Der er kommet en gang spyware ind på min pc, har zone alarm, avg anti, ad adware og spybot, men alligevel hver gang jeg starter ixp så siger den det her Attention! Your system is under control of remote computer with IP address 227.4.167.118. The remote computer has access to the following folders on your PC: og det eneste der kan hjælp er hvis man køber et produkt til 50$ og siden den går ind på hedder www.needupdate.com nogle der har en hjælp til dette problem udover format c: Plz help
Derefter starter du HiJackThis, og scanner maskinen igennem...
Nu kigger du i den log som HiJackThis kommer med, og unersøger hvad de forskellige ting er, evt vha. at søge m. google, eller bruge www.processlibrary.com
Når du har fundet ud af hvad der må blive liggende, og hvad der er Malware, genstarter du i fejlsikret tilstand (tryk F8 under boot, og vælg fejlsikret uden netværk i menuen) og finder frem til de filer som HiJackThis fandt, dem flytter du over i en anden mappe, evt "C:/SLETTES" el. lign, og scanner igen med HiJackThis, og gennem det program fjerner du de tilhørende poster i registreringsdatabasen...
Det er en risikabel måde at gøre det på, og det kan nemt gå galt - men den du har fået ind der lyder rimelig ondsindet, så jeg tvivler på at traditionelle værktøjer vil have den helt store effekt her...
Hvis der er noget du er i tvivl om, så er du velkommen til poste en log fra HiJackThis herinde, så skal vi da gerne hjælpe :)