->#10
Hør nu her Spio..
Hvis du har et problem med at jeg kommentere så vil jeg gerne tage "Dit problem" op oven enten PM, MSN eller med admins, jeg kan mærke en uforskammet aura rundt om denne tråd, som tydeligt kan få vores eller så fantastisk kedelige mandag ødelagt med en så uheldige situation..
Men altså, hvad er det man gør når man Over-Clocker hva?? Man tester!!
Man starter på en 133/166/200MHz og prøver at komme deropad..
Man prøver sig frem og stille og roligt kan du lære dine komponenter "at kende". Hvis du nu f.eks. skulle have TCCD chips på dine RAM, kan du jo sikkert mærke at de godt kan lide CL. 2,5 og ikke CL 3,0 eller 2,0.. Der har du faktisk allerede fattet hvad jeg har prøvet at forklare dig i #4.. ;)
*Test*, *Test*, *Test*, *Test*, *Test*, *Test*!!
Du kunne jo prøve at have IE/ Firefox kørende samt din proceslinie kørrende samtidig, og se om OC.dk siden nu skulle tage en masse CPU-Kraft.. Hvis du så antager at den konstant (mere end de 0.002sec.) sluger CPU-Kraft, så var det måske en ide at prøve sig frem og tjecke om du nu havde Virus eller en anden form for spyware på din maskine.
Hvis du så er så heldig at bekræfte at du ingen Virus/Spyware har på din maskine, kan du jo så se at det sikkert ER OC.dk der tager din CPU-Kraft.. Nu kunne du jo så tilfældigt prøve at scrole på siden og se om det gør en forskel..
Jamen.... Minsanten... Den sluger jo mere når jeg scroller!! :D
Og hvorfor er det så lige at den gør det??
Hver gang du scroller, skal den loade siden på skærmen, siden ligger cached i RAM'ne ja, men der skal jo noget til at scrole med musen (bortset fra at din finger bevæger sig)
Husk på at din mus sidder i en PS2/USB tilslutning, det gør at den samarbejder med både Chipset/CPU..
Du kan sammenligne det med din hjerne og din hånd, du skal bruge bolden for at skulle bevæge din hånd, så hvis du bevæger den praksis over i Computer-Verdenen kan du sige det samme..
Du skal bruge CPU'en for at kunne give informationen fra Musen -> USB porten -> Chipsetet -> CPU'en.. og senere bliver den sendt ->Chipsettet -> Grafikkortet og ind i dine så smukke øjne..
DERFOR, bruger siden ca. 80% CPU-kraft når du scroller, og det bliver selfølgelig ikk bedere af at der er noget så flot sne der bevæger sig hend over skærmen.. Men det behøver jeg vel ikk at forklare dig om igen hvordan det fungere.. vel? ;)
Prøv nu at tænke på hvis din hjerne ikk blev brugt optimalt imens dine øjne samt sanser skulle give besked til hjernen, bare du skulle løfte armen, få så kan det være noget helt andet der går op og ned.. MEN LAD NU DET LIGGE!
Faktum er: Vær bare glad for at din CPU bliver brugt mens du f.eks. sidder på OC.dk..
..Capisch? :00