Undersøgelse: Design på webshop

Diverse d.  30. december. 2005, skrevet af System
Vist: 460 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
30-12-2005 17:46:56
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa.

Jeg er ved at lave en lille undersøgelse. Jeg vil undersøge hvor meget folk går op i designet på en webshop. Efter min mening afspejles meget af et firma i designet - hvis det er meget grimt vil jeg personligt hurtigt være skeptisk overfor firmaets kvalitet. I mine øjne hænger sådan noget sammen.
Men hvordan har I det?

I skal blot skrive et enkelt tal, længere tid tager det ikke.

Hvad passer bedst på dig af disse muligheder:

1. Designet betyder meget for mig - så meget at jeg bestemt ikke vil handle et sted hvis designet er grimt og uoverskueligt

2. Designet betyder en del for mig - så meget at jeg måske ikke vil handle et sted hvis designet er grimt og uoverskueligt

3. Designet betyder ikke det store for mig - dog foretrækker jeg et pænt design

4. Designet betyder lidt for mig - men ikke så lidt at jeg er helt ligeglad

5. Designet betyder ikke en skid for mig - designet må for min skyld være så grimt og uoverskueligt som muligt
johnSTAR

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2005 12:43:02
Svar/Indlæg:
65/9
Svar: 2

Da jeg selv har leget med webdesign, koding mv. i et par år, falder det naturligt, at jeg er fokuseret på et sites design. Dette vil også gælde i webshops.
Jeg vil således i en vis grad koble et design med firmaets troværdighed, da det oftest er det eneste, man har at gå efter, når man handler online.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2005 13:00:57
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er nogle dårlige svarmuligheder du giver.

Troværdigheden er KLART nummer et sammen med overskueligheden. Har de de ting hjemme de siger - og er det til at finde hoved eller hale i.

Udseendet - her snakker vi fancy stuff og harmonisk udseende - er sekundært.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2006 14:16:07
Svar/Indlæg:
75/18
Pris på varen samt service v. reklamation må være det vigtigste. Dog skal det siges, at layoutet for mit vedkommende ofte kommer til at ligge til grund for en vurdering af om firmaet er troværdigt.

Svar: 4

ps. der hvor designet bliver særligt vigtigt er når man har handlet ind og går over til betaling. Dette kan laves møg upædagogisk således, at jeg et par gange har opgivet min handel.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 08:14:17
Svar/Indlæg:
4230/89
Svar: 2

og med det mener jeg så, at jeg ikke TØR købe noget et sted som ligner l*rt...
efter min mening giver det størrer troværdighed når den side man besøger ikke ligner noget rod, og derfro virker mere uoverskuelig
;)

evigglad46

Overclocker
Tilføjet:
03-01-2006 12:32:00
Svar/Indlæg:
2/1
Svar 2
design betyder meget for siden/firmaet troværdighed. Samtidig er det også vigtigt at alle de rigtige informationer omkring firmaet er tilgængelig (igen troværdighed)