Overclocker
Tilføjet:
23-12-2005 01:28:17
Svar/Indlæg:
163/40
Ahh, endelig ankom det sidste af mit hardware, i dette tilfælde indkøbt på overclockers.co.uk der havde været så venlige at forsyne mig med et 7800gt og 2*1 gb crucial ballistix. Efter det store dfi-street drama var jeg selvsagt ganske bange for min RAM, men til min store undren var det ikke den der voldte kvaler.
I papkassen var også grafikkortet og jeg kunne se forseglingen på det var brudt, men tænkte ikke videre over det før det sad i computeren og jeg efter opstart måtte konstatere tilfældige sorte blokke rundt omkring på skærmen, tilfældige grafikfejl og deslignende. Jeg tænker straks defekt ramkreds på grafikkortet og minsandten så - efter megen testen frem og tilbage må jeg konkludere at fejlen bliver særligt fremtrædende kan fremprovokeres ved f.eks. en 3dmark test og mere eller mindre krævende grafiske applikationer. Og pakken kortet lå i var altså ikke forseglet, så jeg tænker at kortet nok har været retur fra en utilfreds bruger og er blevet sendt videre til mig. Pris? 200 kr i porto til UK + minimum 2 ugers ventetid på reperation :(
Blot en lille advarsel, hvis andre påtænker at lave samme trick :)