salkcin forklarede mig engang et godt matematik-stykke om at der bliver afsat meget ekstra volt i mosfets når man bruger 4v jumper og ikke sætter volt specielt højt i bios.
Dvs mosfets bliver MEGET varme.
Derudover læste jeg en tråd på xtremesystems lavet af "BigToe" der sagde at når man giver rammene mange volt, risikerer man at pumpe ok meget "current" ind i cpu, hvis man bruger lav cpu-volt.
Nice Stepping, nu har jeg stortset gravet igennem ALLE Opteron Steppings, den 0540'erne er nogle af de Bedste..
Steppings på f.eks. P4'ere betyder næsten INTET for CPU'ens OC potentiale, Det kommer meget an på hvormange Minusgrader den kører ved.. :e På A64'erne er det MEGET anderledes..
For A64'erne har end god stepping i forhold til en dårligere stepping ca. 15 ~ 25% Forskel i OC. For en Opteron er det ca. 25 ~ 40%, Så det er MEGET Vigtigt at man for en af de bedre stepping's når man vælger en Opteron..
For P4'erne samt FX'erne, har stepping'en ca 5 ~ 10% at sige for OC Potentiale.. Det er bare min mening.. ;)
Specielt CABYE, Men CABNE er også næsten ligeså hurtige..
Der findes 2 slags 0540'ere, den ene er en 0540APMW og den anden er en 0540FPMW..
F'eren render lidt hurtigere, end A'eren.. Men der er ikk meget forskel..
4v-jumperen er da ikke noget problem hvis man bare køler den okay. En blæser der og jeg skulle gerne køre med det da. Holder den bare over 3.4v så skulle det kunne køles. Det med vdimm i forhold til cpu er at man skal holde vcore oppe når man leger med vdimm over ca 3v. Man kan risikere at nedbryde de dioder der beskytter cpu mod vdimm, og så får man pludselig 3v+ direkte på ens cpu, hvilket ikke er sundt. Så smid for en sikkerheds skyld vcore op over 1.5-1.55v. Og lad være med at bruge lav vcore og høj VID special.
Ja det burde det være. Ingen garantier ;) Men der er faktisk temmelig mange forholdsregler at tage med DFI's kort, og de er ikke specielt udbredte. Man burde næsten sætte sig ind i alle quirks og lave en lille artikel engang.