Hvad for et keyboard?

Diverse d.  20. december. 2005, skrevet af SharePirat
Vist: 214 gange.

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2005 22:39:36
Svar/Indlæg:
294/76
Hey, er blevet træt af at ha trådløst keyboard, så vil ha fat i et med tråd ;)
Det eneste krav jeg har er at jeg ska ku skrue op/ned for lyden og evt. mute.

Prisen ska ligge på max 300kr - og det ska være til usb :)

Hit me ;D

Mvh David

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2005 23:02:47
Svar/Indlæg:
1536/33
Jamen der er ingen tvivl:

http://www.edbpriser.dk/listpr...

Logitech G15 er et keyboard, som mens du sidder og spiller, så kommer der ingame information op på det lille LCD-display 8) . LCD-displayet bliver også brugt til at vise informationer om din computer.

Kig her for mere info:
http://www.logitech.com/index....

MEN (!) der er bare "problem", keyboardet eksistere kun med US-layout, men det kommer snart til lille DK med dansk-layout. De har hvertfald fået sat keyboardet på den danske logitech side.

Hvis du skal absolut skal have et keyboard som overholder budgettet, så kig på Logitechs UltraX:

http://www.edbpriser.dk/listpr...

Det er mere stilrent, men knap så sejt som G15 8)

Håber det kunne bruges...

rune77

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2005 23:08:44
Svar/Indlæg:
163/40
Jeg kan i øvrigt varmt anbefale UltraX - det er super lækkert at skrive på, fordi det har "laptop"-taster, hvilket jeg er stor fan af :)

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2005 23:15:07
Svar/Indlæg:
294/76
Kan man godt skrue op/ned for lyden på ultrax?

g15 er ikke lige min stil - og lidt for dyrt ;)

johnSTAR

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2005 23:20:04
Svar/Indlæg:
65/9
"Kan man godt skrue op/ned for lyden på ultrax?"

Nej, desværre. Der er "Media", "Play/Pause", "Mute", "Favoritter", "E-mail" og "WWW" knapper.

Jeg kan varmt anbefale det. Det er virkelig et lækkert board.

Eneste minus er, at alle andre keyboards vil føles kluntede og langsomme, når først man har fået sit UltraX.

rune77

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2005 23:49:48
Svar/Indlæg:
163/40
Jo, det kan man faktisk godt, man skal bare have fat i et program til at gøre det - så kan du remappe de eksisterende ekstra-taster :)

Lars

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2005 23:59:14
Svar/Indlæg:
1633/76
Ikke for at være en nar, men det tastatur er bare så ufedt som det kan blive medmindre man er 14 ;)
Har selv skiftet tastatur for nyligt, og for mit vedkommende er der ikke nogen vej uden om ultrax.
Hvis du er få vild med 10finger teknikken, og kan lide god ergonomi, så snup sådan et knæk-keyboard fra logitech:
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Hvis du er ultra-gamer, så kunne du måske tænke på z-board..:
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2005 00:08:22
Svar/Indlæg:
294/76
Sad og kiggede på UltraX - Og dem der ser nice ud n all, er kun til ps/2, hvilket jeg ik rigtig ka bruge til noget, da jeg ska sætte det til min laptop :/

johnSTAR

Superbruger
Tilføjet:
21-12-2005 00:26:35
Svar/Indlæg:
65/9
#5 Det vidste jeg ikke. Smart. Men jeg bruger aldrig de knapper. Jeg tror, jeg må være af den gamle skole, når det gælder keyboards.

Jeg har haft 2. Mit første var ps/2. Mit andet, som jeg bruger nu, er usb. Det lader til, at der er en ny version på markedet. Prøv at maile forhandlerne.

Lars

Superbruger
Tilføjet:
21-12-2005 00:40:21
Svar/Indlæg:
1633/76
Mit er usb..

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2005 09:55:07
Svar/Indlæg:
1494/10
De nye versioner af UltraX er med usb. Der var jo en periode hvos Logitech havde taget det ud af produktion, men de er jo så vågnet op igen og har sat produktionen af et af deres bedste keyboards igang igen. Jeg har selv haft tre UltraX, pga jeg har slidt dem op :P
Jeg har nu valgt at skifte til et G15 og kan da sige at jeg ikke har fortrudt. Det er lige så godt som et UltraX, kunne måske være bedre hvis det havde taster som på et UltraX, men det gør ikke noget jeg bruger det for det meste til spil og det er jo også det det er lavet til.

Jeg har et MX5000 sæt som jeg bruger på den comp jeg ikke spiller på, klart et fedt tastatur, bare synd at bluetooth ødelægger det hele når det midster forbindelse hele tiden og nogle gange hakker det efter.

Tag et ultrax, klart det bedste tastatur til pengene, der mangler dog lidt genvejstaster på det, men som #5 skriver så kan du omprogrammere dem. Jeg har da fundet ud af at jeg ikke har brug for 100 genvejstaster, som der er på det her G15 :P

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2005 10:27:17
Svar/Indlæg:
1494/10
Alle de der mærkelige "gamer" tastature er sq en gang bras, halvdelen af dem går i stykker inden man har brugt alle tasterne på dem og stortset alle af dem kan ikke klare mere end ca. 1mio tastninger. Jeg kender flere der har haft de der Zboards, jeg kan ikke selv se det smarte i at kunne smide et nyt layout på sit tastatur, tasterne sidder jo stadig samme sted, nu kan folk der ikke ved hvor tasterne så bare få et design der passer til de spil de spiller. Men ja der skal jo også være noget til dem der lige er blevet konfiermeret og skal have brugt alle deres penge, på noget hw som ikke er værd at bruge penge på :P