det lille problem at laptops'ne hopper af og på nettet.. er det fordi de ikke ved hvilken router de skal hoppe på?