Flere systemer i sin profil?

Om siden d.  01. januar. 2006, skrevet af Try-this
Vist: 505 gange.

Try-this

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 22:33:44
Svar/Indlæg:
151/6
Jeg savner en mulighed for at man kan liste flere systemer i sin profil. Jeg synes det er lidt ærgeligt at jeg sidder her med 3 systemer og kun kan skrive det ene ind, jeg har min Celeron D maskine stående i min profil i øjeblikket da den er på 100% oc - men samtidig har jeg jo en maskine med en opteron 146'er der render 3ghz, den sidder sammen med mit Asus N6200GE der er voldclocket (core: 300@600 mem: 550@773)... Derudover har jeg min hverdagsmaskine, men den er ikke helt så sjov som de andre ;)

Men altså... mulighed for at liste flere computeren i sin profil, bare 2 ville være nok, noget der kan laves?

Grau

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:17:45
Svar/Indlæg:
5/0
Ja det ville være dejligt.. ville jeg også gerne have :)

/Grau

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
01-01-2006 23:23:25
Svar/Indlæg:
14079/622
Ja det ville være rart nok.. men man kan jo også bare skrive under "Andet hardware".. Det har jeg gjort :)

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:24:06
Svar/Indlæg:
1762/50
Jeg savner en helt anden ting..

En mere udførlig status linie..
Den der står ovre til højre, hvor Admin's/ Skribenter/ Superbruger ovs. Står der.. Men på alle andre står der bare "Overclocker"

Det kunne IMO være Dejligt, hvis der var en der f.eks. ikk lavede andet end at benche Super_PI, så kunne status'en være "Super_PI Expert" eller såden noget, ligesom de gør på XS.org.. :D

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:25:21
Svar/Indlæg:
2602/173

Ja eller onani-ekspert!

:e :o :x

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:27:51
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg tror det hele kommer når det nye site ( på et eller andet tidspunkt ) kommer i vejret.

Planen er nemlig at hele oc.dk bliver kodet om.. HELT fra bunden.

og det tager altså sin tid. Og det er så hut jeg hvisker 2-3 mand ( men primært een ) der arbejder på det.

Desuden tror jeg desværre ikke vi kan "fylde" mere på. Jeg tror der har været sidste udkald på "vi ønsker det og det" for snart et år siden :)

Try-this

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:39:31
Svar/Indlæg:
151/6
#2 problemet med at skrive det på under "andet HW" er at det så ikke bliver registreret på toplisterne ;)

Lyder spændende med den omkodning, især hvis man får mulighed for at taste flere systemer ind :)

#3 en mere avanceret status linie skulle isåfald stille krav til brugerne om virkelig at være noget specielt, for man kan jo ikke bare dele ud af dem til højre og venstre....

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:42:39
Svar/Indlæg:
1762/50
->#6

Lige Precis hvad jeg mente! ;)

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:44:39
Svar/Indlæg:
6899/119
Så kunne man lave det som på flere af de danske sites med hvor længe man har været der og hvor mange posts osv.

Altså privet, corporal, sergeant, lieutenant, captain, major, colonel og general :e :e :e *BF2*

Eller andre betegnelser ?:(

Try-this

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:54:01
Svar/Indlæg:
151/6
ja ja men nu var formålet jo ikke at få flere ranks, men at få mulighed fr at skrive flere computeren i sin profil :e

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:55:30
Svar/Indlæg:
6899/119

Sorry for "OT" :e

Try-this

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 00:02:40
Svar/Indlæg:
151/6
hehe det går nok med det :e

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 00:26:22
Svar/Indlæg:
1419/29
#8 Tror det vil give en negativ effekt. fx mere spam og folk gør sig kloge på noget de ikke ved noget om...

men kunne være cool, hvis man kunne se hvor langtid en bruger har været her.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 00:37:45
Svar/Indlæg:
6899/119

Ja du har sq nok ret :)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 00:51:05
Svar/Indlæg:
2353/24

Du kan gøre som andre herinde så har gjort, nemli at lave en bruger nr. 2 som feks. "Try-this2"

#3+8
Hvorfor skal vi have rang systemmer? det er min opfattelse at de faktisk ikke er 10 potter pis værd, da en med "n00b-status" sagens kan vide mere end en med "ekstrem bruger-status", for hvis ham med "eksrem bruger-status" bare har fået den ved at have lavet 2xxx antal spamsvar.

Jeg syntes faktisk at det er en fordel at oc.dk er så enkel som den er. Fra stutus linien har vi mulighed for at kigge i hinandens profiller, skrive en pm (rigtig god funktion), gemme en bruger i ens adressebog og se i gæstebogen. Derudover får oplysninger som datoen for oprettelse af svar og hvor mange indlæg/svar en person har givet.
Hvad mere har vi faktisk brug for? (udover en rettefunktion, som kun virker de første 10 minutter efter svaret er lavet).

Hvis man kunne indsætte billeder og den slags blikfang i ens signatur, så ville det proffesionelle gå af sitet. Min personlige menning er at der ikke findes noget værere end når ½-delen+af sidens længde går til signatur og alt muligt andet fuldstændig unødvendigt ifht. det spørgsmål som bliver stillet i #0.

Vil faktisk give dig ret i at det kunne være rart at se hvor lang tid folk "officielt" har været på sitet, evt. bare i ens profil.

Just my 2 cent.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 01:02:40
Svar/Indlæg:
6624/113
#0 - Jeg er helt sikkert med på den ide med at kunne skrive mere end et system i sin profil, og det er heller ikke særligt svært at lave, har jeg ladet mig fortælle. Det ER blevet foreslået før, og det ER med på dagsordenen når den nye side skal sættes sammen. Den proces har bare været undervejs længe, selvom det dog ikke kommer til at vare så længe som det HAR gjort. :D

#14 - Enig - og for at uddybe noget af det du har skrevet :

Et rangsystem er UDELUKKENDE brugbart for posthunters - dvs folk der kommer med 2000 totalt ligegyldige svar fordi deres rank er vigtig for dem - og tjener INGEN anden funktion. Lad deres kommentarer tale for sig selv - så skal man nok blive husket for dem.

Billeder i signatur er udelukkende spam, hvis min mening skal frem. Det tjener intet formål andet end at trække fokus væk fra trådens emne - og derfor bør det ikke komme her til.

Der er masser af andre forums som gør det anderledes - det er jeg udemærket klar over, men OC/HT er ikke opbygget på samme måde som dem, og sådan er det og bør det stadig være.
Vil man have fokus i stil med en "Oplysning til Brugerne om Hardware" - tråd, er man desværre nødsaget til at lave en gæsteartikel her på siden.
Der har efterhånden været en hel del af den slags, så sidder man med en fed ide eller bare vil dele sine erfaringer med alle andre, så hold jer da ikke tilbage. Der har sågar været flere nyheder om hvordan man forholder sig til det, og hvad man skal gøre.

På f.eks tweak.dk og xtremesystems, er forummet indrettet så man kan indsætte billeder osv, men det gør bare en eventuel almennyttig tråd MEGET sværere at finde, efter min mening.

Try-this

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 01:03:41
Svar/Indlæg:
151/6

Det ufede ved at have 2 profiler er jo at de stemmer man så får, ikke blir samlet på ens oprindelige profil, men fordelt på 2 ;)

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 01:12:46
Svar/Indlæg:
1762/50
Den anden ting jeg gerne ville ligge til er:

Jeg mente ikk om hvormange posts, for det ved jeg godt bliver til ren spam..

Men mere hvis der var en der f.eks. havde et RAM Spørgsmål, så var der en der var ekpert på det område, man hurtigt kunne spørge, istedet for at skulle oprette en tråd.. osv.

Sorry for OT ->#0 Jeg stopper her.. :r

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 01:21:39
Svar/Indlæg:
2353/24

hvis man lavede det system, er jeg bange for at det ville blive for "tungt" administrativt, for så skulle crewet til at uddele titlerne til folk. Der udover ville der nok blive en tendens i forummet til at sige "send en pm til vores Ram-ekspert".. FOrstil dig hvis det svar bliver givet 2 gange om dagen og folk vitterligt gør det! så vil jeg personligt være træt af at have fået "æren", hvis jeg skulle give det samme svar 2 gange (eller flere) hver dag.
Så ville det ikke længere kun være en anerkendelse at få titlen, men faktisk også en byrde.

SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2006 03:57:45
Svar/Indlæg:
567/2
#18:
Det synes jeg du har ret i. Plus at meningen med et forum lidt går fløjten hvis man holder det i pm's, da man kun får en enkelt persons mening. Selvom der tydeligvis er nogle der tror det er der ingen af os der ved alt om alt. Og så er det jo bare sådan det er.
Man kunne for eksempel også forestille sig at jeg blev udnævnt til ramekspert (tænkt eksempel som lige var nævnt). En bruger skriver til mig og spørger om det er TCCD eller BH der er vejen frem. Her vil jeg uforbeholdent svare BH, da jeg kan lide dem meget. Men det er bare ikke sådan det er med ram. Man må danne sig en mening om hvad man kan lide og hvad man har brug for.
Eller forestil jer en intelluder som cpu-ekspert og en NVidiot til GFX-pert ;)
Det er vigtigt at vi stadig kan rette på hinanden og lære af hinanden som man gør i et forum.
Derudover bryder jeg mig ikke om at nogle skal udråbes til "eksperter" med mindre de virkelig har vist noget og stort set aldrig tager fejl. For det er eksperterne folk vil lytte til hvis der er diskussion, og har eksperten ikke ret er det dumt.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 10:24:25
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg syntes egentlig ikke det er noget problem M.H.T at få fat i de mennesker man skal have fat i. Hvis jeg Feks havde et spørgsmål om P4 ville jeg da skrive til Lars eller Sajmon. Det jeg mener er ,at når man kommer her meget ved man godt hvem der kan hvad. Det er egentlig kun til gavn for de helt nye , eller gæster der måske alligevel ikke gider bruge tiden til at sætte sig ind i tingene.Og som skrevet i 18* tror jeg også det kan gå hen at blive en byrde for dem der så er den "Lykkelige" ejer af en eller anden tiltel.

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 11:47:08
Svar/Indlæg:
1137/24
God debat! :)

Jeg syntes det kunne være fint hvis vi kunne få en specificerings box af hvad folks "Hoved interesse/område" er, som er skrevet af dem selv.

F.eks.

User: hestenhenning
Status: Overclocker
Hoved Interesse/Område: Vandkøling

1. Fordi det er sjovt og giver noget mere liv
2. Det giver et fingerpeg om folks viden
3. Det skal være en selv, så man selv kan skife det. Måske om 6 mdr syntes jeg at vandkøling er lort, og kompressor er federe og mit "hoved/interesse område".
4 Det skal være en selv fordi, at så mener man det selv og står selv inde for det. Ingen udnævnelser fra nogens side.

Vi skal heller ikke have nogen til at besvare noget i PM... Det er jo i direkte modsætning til hvad et forum er til for!
Der er ingen som er facitlisten her i livet, og alle skal have lov til at komme med deres mening om den er helt forkert eller ej. Vi skal hjælpe hinanden ellers kommer vi bare til at sidde fast :)

Jeg får selv nogle PM's omkring vandkøling fra div. brugere, og mit standard svar er, at de skal oprette en tråd i forummet, da jeg ikke er nogen facitliste og der er mange andre kloge hoveder her på oc.dk. Så vil jeg hellere end gerne give mit bidrag til tråden.
Hvis de ikk opretter en tråd, så PM'er jeg dem self tilbage for at hjælpe dem.
/Thomas

Try-this

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 12:11:17
Svar/Indlæg:
151/6
Hvis debatten skal ledes over på staus/rank spørgsmålet, så vil jeg helt klart stemme for Hestehennings forslag, med at man selv kan sætte sit hoved interesse/område, det ville IMO være en rigtig fed ting 8)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 13:25:50
Svar/Indlæg:
6624/113
#22 - Det kan jeg kun støtte. ;)

Lige netop det faktum at debatten er oppe her og nu, viser med al ønskelig tydelighed hvad der er så godt ved forums. :D

Forestil jer nu at en eller anden var "Forum ekspert" - så var det sq kun hans mening folk ville lytte til her. :e

*Brrrrr*

Try-this

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 13:36:10
Svar/Indlæg:
151/6
Men Sajmon, siden der nu står "Skribent" i din status så må du jo have bare lidt at skulle have sagt. Så kan du ikke lige sørge for at følgende kommer med når det hele bliver omstruktureret engang:

1: Mulighed for at indtaste flere computere i sin profil.

2: Mulighed for at sætte Hoved interesse/område.

Det ville bare være kanon, tak :e ;)

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2006 21:49:14
Svar/Indlæg:
3410/199
#22 --> Tror du ikke bare alt for mange ville skrive en værre omgang pis? Jeg skal ikke kunne sige det, men nogle skal nok benytte sig af det. :l

Forresten. Nu vi snakker om det. Hvis jer gale overclockere (i forhold til mig) kunne poste alle jeres clock herinde.. Ville sådan en som mig så have mulighed for at kunne finde mig selv på en top100-liste? Synes det virker fint, men kan godt se jeres problem.

Eller. Hvad med toplister for forskellige slags køling? Kunne egentlig godt tænke mig at se, hvor langt man er kommet på luft her på siden :e Mit clock fx., kan selvfølgelig ikke sammenlignes med folk der kører med peltier eller lign. Det er vel hverken retfærdigt for dem, der har lagt så meget tid og energi i det, og mig.. Eller - jeg har jo bare ikke en chance :r :p