Problemer med GeForce Ti4800 SE

Grafikkort d.  27. december. 2005, skrevet af dpro
Vist: 486 gange.

dpro

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2005 15:46:32
Svar/Indlæg:
32/4
Jeg har pt. lidt problemer med min computer, og jeg tror det er grafikkortet der er skyld i det. Jeg har natten til 1. Juledag puttet en LiteOn DVD brænder i min stationære computer, det gik fint, der var ingen kontakt med andre dele end den gamle CD brænder, og IDE kablet, samt 4 pins molex stik.

Startede computeren op, det virkede fint. Men efter en genstart, ville skærmen pludselig ikke tænde. Prøvede så at slukke helt for computeren, og tænde den igen. Intet. Ingenting kom frem på skærmen andet end den ville "Soft powerdown".
Nåh tænkte jeg, nu slukker jeg lige omme bag på strømforsyningen piller kortet ud, og sætter det i igen. Tændte bag på strømforsyningen, og vupti, ingen strøm i hel huset!
Heldigvis sidder HFI relæet inde på mit værelse. Tændte for det igen, og nu var der strøm i bundkortet (havde jo tændt bagpå strømforsyningen). Så tændte jeg igen computeren, og samme som før, intet billede på skærmen. Derfor ville jeg lige se om det virkede med et andet grafikkort.
Derfor prøvede jeg med mors grafikkort, og det virkede jo fint. Satte mit eget grafikkort i computeren igen, efter at have prøvet med mors. Så ville der gerne komme billede på skærmen, og spil virkede fint. Underligt. Prøvede at genstarte. Så forsvandt billedet igen.

Nu tænker jeg bare er det grafikkortet der er dødt, eller er det måske strømforsynignen? Jeg har ikke anden strømforsyning at teste med. Men håber på at i ved hvad problemet kan være.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
27-12-2005 16:12:21
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg ville gætte på din psu er for svag.

dpro

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2005 10:44:02
Svar/Indlæg:
32/4
Hmm, det har jo kørt fint i snart over et halvt år?

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
28-12-2005 10:57:47
Svar/Indlæg:
5039/109
Du har jo sat et ekstra drev i, eller har jeg misforstået noget?

ubehagelig

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2005 11:09:44
Svar/Indlæg:
192/9
Hvilken PSU har du?

Du kan jo forsøge dig med at Clear CMOS og se, om den så vil starte fint op.

Har du testet dit 4800SE i din mors spand? Hvis det virker dér, så burde kortet funke fint.

Men man kan sige, at én ting er, at den ikke vil starte op, noget andet er, at den får HFI'en til at slå fra. Det er ikke særlig heldigt, at HFI'en slår fra, for det betyder, den har målt en fejlspænding (kortslutning).

dpro

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2005 11:12:12
Svar/Indlæg:
32/4
Jeg har prøvet at cleare CMOS'en, og det ser ikke ud til at hjælpe. Jeg vil lige prøvet kortet i min mors spand, men det bliver noget værre ged, for der er ikke meget plads i den computer.

ubehagelig

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2005 11:13:31
Svar/Indlæg:
192/9
Og hvilken PSU har du selv?

dpro

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2005 11:59:22
Svar/Indlæg:
32/4
Ok, ser ikke ud til at kortet fejler noget. Har lige prøvet det i min mors spand. Så kan det næsten kun være PSU'en.

#3 Jo jeg satte en ny DVD-brænder i maskinen, og det virker fint i den anden maskine, så det burde ikke være det.

Kan i så anbefale en strømforsyning til omkring de 450 kr?

dpro

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2005 12:00:46
Svar/Indlæg:
32/4
Jeg har selv kigget lidt på en North-Q 400 Watt strømforsyning, som skulle være forholdsvis støjsvag, men er dog ikke helt sikkert på om det skal være den.

dpro

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2005 10:52:43
Svar/Indlæg:
32/4
Nåh, jeg fik fingrene i en Enermax 485 Watt PSU, og den drøner sq bare derud af! Nu virker det hele fint! Og det bedste er at skærmen nu ikke flimrer længere, som den gjorde med den anden strømforsyning, lækkert!

I skal alle have tak for hjælpen!

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2005 11:58:52
Svar/Indlæg:
4156/111
hehe... jah hvis der ikke skulle mere end en brænder til at slå PSU'en ud så var det da lige før at computeren brød sammen under load? :x