Superbruger
Tilføjet:
26-12-2005 14:42:05
Svar/Indlæg:
92/34
Hey!
Jeg samlede i torsdags min nye computer bestående af:
Asus A8N-SLi Premium
AMD X2 4200+
Asus Extreme 6600GT
2x1gb Kingston PC3200 ram
Jeg installerede en org Windows x64 på min maskine, men har problemer ved opstart. De første to dage bootede den kun op hver anden gang ca. De resterende gange frøs den i Windows startup screen. Statusbaren løb bare frem og tilbage uden at komme videre.
Så i dag da jeg kom hjem efter alle juledagene, så vil den overhovedet ikke boote. Før hjalp det ved at slukke og tænde igen, men nu er der intet at gøre. Kun i fejlsikret tilstand vil den boote op.
Jeg har prøvet at disconnecte alt pånær ram, cpu, mobo, gfx og min Maxtor SATA disk som er fra marts 2005.
Stadig samme problem.
Jeg havde hørt der sku være rimelig høj RMA-procent på Maxtor diske, så jeg downloadede HD Tune 2.0 og scannede for errors, men umiddelbart fandt den intet.
Når jeg starter Windows op i fejlsikret og kigger på Event-loggen, så kan jeg se den skriver CDROM error, selvom jeg ikke har mine cdrom-dreve tilsluttet. Der var også en error hvor der stod noget med CONTROLLER eller sådan noget. Det må jo tyde på det er den controller der styre min harddisk evt.
Har I nogen bud på hvad fanden der kan være galt?
Lidt ærgeligt ikke at kunne bruge sin nye computer.
På forhånd tak.