X800 Secondary?

Grafikkort d.  22. december. 2005, skrevet af DTU_XaVier
Vist: 355 gange.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2005 14:11:45
Svar/Indlæg:
2786/120
Min nabo har i den sidste tid haft lidt problemer med sin grafikdriver på hans X800pro AGP.. Windows enhedshåndtering er begyndt at bede om installation af et X800 Secondary, efter installation af nyeste catalyst driver... Den finder altså 2 grafikkort på hans system, som om der var CF... Det sjove er så bare, at han kører AGP på et nForce3 system... :00

Et andet problem er, at under avancerede skærmindstillinger er der ingen bjælker der har noget med ATi at gøre, som om han ikke har installeret driveren... Og når han prøver at starte Catalyst Control Center fra en genvej, siger den noget med "CLI.exe - The program could not be initialized"...
Hvad er grunden til disse to problemer??

Han har lige haft formateret 2 gange for at se om det hjalp, og vi har haft hnas drivers afinstalleret... Mit bud er, at hans efterhånden gamle hdd er ved at stå af, men hvad siger I???

MVH.
TOke :)

Pressure

Superbruger
Tilføjet:
22-12-2005 14:42:59
Svar/Indlæg:
223/10
Det er fordi, der er to udgange på grafikkortet, så han kan koble to skærme til.

Første og anden udgang.

Det andet problem kan være relateret til .NET fra Microsoft. Han skal have installeret både .NET v1.1 og v2.0, hvis han bruger Catalyst Control Center.

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
22-12-2005 14:48:19
Svar/Indlæg:
1536/33
En hurtig søgning:
http://www.hardware-test.dk/oc...

Men udgør det et problem?

Kan det ikke barre ignoreres ?

Har den CLI.exe fejl været der begge gange som du har reinstalleret?

Grunden til fejlen med CLI.exe kan jo være at den fil ikke kan lide nogle andre drivers...

Men i kunne jo prøve at installere på en anden harddisk ?

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
22-12-2005 14:48:50
Svar/Indlæg:
15982/637
Radeon serien har siden 9500/9700 serien været udstyret med 2x Ramdac til kørsel af to skærme (Hydravision), og derfor er det primary og secondary device der findes på kortet.

Husk at have .NET v.1.1 el. 2.0 installeret hvis i bruger driveren med CCC (Catalyst Control Center) og ikke det gamle Control Panel interface.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2005 15:49:12
Svar/Indlæg:
2786/120
#1+3 Det med .net havde jeg selvfølgelig svedt ud... :r

#2 Ja, fejlen hare været der begge gange, men med det #1+3 siger, tror jeg egentlig det løser problemet... :)

Takker mange gange alles...

MVH.
Toke :)

SeXyCabDriVeR

Superbruger
Tilføjet:
23-12-2005 17:59:21
Svar/Indlæg:
50/19
Hep!!
Det var så mig med problemet (Siger tak til Toke for lige at starte tråden for mig)

Jeg bukker og takker, og håber på at det virker med .NET

Rigtig god jul til alle.. :D

SeXyCabDriVeR

Superbruger
Tilføjet:
23-12-2005 18:31:34
Svar/Indlæg:
50/19
Ja så tar det hele så en NY drejning :x

har installeret .NET 2.0 og nu ka jeg starte CLI.exe uden problemer, meen.. så slutter vi ikke der :(
Når jeg vil åbne selve Catalyst Control Center så kommer den til splash screen og stopper der, den lukker ikke programmet men den loader heller ikke videre :(
Og hvis jeg vil forsøge at disable min LAN connection nr. 3 så går den i blå skærm og gensterter min comp... Er ved at være GODT og grundigt på bar bund her..
er der nogen som ka hjælpe lidt??? :l

/Jesper

SeXyCabDriVeR

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2005 17:32:20
Svar/Indlæg:
50/19
Hep!! Var der nogen som havde nogle ideer til mit prob??
(Skrevet i #6)

/Jesper