Joystick?

Diverse d.  19. december. 2005, skrevet af Hele9us
Vist: 200 gange.

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2005 09:07:44
Svar/Indlæg:
311/38
Ja, lyder sq lidt mærkeligt...

Men jeg har fundet ud af at et joystick er essentielt for et godt spil battlefield 2...

Så ville lige høre om der var nogle af jer gutter der havde noget erfaring...

Har kigget på et http://edbpriser.dk/Listprices... da det både er billigt og har force feedback...

Budget = 500kr (+/- 1000kr)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2005 09:13:55
Svar/Indlæg:
6052/189

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2005 09:23:26
Svar/Indlæg:
311/38
Det ser da flot ud...

men der er jo ikke nogen Force feedback... Kan du forklare mig hvorfor dette burde være bedre end et logitech?

PS: Man bruger kun 3, max 4 knapper i BF2... og den der "stick" ser ud til at have rigtig mange finurligheder...

Bit

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2005 09:53:36
Svar/Indlæg:
258/64
det joystick du linker til Hele9us er helt sikkert et godt et til battlefield. har det nemlig selv. jeg har dog ikke prøvet at bruge det til battlefield. men jeg bruger det til gengæld alle de andre fligt simulator spil jeg spiller indimellem og der er det helt perfekt

Hele9us

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2005 10:14:57
Svar/Indlæg:
311/38
okay, så tror jeg at jeg skal have det...

SÅ må jeg jo lige købe en lille julegave til mig selv :D

dkn

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2005 15:34:27
Svar/Indlæg:
69/5
en af mine venner købte et joystick med forcefeedback, kan ikke lige huske om det var den der. Men han piver en del over der ikke er nok "modstand" fordi bf har ikke forcefeedback support....så den skulle være ret svær at bruge. Men jeg ved det ikke med sikkerhed, kan godt ske det er ham som bare ikke er god :e

Nææ alle skulle have en ms sidewinder 3d pro, thats the stuff

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2005 16:05:35
Svar/Indlæg:
906/100
Evo joystickene fra Saitek skulle være nice. Jeg bruger selv et Logitech Extrem 3D PRO og det har virkelig overrasket mig hvor god en kval man kan få for 250 kr. Jeg kan klart anbefale overnævnte til alle der gamer meget BF2 ! Forcefeedback ville jeg holde nalderne fra jeg synes det er penge lige ud af vinduet når man taler joysticks.

Ses upfront Bf2
mvh. XX|Boomer|XX

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
19-12-2005 16:13:56
Svar/Indlæg:
15982/637
Garh lad være med at købe force feedback til joysticks. Det er virkelig (undskyld) røv elendigt. Jeg har selv haft det joystick #0 (Logitech WingMan Force 3D) har for øje og force feedback'en er komplet tåbelig. Man bruger LANGT mere tid på at kæmpe imod force feedbacken på joystickket end fjenderne på skærmen. Hvis jeg lavede hurtige barrel-rolls i CFS-2 så kunne force feedbacken slet ikke klare de indputs og begyndte at trække voldsomt mod højre og venstre men stick'et svang fra side til side.
Jeg brugte joystickket i 2½uge og så pakkede jeg de sammen og så samlede det støv i 1år inden jeg fik det solgt.

Yderligere hvor realistisk er force feedback joystick ? De er måske lige realistiske nok til WW1 og WW2 flysims hvor man kunne mærke den direkte styring til ror-fladerne trække i stick'et men så slutter realismen altså også her. Alle de der "rattatata" effekter hvor stick'et danser når man affyre maskingeværer/kanoner er helt ude i hampen. Selv WW2 fly var en stabil våbenplatform dvs at pilotens stick hoppede og dansede ikke frem og tilbage når der blev affyret skyd. Det eneste tidspunkt hvor rekylen kunne trænge igennem fuselagen var med 40mm kanoner monteret i gunpods under vingerne fx på Hawker Hurricane Mk. IV.

Yderligere i moderne jets hvor alt er computerstyret og 4 dobbelt hydraulisk kontrolleret mærker man INGEN respons i rorfladerne via styrepinden/stick'et. Ej mærker man missile-releases eller maskinkanon rekyl. Og ej mærker man en disse når man gennembryder lydmuren. Og nej man mærker heller ikke turbolens via stick'et, det gør man igennem hele flyet.

Kort sagt, FF-til joystick's er ikke andet end en salgs"gimmick" der absolutet intet rodfæste har i virkeligheden.
Det eneste sted hvor FF kan retfærdiggøres er i bilspil.

Så mit råd er drop FF joystick og købt noget ordentligt.
Jeg selv sidder med dette sæt og jeg kan spille flysims fra start til slut uden nogensinde at røre keyboardet.
http://www.saitekusa.com/usa/p...