Overclocker
Tilføjet:
27-12-2005 15:46:32
Svar/Indlæg:
32/4
Jeg har pt. lidt problemer med min computer, og jeg tror det er grafikkortet der er skyld i det. Jeg har natten til 1. Juledag puttet en LiteOn DVD brænder i min stationære computer, det gik fint, der var ingen kontakt med andre dele end den gamle CD brænder, og IDE kablet, samt 4 pins molex stik.
Startede computeren op, det virkede fint. Men efter en genstart, ville skærmen pludselig ikke tænde. Prøvede så at slukke helt for computeren, og tænde den igen. Intet. Ingenting kom frem på skærmen andet end den ville "Soft powerdown".
Nåh tænkte jeg, nu slukker jeg lige omme bag på strømforsyningen piller kortet ud, og sætter det i igen. Tændte bag på strømforsyningen, og vupti, ingen strøm i hel huset!
Heldigvis sidder HFI relæet inde på mit værelse. Tændte for det igen, og nu var der strøm i bundkortet (havde jo tændt bagpå strømforsyningen). Så tændte jeg igen computeren, og samme som før, intet billede på skærmen. Derfor ville jeg lige se om det virkede med et andet grafikkort.
Derfor prøvede jeg med mors grafikkort, og det virkede jo fint. Satte mit eget grafikkort i computeren igen, efter at have prøvet med mors. Så ville der gerne komme billede på skærmen, og spil virkede fint. Underligt. Prøvede at genstarte. Så forsvandt billedet igen.
Nu tænker jeg bare er det grafikkortet der er dødt, eller er det måske strømforsynignen? Jeg har ikke anden strømforsyning at teste med. Men håber på at i ved hvad problemet kan være.