WinXp Probs.

Software d.  25. december. 2005, skrevet af >>MASTER<<
Vist: 376 gange.

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
25-12-2005 13:18:03
Svar/Indlæg:
65/21
Hej.

Jeg har købt et helt nyt WinXP Home til konen og har her til aften forsøgt at installere det på hendes maskine, men når man er kommet igennem formaterings fasen og er nået små 40% ind i installation så skriver den lige pludselig at der er en eller anden fil som ikke kan findes eller sådan noget, man skal så forsøge igen eller afbryde installationen, der bliver skrevet noget med at der kan være problemer med WinXP cdén, det samme er sket før med en Win2000 og jeg gik så ud fra at det nok var HD der var noget galt med så jeg har så smidt en ny i, men nu dukker det så op igen, og med et sprit nyt WinXP, nogen der har en mulig løsning??

Jeg har skiftet det optiske drev ud 2 gange nu, intet hjælper...

Men den skriver dette:

Den fil, installationsprogrammet har placeret på hardisken er ikke en gyldig windows XP systemafbildning. Hvis du installere fra en CD er der muligvis problemer med WinXP cdén....

Fatter nul af det her, kan det virklig være WinXP cdén der er noget galt med???

:x

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2005 13:26:41
Svar/Indlæg:
4230/89
det kan evt være cd'en der er noget galt med... ridser el.
prøv at trykke "forsøg igen" Mange gange... så kan det være den finder den...

jeg har også oplevet at det var mit cd-rom drev der ikke kunne læse cd'en, (og blev så nød til at låne en)
så hvis det er et ældre cd-rom drev, så prøv evt at låne et andet ;)

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
25-12-2005 13:38:54
Svar/Indlæg:
65/21

Hmm det med at forsøge mange gange gør jo bare at man kommer vidre i forløbet men med fare for at WinXP ikke fungere korrekt.

Men jeg har nu forsøgt med et DVD drev og en CDbrænder og nu et Plextor CDrom drev....

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
25-12-2005 14:12:35
Svar/Indlæg:
65/21
Hmm

Nu har jeg resettet Bios og nu kører det bare, fandme mærkeligt...

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
25-12-2005 14:33:07
Svar/Indlæg:
65/21
For fanden da, når man er kommet igennem der hvor man skal skrive produktnøglen ind osv... så fortsætter den lidt endnu men så kommer der blå skærm frem, hvor den skriver der er fundet en fejl og den stopper for ikke at beskadige computeren, en stopfejl kalder de det, denne har jeg fået 2 gange nu med en ny fil hvergang, hva dælen kan det værer??

Dane

Superbruger
Tilføjet:
25-12-2005 17:35:29
Svar/Indlæg:
270/104
Prøv igen og igen - jeg har haft samme problem. Til sidst lykkedes det :l

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
25-12-2005 18:18:00
Svar/Indlæg:
564/59
Har oplevet noget af det samme med en maskine jeg skulle installerer Windows på. Løsningen viste sig at ligge i kablerne til HDD'en. Så prøv evt. at checke kablerne i maskinen. Der kan være tale om en løs forbindelse.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
25-12-2005 18:24:24
Svar/Indlæg:
5039/109
Det kan også være et ram problem. Hent memtest her på siden. Og boot op den cd du brænder det ud på.

Eller prøv en anden stang.

Jeg har nemlig været ude for det var en helt ny stang ram der var defekt. Og det viste sig på helt samme måde.

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2005 20:04:23
Svar/Indlæg:
1103/38
det der med instalation har 3 muligheder enten er det cden ell drevet ell oxo er din com ikke stabil som tyder på ram fejl.

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2005 01:40:49
Svar/Indlæg:
65/21
Tja andre ram var hvad der skulle til, smed mine OZC i og nu triller det der ud af, så jeg siger mange tak for jeres hjælp :)