Pas på Databutikken !!

Hyggehjørnet d.  21. december. 2005, skrevet af Karsten-B
Vist: 558 gange.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2005 16:21:17
Svar/Indlæg:
1248/70
Jeg vil kort beskrive et sagsforløb:

En pc har virket fejlfrit i ½ år og går pludselig død (har ikke været OC). Det konstateres at bundkortet er defekt. Kortet sendes til RMA (hos databutikken i sverige). Man konstaterer at bios-chip skal flashes externt (pic-brænder). Herefter konstaterer man at bundkortet nu virker fejlfrit og kortet returneres til mig. Ved modtagelsen konstaterer jeg at kortet stadig ikke virker og jeg sender det tilbage til ny RMA.

Nu konstater man at extern flash af bios-chip ikke kan få bundkortet til at virke og "opdager" at en komponent mangler og at en anden sidder løst og afviser derfor garanti.

Ved mailsvar giver tek afd. mig skylden og skriver i en mail at jeg i den mellemliggende tid selv har ødelagt bundkortet.

Selvfølgelig har jeg da ikke ødelagt bundkortet men hvordan kan komponenter "pludselig" være ødelagt ??

Ja min sag kan jeg ikke gøre noget ved nu (når noget sendes til rma kan man jo kun håbe på at forretningen vil behandle RMA retfærdigt).

Ovenstående er blot ment som en objektiv information som jeg håber at andre kan bruge. Kan oplyse at jeg (desværre) har haft en lign RMA sag hos Databutikken hvor man kunne se at jeg havde skiftet køleren på NB som jeg havde fået tilsendt direkte fra Abit i Holland. På denne baggrund afviste man en anden RMA sag.

Jeg har igennem (PC)tiden haft 10-12 RMA sager (mest bundkort) og jeg har kun fået afvist RMA hos Databutikken i sverige.

--CB
Kejserkamla

Superbruger
Tilføjet:
21-12-2005 16:50:14
Svar/Indlæg:
240/19
hey champ jeg føler med dig sådan nogle fuckhoveder. jeg har det sådan at hvis der er nogen der snyder mig så kommer de til at fortryde det x( men jeg er osse en gammel rod.

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
21-12-2005 18:27:34
Svar/Indlæg:
1476/44
Hvad kan man så lære af det? Køb dansk!

Men forhelvede nogle lousy bolscher man får af dem!

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-12-2005 20:58:00
Svar/Indlæg:
14079/622
Databutikken er i bund og grund idioter..

De har ikke styr på lagerstatus, og så suX deres RMA r*v!

Jeg sendte dem min defekte HDD. De afslog den, da "forsejlingen var brudt".. Jamen hvad fanden, det kan jeg sgu da ikke gøre for - det må da gå ind under garantien ? :x

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2005 09:33:08
Svar/Indlæg:
1581/5
Den sidste RMA jeg havde med databutikken drejede sig om endnu et dødt r9800pro kort, jeg skriver i rma oprettelsen, taler med dem i telefonen og vedlægger sågar en seddel med info hvorpå der står at jeg i tilfælde af at jeg skal modtage en anden vare, gerne vil have et x800xl, og skriver hvilke 2 modeller de fører som jeg er interesseret i (og ja betale merpris).

Efter 3-4 uger modtager jeg så et x700 non pro - som de oven i købet krediterer til 17xxkr (som var det r9800pro kortet havde kostet i sin tid) selvom det kun koster 1100kr på deres hp (svenske) - dvs. de formår at ignorere telefon, rma oprettelse og vedlagt seddel, og forhøjer værdien på et gfx kort.

Jeg prøver at ringe og brokke mig, men det er umuligt at komme igennem til dem igennem 6 dage, hvorefter jeg så opretter en ny rma sag, og via mail korespondance får aftalt at jeg tilbage sender x700 kortet på min beregning (140kr hej) og modtager så et x800gto (som i mellemtiden er kommet på markedet) isteddet.

enden er god, men jeg må sige at der i sådan en grad er tale om forsømmelighed fra deres side af når de kan ignorere kundens ønske selvom det er skrevet i oprettelsen, på en seddel og aftalt i telefonen.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2005 23:18:14
Svar/Indlæg:
2440/66
tjae, jeg har altid fået god service der... har dog ikke erfaring med deres RMA service mht defekte komponenter, men jeg købte et bundkort som jeg fortrød, og pengene fik jeg et par dage efter sat ind på min konto. Det gik hurtigere end mange danske online forretninger. Man skal bare være opmærksom på at det koster somregel 2x at sende tingene retur/til RMA.