Computer går i hak i spil og genstarter deref

Diverse d.  18. december. 2005, skrevet af ZelDa
Vist: 233 gange.

ZelDa
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2005 20:23:13
Svar/Indlæg:
26/12
Hej jeg et kæmpe problem med min computer. Jeg kommer være ind i et spil og efter 5mim begynder der at komme en helt masse små hvide firkanter på skærmbillede og derefter går den i hak og genstarter..
Jeg har længe troede at det var mit grafikkort der var skyld i det, så jeg prøvede stort set alle de drivere der fandtes men intet hjælp, så købte jeg en hel ny blæser til mit grafikkort så den havde en ca. tem på 49, men det hjalp heller ikke. Så prøvede jeg at tilføje en ekstra strømforsyning og brugte den kun på mit grafikkort men det hjalp heller ikke.
Så det er nu jeg søger efter hjælp for jeg ved simple hen ikke hvad jeg skal gøre?? kan i hjælp ?

"Min Computer" AMD Athlon 4400+ Dualcore 64 - DDR400 2000mb Kingston ram - Point of view Geforce 6800 ultra 256mb

Hilsen Stefan

Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2005 20:31:06
Svar/Indlæg:
1633/76
Har du prøvet om din computer fortsætter med at lave fejl, hvis der sidder et andet grafikkort i den?



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2005 20:32:11
Svar/Indlæg:
10398/435
giv 2,6 volt til rammene i bios.. går ud fra du har kingston value ram?

hent cpu-z og se hvad de kører af timings (rammene)..

hent rivatuner og start det som vidst hedder Hardware monitor. Spil i fire minutter og se hvad grafikkortet kommer op på i temperatur.

Hent speedfan og se hvad din cpu temperatur er.

har du brugt køle pasta? lidt eller meget af det? er der grisset rundt med det?

sidder alle strømstik i dit mobo? også 4pin stikket?

Rør dit mobo bagpladen af kabinettet eller er det hævet lidt fra pladen?



ZelDa
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2005 21:00:24
Svar/Indlæg:
26/12
#2

Jeg havde kun give 2,5 volt til rammene, så satte den op til 2,6

Timings frequency er på 200mhz

Den kom op på 52 grader inden den gik i hak

min cpu temp er på 35 grader

Ja er 100% sikker på det intet har noget med kølepasta at gøre.. tror mig har, jeg har tomt et par tuber bare for at finde den rigtige mængde og køleeffekt

Alle stik sidder rigtigt i mobo.

nej mit motherboard sidder 2-3cm fra kabinettet

--------------------

Andre ideer :S ?




Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2005 21:06:53
Svar/Indlæg:
10398/435
okay.. fejlen ligger i du bruger en mozilla browser :e det gas

så tyndt lag som muligt er bedst, så ved du det til fremtidig reference ;)

prøve med et andet gfx kunne være en mulighed i fejlsøgningen.. hvis du altså har et. ellers kan du prøve at underclocke det. måske noget alla 275/900. Så kan du jo se om det har en effekt.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2005 21:11:15
Svar/Indlæg:
10398/435
uih.. her er en ting du kan gøre. hent Atitool www.techpowerup.com og scan efter artifacts. hold øje med gule prikker i billedet (you'll see).. hvis der er artifacts så er problemet med dit grafikkort.. det er vel også det man kunne mistænke allerede nu.



Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2005 21:49:15
Svar/Indlæg:
751/42
Dit grafikkort er i stykker. Send det til RMA, smid std køleren tilbage på den og send den til RMA. Jeg har også et 6800GT fra POV som gjorde som du beskriver der.
Jeg havde nøjagtigt samme problem, den kunne køre i et stykke tid, men pludselig artifacts og så crash. Jeg havde kortet i over en måned med de symptomer fordi den virkede gerne 5 dage ad gangen, for pludseligt at gå fuldstændigt kold igen.

Jeg prøvede både det med strømforsyningen, driverne, kølingen, intet hjalp.

Spar dig selv flere problemer, send det til RMA, det er det bedste råd jeg kan give dig.

Mvh. Uffe



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2005 22:05:14
Svar/Indlæg:
14079/622
Enig med #6, det kan da ikke være andet end gfx.

Men om muligt #0, test med at andet gfx i computeren, så er på 100% sikker :)