Hypotetisk opgradering

Diverse d.  03. januar. 2006, skrevet af Juvic
Vist: 238 gange.

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2006 15:53:27
Svar/Indlæg:
603/79
Hey Gutter..

Ja, jeg er syg (lungebetændelse) og har derfor brugt lidt mere tid - end normalt :p - på siden her. Pludselig greb tanken mig, hvad nu hvis du kunne opgradere. Hvad ville være det mest fornuftige.

Det skal lige siges, at det som sagt er en hypotetisk opgradering. Da SU'en lige P.T ikke skriger efter en reel opgradering.

Lad os nu sige jeg har 4-6000 at gøre med, måske lidt mindre. Hvad ville så være fornuftigt at opgradere i mit nuværende system. Med henblik på en overall god performance. Dvs. både i spil, multitasking osv.

Forstår godt hvis folk synes det er latterligt, at lave en tråd omkring dette. Men så lader vi da bare tården køre igennem systemet, indtil den er pist væk eller en ADMIN synes den skal slettes.

Men måske den også kunne være en hjælp. Tit og ofte så er der tråde omkrig folk der har en slat penge og gerne vil opgradere unden at vide hvilke dele osv. Selvfølgelig er det begrænset til AMD og PCI-E osv. Men lad os nu se :)

Anyways, synes det kunne være lidt sjovt at høre jer.

Mvh
Juvic

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 15:56:08
Svar/Indlæg:
6052/189
Overall er gfx ganske udemærket.

Så jeg ville sige at du skulle få fat i en dual-core cpu og flere ram.

Smid de G.Skills af h...... til og køb 2 x 1024 Kingston Value eller andet. ( du får meget lidt ud af at købe 2 x 1024 "vilde" ram. ).

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 15:57:25
Svar/Indlæg:
3214/18
En dual-core CPU, 2GB RAM og et kraftigere grafikkort ala. X1800XT/XL eller 7800GT(X)...

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2006 16:10:20
Svar/Indlæg:
603/79
#1 + #2

Ja også lidt det jeg havde i tankerne.

Havde ellers indtryk af at G.SKILL var udemærket. Men okay, tiderne skifter jo :D Dengang jeg var ung.......

Men ville det kunne betale sig at købe en x2 4800+ eller hvad de hedder, frem for en x2 3800+

Er er der ikke så småt, nogle spil der udnytter de to cores ?

Men alt i alt, så er Ram, Gfx og CPU de svage dele i mit system... Hmm :)

Hvad med lyd egentlig, kommer der nogle PCI-E lydkort ?

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 16:16:36
Svar/Indlæg:
3214/18
Lydkortet i den Shuttle er forfærdeligt til spil, men lyder IMO rigtig godt ved afspilning af musik, film etc. Sidder også selv og venter på, at der kommer et ordentligt PCI-E lydkort.

Tror ikke Tonni mener at dine G-skill er dårlige, men bare at systemet ville have gavn af en opgradering til 2GB.

Grafikkortet og CPU'en er umiddelbart heller ikke "svage". For du kan vel godt spille stort set alle spil rimelig tilfredsstillende nu ikke? Der er helt sikkert også noget OC potentiale i din nuværende CPU. Der kunne du evt. godt vinde lidt performance. Shuttlen er i hvert fald slet ikke bleg for at køre +300FSB.

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2006 16:26:15
Svar/Indlæg:
603/79

Du kan måske have ret lidt hen af vejen mht. lydkortet. Altså sammenligner man med "rigtige" lydkort så er der jo selvføgelig en verden tilforskel. Men igen, kigger man på andre onbord løsninger så tror jeg faktisk kun at vi - ser du også har en <-- og tillykke med det :D - kan være glade for den lyd der nu kommer ud.

Nåre okay, trode lige at rammene som sådan var noget S****. Selvfølgelig er det ikke Lowtimings ram, som mine gamle Mushkin 2-2-2-5 men ja. Tror spil som F.E.A.R. og NFS-MW ville være glade for 2GB. Måske også windows engang?

Jeg spiller F.E.A.R. - NFS-MW og COD2 uden problemer med alt eye-candy på. Dog ikke i de højeste opløsninger, men med en TFT så er det ligegyldigt.

Mht. OC af min CPU. Så har jeg da indtrykket af at en Venice er en okay éen. Dog aner jeg ikke hvordan man OC'er, og om det overhovedet er godt i en BB. Hvor varm bliver din cpu, køre du med Smart Fan og Cool n' quiet eller hvad ?

Mvh
Juvic

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
03-01-2006 16:37:55
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg er enig med Tonnilerche :)

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2006 17:07:21
Svar/Indlæg:
3214/18
#5 Jeg bruger programmet SpeedFan til at styre mine blæsere... Så de kører endnu langsommere end SmartFan automatisk sætter dem til. Der holder den nogle helt pæne temperaturer. Dem der står i min profil passer nogenlunde. De er faktisk blevet lidt bedre efter kølepastaen er "kørt til" og temps. blev målt i et rimelig varmt rum.

Så der er masser af plads til at OC selv med standardkøleren.

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2006 18:46:24
Svar/Indlæg:
603/79

Okay, det lyder da rimelig fedt... Så må jeg bare se om jeg kan finde ud af det der OC noget... Har aldrig(!) prøvet det før.. Synes dog det ser meget indviklet ud med AMD.. Men det er vel bare indtl man prøver det.