Lad os droppe alt som hedder patent på alt medicin, software osv. Jeg er da helt sikker på medicinal virksomheder vil bruge milliarder på forskning, hvis et andet selskab kunne kopiere opskriften på et produkt samme dag det ramte hylderne, uden at skulle betale dem omkostning som er for forskningen. Hvilket produkt tror du vil være billigst??
Dette ville stoppe alt udvikling og forskning, men hvad så når et selskab bliver for stort, skal de så straffes for det?
Det vil da være rart med en verden, hvor alle er lige, kommunisterne har prøvet det. Det virker bare ikke, da vi mennesker ikke er skruet sammen på den måden.
Man kunne jo samle alle de penge folk tjener rundt på jorden sammen i en skål, og dele dem ligeligt ud på alle. Det skal nok komme til at virke, når man ikke engang kan lade være med, at være misundelig på kollega som får en krone mere i løn.
Hvis folk ikke er tilfreds med de produkter Microsoft sender med, står det dem jo frit for at erhverve sig et andet og installere. De produkter som så følger med kan man jo så fjerne, og hvis det ikke sådan er lige til kan man nok finde en vejledning på nettet, hvordan man gør.
Jeg er overbevist om at Hr. og Fru. Jensen nyder godt af, at det hele findes et sted når de anskaffer sig en computer. Selv arbejder jeg som IT-konsulent og har ikke oplevet andet end problem siden Microsoft tabte en retssag over Sun angående Java; hvilket betyder at brugerne selv skal hente komponenten, hvilket ikke altid er lige let at forklare folk.
Microsoft bliv også svinet til fordi de ikke informerede om sikkerhed godt nok, hvad sker det så når de laver SP2? Jo de bliver svinet til igen, fordi folk ikke kan læse verdens mest enklest forklaring når en af funktionerne bliver brugt. Min egen holdning til SP2 er ikke særlig positiv, men der findes nok en stor gruppe mennesker som har brug for at blive holdt i hånden.
Hvis man så ikke ønsker at bruge Microsoft produkter kan man jo bare bruge Linux eller andre styresystemer. Så kan det jo være nogle programmer ikke virker på Linux, men det kan vel aldrig være Microsoft skyld.
Så løsningen er enkelt - afinstallere dit Windows og klag til andre producenter, hvis deres produkter ikke virker på dit nye styresystem. Når alle har gjort dette mister Microsoft sit monopol, og jeg som IT-konsulent bliver en mangelvare i forhold til den almindelige brugere. Så kan jeg forlange mere i løn. lyder som en plan jeg kan leve med 🙂