Jeg vil dog personligt prøve at holde mine diske under 50 og pt. ligger mine diske på omkring 30 grader ved full load i længere tid, men har også en sx1 120mm blæser lige foran dem :)
Moderator
Tilføjet: 27-12-2005 07:09:38
Svar/Indlæg:
5039/109
Normal arbejds temperatur for en disk er mellem 5 og 50 grader. Derover er levetids nedsættende. En 80 mm blæser ved dine diske burde holde dem nede på omkring 35 grader.
Hdd producenterne siger, at hdd må kun være i drift inden for temp. spektret +5° til +55°C.
Så jeg ville følge #3's råd, og smide en blæser ned ved dine hdd, sådan at de bliver kølet noget bedre, da du ellers nedsætter dine hdd's levetid betydeligt.
Min raptor er 35grader max, ifølge speedfan - Og smækker jeg nallerne derpå passer det vist meget godt - Jeg har ingen aktiv køling på, steger i jeres diske over sagte ild for de temps eller hvad? :00 :e
Min Raptor bliver 35 grader ved max loade min gamle seagate bliver 38-39 ved max loade. Jeg har en 80 mm til at blæse op på dem og et hul til frisk luft i mellem dem.
#12 jeg vil også stærk anbefale at dine HDD's ikke bliver varmere end 50grader... jeg har selv mistet en Disk på bekostning af for høje temp. en Maxtor 20Gb som var oppe at runde 65grader, og nu kører den altså ikke længere stabilt nok til at den kan bruges til HDD... :(