Ja det skulle ikke undre mig at der sagtens kan findes en skærm med de specs du nævner til en kanon pris. Hvilket jo kun er lækkert.
Når du tænker på skrapheden, hvad mener du så nøjagtigt ? Altså, er det mængen af pixels du henviser til ?
Til det kan jeg sige at tager du og sammenligner en 17" og en 19" så har de samme mængde pixels at gøre godt med. Derfor vil man - i ekstreme tilfælde - kunne se forskel på disse to størrelser. Eftersom at der på en 19" bliver mere plads til den enkelte pixel. Dvs. at de nærmest bliver strakt ud over et større areal en hvad der er tilfældet hos ved en 17". Dog sidder jeg selv med en 19" og mener ikke at det er nogen ulempe. Slet ikke, det genere ikke mig. Men det har nok noget at gøre med at jeg slet ikke kan se at pixelsne bliver strakt ud.
Altså, meget afhænger også af kvaliteten, af det emne du kigger på. Om det er et billede eller en film. Hvis du kan følge mig, så vil en dårligt billede også optræde dårligt, måske lidt dårligere pga. overstående "problem".
Dette lagde jeg meget mærke til da jeg gik fra CTR til LCD. Det generede mig lidt i starten, men faktisk så synes det ikke at være tilfældet mere. Tvært imod. Men igen er der flere ting der spiller ind her. Min CTR - og mange andres - var i stand til at køre en høj opløsning på 1600x1200 @ 75 Hz. Så et billede vil givetvis også se en andelse skarpere ud når det bliver vist isådan en opløsning.
Håber det giver mening.
En LCD skærm på de 19" kan idag kun gå op i en opløsning på 1280x1024 @ f.eks. 75Hz. Igen har opløsningen jo noget at sige. Især hvis man kommer - som jeg - fra en højopløselig CTR skærm til en LCD der ikke kan præstere en meget høj opløsning. Det kræver måske en smule tilvæning fra øjets side af, men ser det ikke som noget problem i længden. Dog er dette jo en objektiv sag.
Men det er klart, jo færre pixel på større overflade vil resultere i en mere grynet oplevelse. Men som #3 siger, så tag et kig i nogle butikker og se hvad du synes... !!!
Håber det bragte lidt lys over dit spørgsmål.....
Til sidst kan jeg kun anbebale dig flatpanels forum. Der er bl.a. også et "Bruger anmeldelses" rum hvor brugerne giver udtryk for deres oplevelser for deres skærme. Rimelig lækkert.
Mhv
Juvic