Laptop booter ikke

Diverse d.  24. december. 2005, skrevet af Briston
Vist: 256 gange.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2005 09:37:46
Svar/Indlæg:
2540/228
En af mine venner ringede til mig i går aftes og fortalte halv panisk at hans laptop ikke kunne komme videre end til win logoet og den der ting der fejer hen under. Har foreslået ham noget fejlsikret tilstand og hvad jeg ellers lige kunne komme på, men han siger det stadig ikke virker.

Hvad kan problemet være?

Dennis

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2005 12:17:52
Svar/Indlæg:
326/165
Ueha dada... det kan jo være mange ting. Spørg ham om han husker at have lavet noget specielt inden lukkede den ned sidst - har han installeret et nyt program, nye drivere eller ændret nogle indstillinger ellers?
Ellers må du jo få ham til at geninstallere Windows, altså en reparationsinstallation...

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2005 12:26:45
Svar/Indlæg:
830/15
Det ville være nemmere hvis du/vi kunne få at vide hvad det er for nogle fejl den kommer med.

P.S: Fed stil med iBook'en :e

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2005 12:31:14
Svar/Indlæg:
2540/228
Hehe takker ;)

Har spurgt ham og han mener ikke han har lavet noget (er det ikke altid sådan? :00 ) han siger at der ikke kommer nogen fejl. den står bare og loader windows uden at der sker noget.

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2005 14:41:40
Svar/Indlæg:
830/15
Prøv at få ham til at boote på en windows XP(Går jeg ud fra det er?) cd, trykke R når det står på skærmen for repair prompt og så køre en gang fixboot og fixmbr, exit'e repair prompt og gensparke - og så se om det kan få den på bedre tanker.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2005 15:07:44
Svar/Indlæg:
10398/435
#4, den finder vel mbr og boot ellers ville den ikke komme til loading af windows.. det er ikke ment som at skyde dig ned ;) Det er sgu svært at fejlfinde med det som #0 beskriver..

#0, hvis han har trykket F8 under opstart så kommer der ikke nogen "ting der fejer hen under".. Så viser den hvad for nogle ting den loader under opstarten.. skulle den så gå i stå under den process så kan man se hvad det er der den ikke kan komme videre ved..

havde selv et lignende problem engang hvor den først loadede GART-driver fra MS, derefter prøvede den at loade VIA's GART-driver.. og ja så hang den bare..

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2005 19:10:51
Svar/Indlæg:
830/15
#5: Ja, det lyder dumt, men ikke desto mindre har jeg oplevet at det har hjulpet på lign problem på en del maskiner efterhånden da jeg sad i support på teknisk skole under min uddannelse.

- En ting man lærer omkring computere er aldrig at tænke logisk, men at have en logisk fremgang :00