Okay jeg har en pentium4 3.0 ghz...for et stykke tid siden så var de clocket til 3.6 ghz men jeg har så siden hen clocket tilbage igen for der var lidt hulla hulla med den :e men nu her hvor min computer er stock med 3.0 ghx så bliver den 55+ bare med a par minutter af en burn op... da den var clcoket blev den op til 64+ og så crashede den... men fatter det ikke...for har vandkøling...dog ikke lige det allerbedste men aligevel... kører med Bigwater fra Thermaltake! så er den helt gal med hensyn til min temp? skyldes det dårlig montering af mit kølehoved? havde det af på et tidspunkt og så gnubede jeg lidt pasta af...det gav et par grader mindre men...lyder det af for meget?
forkert montering af køler hovede ellers er det din opsætning af selve slanger blæser radiator ell for meget pasta og har du noget airflow da en luftkøler klare det bedere end da med oc.
selvom der er vand på skal der stadig airflow har selv altid kørt med 2x120mm på radiatoren samme hastighed (rpm) og en 120mm i bag til og suge ud med.
selv om den er monteret skidt burde han da ikke nærme sig 50 ved stock, havde 1.8 vcore på an amd throughbread og der sad kølehovedet ikke ordentligt, men nåede da kun 60 grader indtil jeg fik det fixet lå den på 50 bagefter.
nu har jeg så pillet og pillet og de ligger på en 48-50 grader og idler ved 27... men det er stadig ikke godt nok syns jeg...idle er fint men ikke min full load...når jeg burner så stiger den hurtigt op på 46 og så går den langsomt op på de der 48-50 stykker... men jeg vil gerne til at clocke igen...hvor meget må en northwood få af grader? 60? er det for meget?
men bruger godt nok det pasta der var med til mit vandkøling for glemte at bestille artic silver 5...men har det så meget at sige? snakker vi ikke bare et par grader? en 2-3 stykker?
PT ingen kabinet blæsere? men det er da ligemeget når vi snakker vandkøling...jeg har lige gjort sådan mit blæser suger kold luft udefra...før sugede den fra kabi..men havde mere regnet med36 grader under load med stock speed...men det er som om det ikke kan lade sig gøre...fatter altså ikke hvorfor den ikke køler bedre...mit flow skulle være fint? der er bare pumpe---> Radi --->Kølehoved og så tilbage i pumpen igen...der er resovoiar i pumpen hvis i skulle få lyst til at spørge... :e
tror ikke der er luft i radiatoren fordi luften fyrer lige igennem od af den anden studs og lige op i pumpen hvor det så ryger ud... men hvad kan den skyldes at der er så dårlig køle evne...det er jo kun en single slot radi med én 120mm blæser!