Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 00:04:49
Svar/Indlæg:
95/2
Hey
Jeg overvejer at bygge mig en meget stille maskine, og til den vil jeg gerne have et flash som harddisk. Størrelse osv. er ligegyldigt, pt. er det kun om det kan lade sig gøre jeg overvejer.
Jeg har set på Solid State drev, men de koster spidsen af en jetjager (ca. 2000$ for 8-16 gb!!) og da jeg ikke hedder Doktor Margrethe, så er det udelukket.
Jeg har også fundet kortlæsere, bl.a. til IDE, hvor man kan smide diverse kort i. Kan det lade sig gøre at boote fra disse kort? (Ja det regner jeg med, men har nogen prøvet det?) Dernæste kommer hastigheden, de fleste er opgivet til 16 mb/s og det er jo ikke alverdens. Dog har jeg også set nogen på 40 mb/s, men er ikke helt klar over om det holder.
Der er også muligheden for at lave det med et PCI kort til Cardbus adapter, og så smide et PC Card i med CF/andet kortlæser i, og så køre den vej over. Men der kommer jeg i tvivl om det kan lade sig gøre og boote på... Nogen der har erfaringer med det?
Sidste udvej er self. at bruge USB2.0, men er der ikke noget om at USB hub hastigheden skal deles af de forskellige komponenter, og at når jeg så både har rat & pedaler + mus og tastatur, så kunne man forestille sig at det ville forstyrre signalet til/fra disken?
Håber nogen har input til det... har googlet tasterne af tastaturet ;) Hører også meget gerne hvis der er andre alternativer.
PFT