Xbox 360

Diverse d.  31. december. 2005, skrevet af Tfalkman
Vist: 612 gange.

Tfalkman

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2005 16:55:57
Svar/Indlæg:
866/227
nu har jeg diskuteret med min lillebror jeg ved ikke hvor mange gange.

jeg kan ikke tro på at man kan bruge op til 20.000 på en pc og aligevel vil den her xbox være bedere hvad angår grafik osv.

jeg ved godt der er mange flere muligheder på en pc. men hvad angår spil.. han påstår at selvom jeg lagde 2 x 7800GT kort i et system og ja alt det bedste i en pc... så ville xboxen stadigvæk være bedere i spil?

jeg kan ikke tro på det. og ja jeg har godt set xboxen da han selv har en. men vil gerne have en logisk forklaring på om det er rigtigt at den er bedere i spil, og hvis ja hvordan det kan være?

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2005 16:59:36
Svar/Indlæg:
6899/119
Vil sagtens tro på det han siger mht. grafikken.

Xbox 360 laver ting jeg AAAAALDRIG har set før :l

Når jeg kører CoD2 med alt på max...hvad enten det er med NV43 eller R430, så er de lysår bagefter.

Det ser simpelthen så virkeligt ud :l :o :o

red_martians

Moderator
Tilføjet:
31-12-2005 17:25:11
Svar/Indlæg:
7881/1165
Det skyldes nok i høj grad shader4.0 effekterne. (mente ellers ikek der var nogle spil der rigtigt understøttede det endnu)
Men næste genereation grafkort burde kunen gøre det samme, og muligvis hurtigere :)

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2005 17:31:58
Svar/Indlæg:
637/63

Det er rigtigt nok at Xbox 360 har bedre grafik end de fleste computere.
Grunden til det er fordi spil der er lavet til pc, skal programmørerne tage forbehold for at spillet skal kunne køre på alle systemer, alle grafikkort, cpuer osv.

Programmører der udvikler spil til Xbox 360 (og andre konsoller) skal ikke tage det forbehold, de skal kun udvikle spillet til en type cpu, grafikkort osv. Derfor kan de optimere/fintune grafikken bedre..

Håber det gav nogen mening.. :00

Ronni J.

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 02:53:22
Svar/Indlæg:
1135/38
Personlig saa er min mening at PC stadigvaek er kongen hvis man ser paa billedkvaliteten.

PGA. de heoje opleosninger man kan komme op i paa en PC. Men hvis man ser paa selve spille oplevelsen ja saa er Xbox 360 klart den sjoveste at spille paa storskaerm med nogle kamerater en aften.
Hvis ikke lige man gidder at slaebe sin PC i klubben.
Men FPS er sku ikke saa nemme paa en konsol som paa en PC hvor man har mus og tastatur, saa der vinder PC ogsaa.
Men igen som feor naevnt saa er det jo klart 100gange nemmer at lave et spil bedrer til en konsol da der jo ikke er alle de forskellige hardware kombinationer som der kan fucke up.

Anonym2021815192642

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 12:28:38
Svar/Indlæg:
2418/151
ja det nye tider hehe http://xbox.about.com/gi/dynam... :e

Anonym2021815192642

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 12:30:52
Svar/Indlæg:
2418/151
jeg mener det et X1800XT 512MB der er i .. som man godt kan får i dag ..

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 12:42:52
Svar/Indlæg:
2732/41

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
01-01-2006 13:35:02
Svar/Indlæg:
5678/460
grunden til at spillene vil være så flotte er jo at de bliver skrevet ti ET system vis du skrev et spil til en type pc med en type specs i ville det også kunne være flottere men det skal jo skrive et spil så det bliver flot på alle type pc'er amd såvel intel cpu, ATI såvel som nvidia der for ka de skrive det så flot

red_martians

Moderator
Tilføjet:
01-01-2006 14:46:21
Svar/Indlæg:
7881/1165
R500chippen kunne meget vel ligne en mainstrem-udgave af R600, efterfølgeren til RadeonX1900.
Faktisk tror ejg i høj grad at R500 er en forsøgskanin for ATi til produktion af næste generation grafikprocessorer :)
Faktisk har R500 kun 10MB lynhurtig ram/cache. Resten af dataerne skal den hente på system-rammene 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 15:00:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

1: Fuck de er til grin :o
2: Fuck de er egentlig slappe :l :00 :e

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 17:51:31
Svar/Indlæg:
2440/66
det ser da ikke specielt vildt ud medmindre man har et HD TV.

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 17:57:15
Svar/Indlæg:
1135/38
10# ja de er sku da nogle vatarme der er sku da ikke sving i dem for 5 eore. jeg tror ikke selv om de gjorde sig rigtig umage saa ville de faa enormt svaert ved at taeske en gammel kone.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 18:08:11
Svar/Indlæg:
1762/50
->#11

Og det koster jo også en hel bondegård, så hvorfor ikk invistere i en ordenlig PC i stedet?

Jeg vil da 10x hellere have en mus samt tastetur som styring, end et Joypad, der stinker når det kommer til hurtige og precise bevægelser.

Samtidig er der bare INGEN AA samt AF på en Xbox, det sys jeg personligt er synd og skam.. :x

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 18:14:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Synes du skal tage "<i>hurtige og precise bevægelser</i>" og drøfte det med et par folk der spiller 'Grand Tourismo' :00 ;)

Det er ikke sikkert det lige er optimalt til verdensmesterskabet i CS. Men til bilspil, kamspil osv.

Det er joystick, rat og gamepad et tastatur og mus mere eller mindre overlegent :) - Hvis ikke på samme niveau.

Men man kan jo også købe mus og keyboards til konsoller :)

Hvis du skal have fat i en PC der kan køre spil lige så flot og godt som en Xbox 360, jeg vil, med stor sikkerhed, gætte på at du kommer til at slippe mindst lige så meget for PC'en, som for en Xbox og et HD TV.

Nu hvor jeg ikke gamer så meget på PC'en længere, kan jeg sagtens se flere og flere fordele, for mig, i at investere i en konsol og gøre alt "det andet" på en bærbar. Det er nemt, ligetil og så slipper man for at sidde nervøst og kigge på en FPS-counter i hjørnet.

Og til sidst, Xbox 360?! Den sparker røv på alt og alle når det gælder billedkvalitet 8)

... men lad os nu se hvad Sony (og Nintendo?) har på lager :D

rytter890

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2006 18:15:11
Svar/Indlæg:
309/94
en skam de er så dumme at de ikke tager Hd osv fra den xbox !! ... idioter

Vil skide på hvor god grafikken er på Xbox 360 for den kan jo ikke bruges til en skid ... man kan spille de 10-20 der er kommet og så betale en formue for dem .. og stadig ikke ramme en skid (mus længe leve)

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 18:23:41
Svar/Indlæg:
2440/66
#13 er skam enig i det, men nu tænkte jeg rent billedekvalitetsmæssigt, så synes jeg man skal ha' et HD TV før den kan konkurrere med en PC og ja det findes jo kun her på fladskærms tv... jeg er heller ikke til en gamepad, men foretrækker min mus og tastatur (jeg har ikke set det til xbox? og kan heller ikke finde det på spilpriser.dk) men den har nu den fordel at man ikke skal foretage opgraderinger 'hele tiden' og holde øje med FPS... men om et par år så ser xbox360 sikkert crap ud i forhold til det nyeste nye på PC'en (geforce 9800 ? :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 18:27:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Nu findes der jo heldigvis andre spil til konsoller, end lige FPS'ere :)

-> #16

nVidia må ikke kalde det for "Geforce 9800", og slet ikke 'pro' efter. Det kommer bare til at virke... "forkert" :l ;) :p

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 18:31:30
Svar/Indlæg:
6624/113
Hver gang der udkommer en ny konsol, er den jo kun et lille skridt foran PC'en i billedkvalitet osv - og det forspring varer typisk 2-3 mdr, før PC'en træder i front igen - og holder det forspring i RET lang tid. Det kaldes "evolution". ;)

Jeg har set grafik osv på en XBoX360 - og f**k hvor er et billede uden AA og AF bare grimt. Så kan i skrige HD TV og shader model lige så meget i vil - men der er sq ingen dynamik og farveægthed i en spillekonsol.

Der mangler også en masse andre ting før jeg mener den overhovedet kan erstatte en PC - men det SKAL den jo heller ikke, så den diskussion er jo hul i hovedet.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 18:33:15
Svar/Indlæg:
1762/50
->#18

Helt Enig der!

Uden den AA/AF ligner det faktisk noget der kører i 800x600, selvom at det kører på et HDTV.. ;)

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 19:17:46
Svar/Indlæg:
175/32
Jeg har selv haft fingerene i en XBoX360 hvilket var en blandet oplevelse...

Jeg vil forsøge at bedømme den i forhold til min egen PC.
100% er = Min PC

<B>Grafik: 85% </B>
Grafikken er ganske god og med høj detaliegrad.
Grafikken er på højde med de spil der også er udgivet til PC.
Det punkt hvor XBoX'en tager fat er i regnekraften af fysiken miljøer og antalet af elementer.

<B>Lyd: 85% </B>
Jeg har ikke haft mulighed for at gennemteste lydsiden, men den skulle vist være udemærket.

Kan ikke give karakter for nedestående punkter, men de er med i overvejelsen af den samlede karakter.

<B>HD-Ready:</B>
Jeg mener at have læst at XBoX360'eren faktisk ikke understøtter ægte HD, men i stedet sender TV'et et opskalet signal. Dette gør at fordelen ved et HD-Ready og et ikke HD-Ready TV minimal.

<B>TV tilslutning:</B>
Jeg bryder mig generalt ikke om at skulle tilslutte en spillekonsol eller PC til et TV, ligegyldigt om det er HD-Ready eller ej.
Tilslutter man den til et gammelt TV uden HD understøttelse er det så ringe billede og opdaterings hastighed så det ikke er oplevelsen værd.
Ved tilslutning af et ordentligt LCD eller Plasma TV bliver billedekvaliteten mærkbart bedre, men stadig ikke på højde med en god CRT-skræm. Derud over skal TV'et også have en utrolig høj opdateringshastighed for at undgå slør ved hurtige bevægelser. Man skal helt ned på 8-6MS før det ikke er mærkbart.

<B>Opløsning:</B>
Den lave opløsning som TV'et understøtter gør at billedekvaliteten er meget ringe. Selv på et HD-TV.
Billedet svare til 800x600 på en 21" skærm.
Dertil skal det også siges at der skal langt mindre kræfter til at køre spil i så lav opløsning.

<B>Konklusion</B>
Når man tager den lave opløsning med i bedømmelsen vil jeg mene at grafikken og spil oplevelsen er omkring 55%
Hvis jeg skulle bedømme en PS2 på samme måde vil det blive omkring 35%

Så kræfterne i XBoX360'eren er på højde med en kraftig PC, men tilslutningen til TV gør at selve oplevelsen ikke kommer over 60% i de nuværende spil på markedet.

Spil oplevelsen på en PC er stadig meget bedre og PC'en er et langt bedre medie til spil. Men prisen for en XBoX360 er meget mindre end en tilsvarende PC, dog skal man også have fat på et ordentligt HD-Ready TV for at udnytte XBoX'en.

Dette er selvfølgelig udelukket min egne bedømmelse i henhold til hvad jeg har oplevet med spillemaskinen.

<I>Mvh. Stefan Pedersen</I>

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 22:44:13
Svar/Indlæg:
3943/44
Tja - jeg har en lille boks som gør at jeg kan sætte min ps2 controler til min pc! - bruger det kun til bil spil men der er det dælme godt - savner bare grand turismo på pc! - men nu må vi jo vente og se hvad ps3 kan!

Kiwi

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2006 12:42:51
Svar/Indlæg:
93/0
#18 du kan nemt risikere at se ting på Xbox360 som du ikke kommer til at se på PC det næste år. Det vi ser nu er launch titler hvor grundstammen i visse tilfælde stammer fra en anden platform, og hvor udviklingen primært er foregået på et R420 baseret kit.
Den største forskel mellem X360 og PC bliver udnyttelsen. Hvor Xbox360 programmører bare kan smide sig over alle de avancerede effekter, skal en PC programmør tænke lidt over hvordan han implementerer dem.
Dvs. først skal PC have en arkitektur lige så effektiv som Xenos, dernæst skal den udnyttes.

Mht. opløsningen på X360 er den så vidt jeg ved på 720p i samtlige spil, undtagen et. PGR3 kører i 1024x600 for at en frame med 2xAA kan passe i eDRAM'en. Det kan tjekkes med en framebuffer grabber, så er X360 "ægte HD".
Mht. til AA skal man huske at det er en optisk illusion, det hæver ikke opløsningen. Pga. det er høj kontrast / lysstyrke og eventuelle billed forbedrings filtre på skærmen, døden for AA . Jeg har selv et Pioneer PDP436 43" plasma TV og en Panasonic PTA900E projektor på Quality Screen 86" Greyline dug. Hvis jeg bruger de "dynamiske" billed settings er "jaggies" langt mere tydelige, cinema / game setting er derimod langt "blødere" at se på.
Mange her i tråden virker til at betragte opløsningen på X360 som et væsentligt problem, men hvorfor skulle den være højere? Den er bygget til at stå i stuen, og man sidder jo ikke med en meters afstand til sit TV vel? Gode 1080 projektorer / skærme koster forresten også en krig 😉
Btw. opløsning alene gør det ikke til et flot spil, jeg tror ihvertfald der er meget få der finder Halflife i 1600x1200 flottere end Halflife 2 i 1024x768. Hvis man er typen der skruer mærkbart ned for effekter for at kunne gå fra 1024x768 til 1280x1024 er X360 ikke noget man skal overveje, men de fleste andre vil aldrig lægge mærke til at det er 720p hvis de har et godt tv.

Hvis man kigger på et spil som Kameo er X360 allerede et godt stykke foran PC mht. til brug af grafiske effekter (er dog enig i at farverne godt kunne være en smule mere afdæmpede), og det er et first gen spil hvor udviklingen startede på GC....

Det er korrekt at oplevelsen af en X360 kommer meget an på hvad den er koblet til. Mit anlæg består af følgende: Panasonic PTA900e, QS 86" Greyline lærred, Marantz SR8500, Monitor Audio Gold Ref 10 x4, Gold Center og en Audio Pro Bravo sub (skal have mig en SVS 12" på et tidspunkt). Lydmæssigt er boxen koblet sammen med receiveren via et digitalt kabel, og projektoren kører native 720p på komponent. Man skal heller ikke glemme en dejlig stor blød sofa, muligheden for at losse fødderne op på sofabordet og et trådløst joystick. Behøver jeg at sige jeg ikke savner at spille på min PC? 😉
Personligt er jeg dog heller ikke vild med FPS styringen, men det virker til at være en tilvendings sag (ihvertfald virker det til der er en del online der ikke har de store problemer med at sigte 😉 ). Halo3 skulle dog introducere keyboard / mus styring som #14 er inde på, hvilket også ville love godt for RTS spil.

Med Vista / WGF2.0, nye arkitekturer fra både NV og ATI, og forhåbentlig spil på PC der udnytter dette på vej, er det ikke ligefrem sikkert hvordan udviklingen vil gå på PC siden. Jeg vil mene at Xbox360 er en fin maskine at bruge indtil tingene har "stabiliseret" sig lidt, 3000.- er trods alt mindre end hvad #20 har brugt på et enkelt af sine grafikkort....

Tfalkman

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2006 09:36:20
Svar/Indlæg:
866/227
min bror har også sat x-boxen til en HD tv.. men han har kun et spil lige nu og det er virkelig et eller andet super mario agtigt pis.. så kan jo ikke helt se om det er noget ortenligt