Hvor har Allan/NoNig været?

Hyggehjørnet d.  01. januar. 2006, skrevet af NoNig
Vist: 799 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 22:43:51
Svar/Indlæg:
23132/740
Hej allesammen

Der er ikke nogen nem måde at sige det på, i hvert fald ikke for mig, men at have bearbejdet det og (måske) være kommet over det, gør det nemmere. Jeg var i perioden fra april/maj måned '04 til september '04 i en rigtig dybdal i mit liv. Tingene gik ikke rigtig som de skulle, og det hele så ud til at modarbejde mig. Perioden lige omkring demissionen juni '04 var en lille optur jeg glædede mig over, men det gik alligevel ikke særlig godt. En række dårlige eksaminer havde fået mig til at tvivle på mig selv, og som tingene skred frem på uni fra september '04 til jeg holdt op med at møde, gjorde det ikke bedre.

Forholdet med min daværende kæreste, skrantede en del, hvilket også førte til vi flyttede fra hinanden i starten af '05. Derefter gik det bare ned af bakke. Jeg kom ind i en depression der - tror jeg - varede indtil november '05. Alle symptomerne var der, og jeg skulle nok have søgt hjælp. Folk omkring mig lagde mærke til hvordan jeg "mistede glimtet i øjet" og ikke var den glade og frejdige person de altid havde kendt.

Min selvtillid var på et lavpunkt og en masse dårlig respons på jobansøgninger gjorde det hele endnu værre. Min økonomiske situation og problemer med at finde et sted at bo, fik mig til at tvivle på om jeg overhovedet burde eksistere. Jeg følte mig udbrændt, men i en vagt håb om, at kunne være den jeg var, tog jeg mig nok lidt for meget på skuldrene. Bare det at lave artikler og opretholde en aktivitet og tone i forummet gik rigtig skidt, som I jo sikkert ved.

Hvis I ikke er bekendt med det at have en depression, kan jeg henvise til dette link: http://www.netpatient.dk/depre...

Forventer ikke almisser, eller nogen som helst form for revanche. Jeg har intet til gengæld at byde på. Fra april '05 begyndte jeg at komme sammen med en pige jeg har kendt igennem gymnasietiden. Hun var og er, alt det min ekskæreste ikke kunne tilbyde mig. At flytte hjemmefra, til et nyt sted, med nye venner og et nyt liv, og kæmpe med personlige konflikter samt opretholde et skrantende forhold er ikke godt for nogen. Samtidig at skulle spille "forældre" for en kæreste der ikke helt var klar til at flytte hjemmefra gjorde det langt fra nemmere. Jeg investerede en stor del af mig selv i et forhold, der ikke stod til at redde.

Forsøgte at finde svarene alle andre steder, end i, at jeg ikke magtede opgaven. På hverken den ene, eller den anden front. Livet som studerende passede mig ikke. Jeg følte mig udbrændt, og min energi var ikke til at finde. Bare det at passe på mig selv, var en uoverkommelig opgave.

Når alt dette er sagt, skal det ikke ses som en direkte undskyldning, men en forklaring til hvorfor jeg har været utilregnelig, og hvorfor jeg ikke har kunnet leve op til de forventninger folk har haft til mig, og mest af alt dem jeg har haft til mig selv. Det er hårdt at indse det, og hårdt at komme over det.

Men erkendelsen er en stor del af det, og jeg håber I forstår.

Jeg isolerede mig i min lejlighed. Kunne ikke gå i seng på fornuftige tidspunkter, og sov til langt op på dagen. Min dårlige økonomi gjorde også, at min forbindelse til Hardware-Test blev brudt, da jeg ikke kunne betale min regning til internettet. Det var både beklageligt, men en "god" undskyldning for hvorfor jeg afbrød kontakten til en masse mennesker jeg ikke havde lyst til at fortælle hvorfor jeg ikke lige var på. Hvorfor jeg ikke lige gad at tage et hurtigt spil CS, eller få lagt mine artikler op. Dét, og så en masse uheldige situationer, hvor mit internet uvilkårligt gik ned, min computer téede sig og jeg følte bare alt modarbejdede mig. Til sidst skete det dejlige, at jeg endelig fandt et job, hvor jeg følte mig værdsat og "brugbar". Som vikar/lærer på en skole her i Aalborg, følte jeg, at jeg havde fundet mit element, og en rolle jeg kunne fylde ud. Umiddelbart inden december måned '05, fik jeg arbejde i en Merlin butik i Hjørring, hvor jeg nu bestyrer computer-afdelingen. Det er ikke noget jeg vil lave til mine dages ende, men føler her, at min ekspertise og viden kan bruges til at tjene kunderne og butikken til det bedre.

Min økonomi er på vej op, og min nuværende kæreste, har været en stor støtte, samt de venner der er blevet hos mig, og har kunnet hjælpe med trøstende ord og klap på skulderen.

Jeg håber I er kommet godt ind i det nye år. Det er jeg i hvert fald, og det er sket en del bedre end indgangen til 2005.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 22:52:13
Svar/Indlæg:
3532/303
Du har da ellers hjulpet mig til fulde mht. RD :)

Rørende historie, kommer jeg til ålborg tager jeg en kasse med, den tør jeg godt love.
Må jeg spørge hvorfor du ikke søgte hjælp i form af psykiater, der var jo selvfølgelig økonomien og det faktum at det er svært at indse at man har brug for hjælp, men var der andet ?
Må da håbe at andre kan trække lidt på dig nu når hele er vel overstået. Har selv været inde i en lidt mildere version af det du beskriver, meget ubehageligt.

Mvh - Rage

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
01-01-2006 22:52:40
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg er sgu ked af at høre at du har haft det dårligt..men det er godt at du er på vej op igen :)

Selv er jeg heller ikke på toppen for tiden, men jeg er sikker på at jeg også kommer op igen snart.

Rart at se dig tilbage..

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 22:53:02
Svar/Indlæg:
1262/95
Godt at have dig tilbage NoNig.

Håber 2006 giver dig flere gode oplevelser end dårlige.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 22:56:53
Svar/Indlæg:
1762/50
År 2006 Skal være begyndelsen på et Nyt liv for dig Allan.. og Jeg håber at du kommer dig, fra alt det du har været igennem..

.. Deepest Respekt! :r

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2006 22:57:57
Svar/Indlæg:
286/51
Kan være det nok er mig, men når du forsvinder fra oc.dk, så mangler der noget på siden. Jeg håber at det vil gå op ad bagge for dig, så vi kan se nogle flere artikler fra dig.

Godt nytår til dig og alle andre.

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 22:58:49
Svar/Indlæg:
597/39
Rart at høre fra dig igen jeg har sq savnet dine lange indlæg , og altid rart at høre fra en kollega, er selv i merlin, Horsens. :e

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:04:46
Svar/Indlæg:
2602/173
Livet er pisse hårdt for nogen.. og nemt for andre!

Lækkert at høre det er gået godt for dig.. skal lige siges at mine verden heller ikke så farverig lige pt.

Men sådan er det vel..
:(

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:08:15
Svar/Indlæg:
2620/327
Godt at høre, at du er tilbage, og at du har det bedre. Min hustru har også lidt meget af angst og depression det sidste år, så jeg forstår, at det er hårdt (det er desværre alt for udbredt i dette land).

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:14:00
Svar/Indlæg:
2353/24
Thumps up for at du står frem og fortæller det, så ingen kommer med konspirationsteorier om at "han er smuttet over på HOL" (grumt eksempel... ved det godt :e)

Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg også af og til har undret mig over, hvor du blev af.

Erkendelse er første skridt på vejen, men et stort èt, så jeg kan kun ønske dig held og lykke fremover.

[Edit]
Det er dejligt at høre at der nu findes en kyndig person i merlin butikkerne :e frem for "wannabee-jeg-ved-alt"-typerne... No offense..:e

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:18:10
Svar/Indlæg:
2602/173
En bruger med 11.000 indlæg forsvinder jo ikke bare af sig selv..:/

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:22:05
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg tilføjer bare at 2005 var noget at det værste pis jeg nogensinde har oplevet :(

Alt for meget skidt skete, og selvom august -> december var meget fint kunne det ikke rede året.

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:23:00
Svar/Indlæg:
2602/173

Sådan har jeg det rent faktisk også.. lige sådan :00

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2006 23:27:27
Svar/Indlæg:
1341/56

godt at høre du er tilbage. og at du er ved at få det bedere, det er et meget svært skridt at acceptere man har et problem, så hatten af for det :)

må indrømme at jeg er imponeret over måden du står frem på. på den ene side er det, det nemmeste at få det ud til alle på engang. men samtidig er det også det sværeste at gøre.

og held og lykke med det hele, ved alt for godt hvad det er du roder med (eller rodede)

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
01-01-2006 23:28:54
Svar/Indlæg:
5039/109
Godt at høre fra dig igen. Du har været savnet.

oboke

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2006 02:37:18
Svar/Indlæg:
63/0
Jeg er grøn her, kender ikke manden, men har den dybeste respekt for den åbenthed i din posting.

Det kræver styrke at krænge sit yderste ud og det fortæller om dig at du er langt i dit forløb.

Der er desværre intet unormalt i det - De fleste voksne mennesker har oplevet downperioder i deres liv, det er bare ikke alle der opfatter at det rent faktisk er en depression det handler om: det gør meget ondt at vende blikket indad og være selvkritisk i sådanne situationer; derfor er det heller ikke altid at folk opsøger professionel hjælp, selvom det måske ville være på sin plads.

Jeg er glad for at høre en menneskehistorie som har en lykkelig udgang: Har man ikke andet, så har man da håbet!

BRAVO og velkommen til livet! Nu ved du hvad det er værd!

Ydmygst!

/Oboke

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 02:41:28
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg har virkelig stor respekt for dette indlæg Allan.

Undrede mig i flere måneder over hvor du pludselig var blevet af og blev bidt af med at du blot havde mistet dit internet. kilder vil jeg ikke udlevere her, men fornemmede at der var mere bag og det ser vi nu. Jeg vidste det jo lidt før denne post, men føler jeg, at jeg i fællesskab med alle andre vil bakke 112% op om dig og ønske dig held og lykke fremover. Du har ikke haft det nemt :(

Må du få et herligt år, som forhåbentlig kan læge nogle af de psykiske sår du må bære rundt på.

De venligste hilsner fra mig af :)

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 02:49:39
Svar/Indlæg:
1762/50
->#11

Precis!!

Lad os i 2006 Tage revence på sidste år! :D

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 03:14:29
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 Hovedsagen er da helt klart at du er tilbage.

vi andre må så bare hjælpe dig med at genopfriske hvad der er in og hvad der er out af hardware samt hvordan priserne ligger men da du har min msn og sikkert ved at du altid kan komme til mig for at få tips og tricks.

#Alle

Ja 2005 var sku ikke noget at råbe hurra for. jeg har heller ikke haft et specielt godt år i 2005, lige på nær det gode oc lan 05 som kun var en god oplevelse.. og denne gang uden afbrændt grafikkort enda. :)

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 08:14:18
Svar/Indlæg:
2029/63
Har selv været der, og det er bestemt noget at gøre med det skift der kommer i ens liv fra det sikre som Folkeskolen/gym er.

Pludselig skal der tages alvorlige beslutninger og hvis ens karraktere ikke afspejler ens interlegt eller folks forventninger til en kan de give nogle hårde slag :(

Jeg har selv været på en mild anti depesiv i 1 år nu og skal til at trappe den mildt ned.

Håber dit 2006 vil give dig tid til selvforståelse og give dig mulighed for at nyde dit liv og din familie :00 ;)

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 08:32:51
Svar/Indlæg:
3712/44
Godt at se at du er tilbage igen, sådan på mere end én måde ;)

jrl

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2006 09:45:28
Svar/Indlæg:
212/61
Stærkt
har selv været der :(

Giv tid og det vil gå fremad (har du sikkert opdaget) :)

shadowking

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2006 10:01:46
Svar/Indlæg:
201/8
Godt at se du tilbage makker...... Det hele skal nok gå :) bare hold ånden oppe :)

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 10:49:03
Svar/Indlæg:
2126/135
Godt at se dig tilbage - Har savnet dig til sen OT :e

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 12:50:23
Svar/Indlæg:
1015/85
Godt du er tilbage og må 2006 blive et bedre år end 2005 for dig;)

nå jeg må hellere vende tilbage til det særdelses spændende projekt om plast.. :00 :l

Teresa

Moderator
Tilføjet:
02-01-2006 13:01:08
Svar/Indlæg:
2458/91
Ja Allan.. du er ikke alene ihvertfald... Jeg har selv haft ups and downs...

Men efterhånden bliver "ups´ne" heldigvis længere og "downs´ne" kortere. Fat dig med tålmodighed, det hele skal nok gå, det kræver bare noget tid. :l

Men dejligt at høre at du har fået det bedre, og dejligt at høre fra dig igen...

:e

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 13:36:52
Svar/Indlæg:
3346/81
Hej Allan - tjah, long time no see, men sådan er det også her - altså virkeligheden overhaler det virtuelle rum, derfor no more crew etc. for mig........ Anyways - godt at læse det hænger sammen for dig, og pas så godt på det fundament du har fået stykket sammen, så skal resten s'gu nok komme derfra!

Tomgun

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2006 13:52:19
Svar/Indlæg:
751/42
Jeg kender godt det med depressioner, jeg røg selv ind i en i år 2000, men det gik da heldigvis væk efter 4 mdr med behandling. Det med at få det skidt af at gå på et universitet kender jeg alt for godt, pludseligt er der meget mere på spil end som så - alting skal man bestå, og kravene er meget høje.

Jeg er heldigvis ovre den del af oplevelsen af at gå på universitetet, på 9. semester bliver man ikke så tit overrasket som man gjorde førhen. Snart skal jeg gå den næste omvæltning i møde, og flytte hjemmefra og finde mig et arbejde som jeg har studeret i 5 år til at kunne tage.

Det er godt at du har fået det bedre, men opgiv ikke helt håbet om en universitetsuddannelse, man kan godt, hvis man har de rigtige rammer omkring en - det har jeg erfaret.

Mvh. Uffe

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 17:58:45
Svar/Indlæg:
767/119
Godt at høre fra dig igen Allan, har flere gange tænkt hvor du var blevet af - som tidligere nævnt mangler der noget på siden når du ikke er her!

Hold fast og plej det fundament du har bygget op, så er du snart på toppen igen, denne gang endnu højere!

Tror godt vi kan udnævne 2005 til de seneste års dårligste år, for kender godt til din problematik, med kæreste, økonomi og job - men et nyt år og nyt mod skal nok bringe gang i det hele igen..

Schmidt..

The

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2006 18:37:52
Svar/Indlæg:
2651/179
-->#NoNig

De store ting i verden kan ikke udtrykkes med ord, derfor vil jeg udtrykke mig kort og klart. ( Kvantitet frem for kvalitet :00 )

Godt nytår.

Mvh.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 01:50:32
Svar/Indlæg:
4337/121
#1 Du har sku hår på brystet på den gode måde 8)

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2006 10:53:08
Svar/Indlæg:
564/59
#0 Klart for fedt at du er tilbage... må jo lissom indrømme, at du har været en helt del savnet med de "tossede" indlæg og til tider "manglende" form for humor :e

Dog må jeg give dig total respekt for din indrømmelse overfor dig selv, og din omverden om at du bare ikke kunne mere. Det er jo trods alt det første skridt mod at få det godt med sig selv igen.
Har selv været igennem en lignende tur, så kan kun sige.. det bliver bedre med tiden.. tor jeg da.. eller er jeg stadig "syg" :00 :e hmm... nogen vil nok sige, at jeg stadig er lidt "syg i bolden".. men det er nok mest min kone :e

Men men men.. hvad blev der af vores radiator overkill projekt? :e
Har stadig overkill motorne klar til brug, samt masser af vand i hanen ;) :e

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 19:55:46
Svar/Indlæg:
3094/265
9# ja og så er man så heldig at man handler sit eksterne hw der så som min dejlige elskede logitech se signatur (lol)

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2006 23:51:08
Svar/Indlæg:
1476/44
0#

Dejligt at have dig tilbage Allan 8)

Jeg mindes de gamle OT dage..gud hvor var det fedt! :e

Men jeg håber også at de kommer igen :)

Hyg dig og pas på dig selv.

32#

Er det dig Brutalis?

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 17:53:04
Svar/Indlæg:
3094/265
33# ja hvem ellers
men forresten
hart du set noget happy three friends

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 18:54:59
Svar/Indlæg:
3094/265
ja forresten dejligt at have dig tilbage

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 19:30:49
Svar/Indlæg:
1419/29
#33 hvornår fatter han det ? :e (brutalis)

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2006 20:30:19
Svar/Indlæg:
1476/44
36#

Aldrig tror jeg :l

Men sådan nogle må der vel også være plads til :P

The_Dare_Devil

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 20:38:59
Svar/Indlæg:
422/58
Godt at have dig tilbage Allan ;).. Glemmer aldrig da du reddede min røv dengang med grafikkortet :).. - Tak for det :P

Vidste slet ikke, at du havde været igennem den slags? For for mig har du altid virket flink, imødekommende og været klar til at hjælpe, når jeg ikke selv kunne finde ud af et eller andet!

Mvh. Emil

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 19:38:13
Svar/Indlæg:
7263/260

Har stor respekt for dette indlæg Allan.

Gik også og tænkte på hvor du egentlig var i verden. :l :(
Dejligt og se du er kommet tilbage igen, du har været savnet.

vidste slet ikke du havde det sådan faktisk, og du har altid skrevet tilbage og været virkelig hjælpende.

Mvh. Dennis A. Pedersen.

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 22:02:44
Svar/Indlæg:
3094/265
men fedt at have dig tilbage igen

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2006 21:58:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Det er altid rart at høre, at man har været savnet :r

Mht. artikler, tror jeg - desværre - at I kommer til at vente et stykke tid. Der er ikke lige tid til som tingene står til nu, og regner heller ikke med at der bliver det i nærmere fremtid. Men vil da gøre hvad jeg kan, for at få presset noget ud. Som de fleste af jer sikkert har observeret, så er jeg ikke længere med i crew.

En situation der (for de rette parter) er fuldt ud forståelig, og et produkt på min egen bekomst.

Men I skal have mange tak for responsen, selvom nogle nok ikke ville mene det er det rette sted at "poste" denne slags ud. Men syntes at I (dem der måtte være interesserede) havde fortjent at få klar besked. Så i stedet for at skrive til jer hver især, ved alle det nu.

Jeg vil stikke hovedet ind fra tid til anden, men der er knap så meget fritid, som der har været, så det bliver mest om aftenen/natten jeg lige er til at fange (som dem der har mig på Messenger, sikkert ved ;)).

Igen, mange tak for responsen, og tak for velkomsten "tilbage" her på OC/HT :D :r

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2006 23:44:02
Svar/Indlæg:
1476/44
41#

Ikke for at være led/evil men, den her tråd ligner en fra HOL.dk :D

Men, den her er lidt mere seriøs. Og jeg forventer også at se dig D.13 Januar ;)