sådan kan et gfx også modtages.

Hyggehjørnet d.  04. januar. 2006, skrevet af Symbol
Vist: 971 gange.

Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 08:57:03
Svar/Indlæg:
576/62
Har lige modtaget et Powercolor X800GTO fra *webbutik* her til morgen.
Kortet er købt som demo så jeg var godt klar over at original æsken nok ikke ville medfølge. Anyway,da jeg åbner pakken ligger kortet og flyder rundt i æsken uden antistatiskpose hvad de vel nok kunne have ofret.
Men da jeg skal tage gfx op ser jeg en løs kondensator liggende ved siden af og da jeg kigger nærmere efter er der også brækket et andet stykke af kortet - se billede.
http://peecee.dk/?id=24880

Er det bare mig eller er det bare total dårlig service.
Bliver sendt tilbage med det samme.

skulle lige ud med det.

"Edit" Ups. tænkte ikke lige over at firma navn ikke måtte skrives.
"Edit" Tilbage betaling modtaget d. 17-1-2006
Racerbil
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2006 09:07:55
Svar/Indlæg:
462/53
Hm, det ligner ellers ikke *webbutik*.. men sur numse da.



Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 09:14:32
Svar/Indlæg:
250/59
Total dårlig service, ligemeget om det er demo produkt eller ej kan de jo godt gøre lidt for at det kommer sikkert frem..



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 09:30:02
Svar/Indlæg:
3943/44
hmm syntes da ellers vi plejer at hænge butikkerne ud for deres fejl her inde! - men det er jo meget forskelligt hvad folk nævner!



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 09:42:49
Svar/Indlæg:
6624/113
#3 - Jeg har redigeret navnet væk, da det ikke rager andre hvem den pågældende butik er.

Det er en sag mellem #0 og webbutikken - så de to parter skal løse den.



Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 09:51:23
Svar/Indlæg:
624/55
Hvad så når sagen er løst, i tilfælde af at de ikke vil gøre en disse ved det, får vi så at vide hvem det er ? og må vi så hænge dem ud ?

Med andre ord hvornår må vi ? hvis vi vel at mærke må...



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 11:28:01
Svar/Indlæg:
1015/85
#4

Hvorfor synes du ikke, at det er væsentligt? Jeg mener da, at det er rimelig væsentligt som en slag advarsel, eller ja vidergivning til andre, hvordan en butik kan være?

Hvis det var en, som direkte var blevet snydt for penge af en butik var det så heller ikke væsentligt, hvilken butik?



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 11:33:48
Svar/Indlæg:
6052/189
#6:

Jeg synes det er fuldstændig ligemeget.

Alle butikker laver den slags fejl / bummerter / mindre gode handler. ALLE.

Det der påvirker er modtageren. Om han skriver en tråd på et forum, om han tager den kun mellem firmaet eller hvad han nu gør.





beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 11:45:33
Svar/Indlæg:
3943/44
#4 jeg plejer nu heller ikke selv at skrive navnet med mindre end de bliver ved med at snyde mig (efter 3 måneder er de sku selv ude om det!).... long story... don't ask.... men damn hvor faldt min tiltro til *webbutik*




Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 11:54:39
Svar/Indlæg:
250/59
Nåh jeg troede sgu det var Symbol selv der bare havde skrevet *webbutik*.. kan ikke se nogen af de nævnte argumenter som overbevisende for hvorfor han ikke skal have lov til at skrive butikkens navn hvis han vil, det vigtige er så bare at han melder tilbage med hvordan de håndterer sagen efterfølgende..

Ytringsfrihed er vel en ting vi er glade for..

Ydermere syntes jeg ikke det er smart at stille sig som dommer for hvornår en "sag" er "god nok" til at forretningens navn kan nævnes som advarsel til andre brugere. Det kunne jo anlede til mistanke om favorisering af nogle butikker frem for andre...



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 11:58:03
Svar/Indlæg:
3943/44
#9 der er ingen tvivel - enten er det brugeren selv der bestemmer - ellers er det ingen navne!



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 12:13:13
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg kan heller ikke se problemet i at navnet står der :l

Det er jo en form for censurering, hvilket jeg ikke mener er korrekt at gøre i denne sag.

*webbutik* is my partner :f:f:f:f:f





Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 13:09:26
Svar/Indlæg:
576/62

Jeg var ikke klar over at navnet på shoppen ikke måtte fremgå i tråden - dog synes jeg da heller ikke jeg sviner dem til.

Selvom det ikke er verdens dyreste stykke Hw, havde jeg sq glædet mig til at modtage det og derfor også rimelig skuffet når jeg modtager sådan et kort.
Kortet er nu sendt tilbage på fortrydelsesretten, så må jeg se hvor lang tid der går inden jeg får pengene tilbage.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 13:19:00
Svar/Indlæg:
6624/113
Der er ytringsfrihed ja, men ALLE herinde ved at EN sag ikke er repræsentativ for en webbutiks generelle måde at håndtere tingene på. Problemet er jo at man først hører om *webbutik* i det øjeblik noget går galt, og det kan lynhurtigt danne et forkert indtryk af *webbutik* som ALDRIG nogensinde vil være reelt.

HT/OC skal ikke optræde som gabestok for eventuelle samarbejdspartnere - DER ER DERFOR NAVNEFORBUD I SAGER SOM DENNE.
Hvis tråde som denne skulle have NOGEN som helst berettigelse, skulle den samtidigt indeholde alle dem der har gjort en god handel - og det ved alle ikke kan lade sig gøre.

Hvad i så skriver af PM's til hinanden, kan vi jo ikke bestemme. ;)



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 13:49:25
Svar/Indlæg:
6899/119
Ja okay..fair play :r



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-01-2006 14:04:07
Svar/Indlæg:
15982/637
Enig med #13. Det kan jo faktisk ske at butikken beklager hændelsen og så var det måske ikke så smart at sætte ry og rygte overstyr på det.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2006 15:15:12
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er jo dybt godnat... omtalte butik skaffer blot sig selv mere arbejde, og dårligere ry..



#17
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 15:24:28
Svar/Indlæg:
2602/173
#16

Og måske "mindre" arbejde i fremtiden.



Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 15:30:31
Svar/Indlæg:
250/59
DER ER DERFOR NAVNEFORBUD I SAGER SOM DENNE.

Definer venligst "denne" sag.. ?

Hvis der menes sager som er en enkel lille sag der er misvisende overfor en *webbutiks* reelle ry/formåen indenfor service/salg, så vil netop kommentarer som i #1 jo mane det dårlige indtryk i jorden. Og nej jeg syntes da på ingen måde at en "klagetråd" skal indeholde indlæg fra samtlige der har gjort en god handel for at give et retfærdigt indtryk, sådan noget udfolder sig af sig selv hvis der er nok folk der syntes det er en misvisende tråd.

Eksempel: Jeg startede en tråd hvor jeg var pissehidsig over at min helt nye HDD var gået død, så jeg skrev noget nedladende om det pågældende mærke. Inden længe var der et par stykker der skrev at de altså havde det samme mærke og var fuldt tilfredse og min kritik var uretfærdig, på den måde vil det endelige indtryk være positivt fremfor negativt selvom første udlæg var/er negativt..

Min pointe er meget simpel, lad brugeren skrive navnet på firmaet (eller mærket på hardware ;)) og så lad brugerne om at bestemme om de vil tage den holdning til sig eller om de har nok præference overfor det omtalte til at modstride sig med et indlæg..

Ps. Jeg har udelukkende positive oplevelse i henhold til handel med *webbutik* og vil på trods af denne hændelse forsætte med at handle der...

IMHO..





kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 17:39:53
Svar/Indlæg:
722/35
Nu nåede jeg desværre ikke at se hvilken webbutik der var tale om, men det er yderst uprofessionelt at sende et gfx på den måde. Man kunne godt få det indtryk, at der var tale om et allerede defekt kort, som man har sendt afsted i den forhåbning om, at løsning af sagen bliver mellem postdanmark og kunde som en ren transportskade. Hvordan så selve æsken ud? En professionel webbutik er udmærket klar over, at pakker der ikke er mærket (og betalt for) som forsigtigpakke, vil blive udsat for lidt af hvert - og vil derfor aldrig sende varen i så uforsvarlig en indpakning - men i selv de bedste webbutikker kan der selvfølgelig være brådne kar.
Har du set efter om det hjørne af spolens plasthus ligger i æsken? Hvis det lille stykke ikke er at finde, så er det IKKE en demovare der er sendt men en DEFEKT vare de har sendt afsted.
Jeg mener de skylder dig et nyt kort, uanset om de har flere kort der har været demokort, til at ligge eller ej.



Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 17:49:28
Svar/Indlæg:
576/62
#19

Æsken var forsvarlig pakket ind og havde ikke fået så meget som en bule, heller ikke papiret uden om havde nogen som helst skade.

Det afbrækkede hjørne af spolehuset lå ikke i æsken.



Boystov
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2006 18:35:35
Svar/Indlæg:
25/4
#13 - hvis din begrundelse skal have nogen som helst berettiglese, så håber jeg, at du påbegynder at fjerne de firmanavne, som optråder overalt her i forummet.

Ellers må du sige det som det egentligt er:

God kritik af firmaer må I brugere poste, men når det kommer til dårlig kritik, så kommer censur-kniven, da det kan koste vores site reklamekroner og mulighed for fremtidige samarbejder.

Personligt er jeg imod al redaktion i et frit forum (forudsat at indholdet overholder alm. lovgivning) - at fjerne et firmanavn fra en tråd, hvor det pågældende firma har kvajet sig, er det samme som at sige til os brugere; "I er for dumme til at regne ud, at det pågældende firma måske har 1000 vellykkede handler for hver svipser" - er det ikke korrekt? Vi kan godt tænke selv, vi behøver ikke hjælp til det.....

Hvis vi ikke i et forum kan fortælle hinanden om gode og dårlige oplevelser med de forskellige butikker, som vi benytter, hvor skulle vi så kunne dele den information?

Der er sgu for meget Pravda over OverClocking, når I begynder at skære i indlæg, som ikke strider mod dansk lovgivning. Hvis et firma bliver svinet til herinde, så er der jo ingen som forhindrer firmaet i at tage til genmæle som i alle andre frie fora.



#22
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 18:49:14
Svar/Indlæg:
1135/38
Jeg kan saa ikke lige se en grund til at svine et firma til her inde. Hvor gammel er man saa lige, ja jeg mener det sku det er kun beorn der opfeorer sig paa den maade.




Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 00:05:55
Svar/Indlæg:
250/59
#22 På hvilken måde?, der er da ingen der har "svinet" nogen eller noget til i den her tråd, hvis det er #0 du mener så har han da bare fremlagt en hændelse han har oplevet og spørger endda - selvfølgelig retorisk men stadig - om det bare er ham eller om det ikke er for dårligt og ligger den derved lidt ud til os andre at give respons på om han skal føle sig "dårligt" behandlet eller ej..

Men jeg er da enig i at selvfølgelig sviner man ikke bare nogen eller noget til, men man skal da have lov til at stille sig kritisk over for sådanne episoder..





Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 00:39:53
Svar/Indlæg:
6624/113
Svar til #21:

<i>#13 - hvis din begrundelse skal have nogen som helst berettiglese, så håber jeg, at du påbegynder at fjerne de firmanavne, som optråder overalt her i forummet.</i>

Du kan være evigt forvisset om at jeg fjerner ALLE dem jeg ser, men jeg ser ikke alle tråde hver eneste dag.

<i>Ellers må du sige det som det egentligt er:

God kritik af firmaer må I brugere poste, men når det kommer til dårlig kritik, så kommer censur-kniven, da det kan koste vores site reklamekroner og mulighed for fremtidige samarbejder.</i>

Forkert. Min korrekte udlægning af det er at vi IKKE under nogen omstændigheder vil lægge forum til at man kritiserer nogle firmaer overhovedet - det være sig samarbejdspartnere eller ej. Det har i MEGET lille grad noget med reklamekroner at gøre, men i allerhøjeste grad vores efterhånden ensomme kamp som 100% uvildigt testsite. Det vil vi bevare for enhver pris - da hele vores eksistens bygger på netop dette koncept.

En ting er at spørge om hvorvidt andre vil anbefale XXXX webbutik fordi man frygter for sine surt sammensparede - en anden ting er f.eks denne tråd, som ikke tjener andet formål end at miskreditere pågældende butik. #0 skal kontakte *webbutik* og rede sagen ud - ikke brokke sig på et forum.

Ja det er da ærgerligt at få leveret et grafikkort på den måde - og ja det er uprofessionelt lavet - og ja man bør ringe og brokke sig med det samme - og ja selvfølgelig skal #0 da have sine penge tilbage eller et andet grafikkort.

Den første ting som smutter i min verden er dog at han bruger sin returret til at smide det tilbage = det kommer til at koste ham porto, samtidigt med at han træder over i en rolle som normal kunde hvis nyindkøbte produkt ikke levede op til hans forventninger. ( Læs #12 )
Det næste der sker, er at *webbutik* åbner pakken og ser et grafikkort liggende løst nede i - hvorefter de smider ham en mail og spørger til det.
Hans svar vil så være "jamen sådan fik jeg det leveret" - hvorefter de nægter at give ham det fulde beløb tilbage - hvorefter denne tråd genåbnes med *update* i overskriften og et indlæg der begynder med : "NU HAR DE TAGET RØVEN PÅ MIG IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"..........

En situation kan LYNhurtigt gå galt på baggrund af EN forkert handling - og det er DET vi ikke vil stille forumplads til rådighed for at vise.

Den korrekte fremgangsmåde ville være at nuppe 2-3 billeder af det, og smide *webbutik* en mail med en kort forklaring, hvor man samtidigt beder dem sende ny hardware i korrekt emballage, samtidigt indeholdende en PostDK blanket med returportoen på - som så på den måde holder køber skadesfri i sagen. Jeg har oplevet det samme som #0, og har brugt sidstnævnte fremgangsmåde alle gangene - og det har ikke givet bagslag endnu.

<i>Personligt er jeg imod al redaktion i et frit forum (forudsat at indholdet overholder alm. lovgivning) - at fjerne et firmanavn fra en tråd, hvor det pågældende firma har kvajet sig, er det samme som at sige til os brugere; "I er for dumme til at regne ud, at det pågældende firma måske har 1000 vellykkede handler for hver svipser" - er det ikke korrekt? Vi kan godt tænke selv, vi behøver ikke hjælp til det.....</i>

Nej det er det samme som at sige "vi vil sikre at vi bliver holdt upartiske i den pågældende sag". Lægger vi forumplads til, betragtes det lynhurtigt som at tage side - og det gør vi ikke under nogen omstændigheder.
Forhastede konklusioner går der 30 på dusinet af på hardware forums - det burde du vide.

<i>Hvis vi ikke i et forum kan fortælle hinanden om gode og dårlige oplevelser med de forskellige butikker, som vi benytter, hvor skulle vi så kunne dele den information?</i>

www.edbpriser.dk har både et bedømmelsessystem og et forum hvor den slags er MEGET mere eksponeret end her - og edbpriser KAN kun være upartiske i den situation at der er en webbutik der bliver sablet ned.

<i>Der er sgu for meget Pravda over OverClocking, når I begynder at skære i indlæg, som ikke strider mod dansk lovgivning. Hvis et firma bliver svinet til herinde, så er der jo ingen som forhindrer firmaet i at tage til genmæle som i alle andre frie fora.</i>

Har du nogensinde set det ske, da? ;)



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 08:40:24
Svar/Indlæg:
1155/43
#Sajmon

Jeg ved ikke hvornår du/i er begyndt på det. Denne tråd er faktisk af opretteren hold flot ren for alle dumme udtryk og !!!!. I mine år her på sitet har det aldrig været et problem at kalde et firma ved navn. Sitet her bliver jo ikke holdt ansvarlig, for hvad brugerne af forumet skriver.

Hvis vi skal gå så langt, så synes jeg vi bør begynde at fjerne alle n00b spørgsmålende, og alle de på det nærmeste ukorrekte indlæg i forumet, da det også skader sites omdømme.

Jeg har altid synes om sitet, da der var nogle enkelte regler, som de fleste har kunne finde ud af at overholde. Derud over regerede sund fornuft resten af gangene. Selvfølgelig har der nogle enkelte gange, være nogle brugere som har måtte manes til ro, på den ene eller anden måde, men det har altså været et fåtal, i forhold til hvor mange brugere dette site har.

I omtalen af www.hardware-test.dk står der at hardware-test/overclocking.dk er kendt for deres uvildighed. Dette anser jeg nu for at være på grænsen til løgn. Det er ikke uvildigt, hvis der nu skal tages hensyn til leverandøren/producenten i såvel forum som artikler.

Jeg vil give dig ret i at alle firmaer laver fejl, men som du nok også selv ved, så er der nogle der er værre til det end andre. De fleste større firmaer kan sælge dig et stykke hardware uden problemer. Problemerne opstår som oftes når du skal reklamere dit nyindkøbte hardware, og der er visse firmaer altså tungere at danse med, end andre.

Jeg kan kun opfordre til at begynde på den gamle stil igen, hvor vi kunne kalde tingende det de var, bare det blev holdt i en sober tone. Hvis ikke dette sker, så bør der ændres kraftigt i reglerne, da de nye regler du her præsentere, ikke står i reglsættet. Jeg vil endda gå så langt og påstå at den er lidt på kant med regl fire.

4. Personlige angreb er ikke velkomne.

Kritisér idéer og ikke personer. Hvis i skal lave mudderkastning, så er det i soapboxen det foregår. Man må gerne gå amok og rase lidt ud, men det skal stadigt være inden for rimelighedens grænser.

Der står faktisk at mudderkastning er tilladt, såfremt det foregår i soapbox. Jeg vil ikke kalde dette indlæg for mudderkastning, og manden er helt sikkert gået "amok" inden for rimelighedens grænser!



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 09:18:58
Svar/Indlæg:
6624/113
#25 - Denne tråd er helt sikkert ikke en af de værste - der er vi rørende enige.

Jeg er også enig i at #0 klart opfører sig indenfor rimelighedens grænser, men det er ikke det samme som at det ikke går galt - som set mange gange før.

Uanset hvad, hører denne tråd hjemme i Soap-Box, så der ryger den hen indenfor kort tid.



#27
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 09:36:49
Svar/Indlæg:
3640/1231
Christ - come on guys! :00

Vi sætter nogle retningslinier, ikke for at genere jer, ikke for at genere forhandlerne, men for at finde en middelvej der gavner alle.

Gavner det nogen at vide at #0 har fået tilsendt en pakke fra en webbutik, som tilfældigvis blev pakket af en mand som lige er blevet fyret, havde fået sprængt 4 fingre af, eller som bare havde en dårlig dag?

Måske er det deres første tilfælde i form af reklamation?

Tror i seriøst at der findes en butik i DK som ikke har haft en uheldig episode?
Skal vi hænge allesammen ud?
Oprette en tråd om alle butikkerne, alle oplevelserne?
Skal vi så også have alle roserne med?

- Nej, for uanset om en butik er skide god eller skide dårlig, så er det et tåbeligt emne, for det varierer så meget fra person til person.

Står der nogen steder at PostDK ikke har kørt pakken over med en truck? Det kunne være at man glemte at skrive det?

Og hvem siger at butikken ikke sender #0 et spritnyt kort allerede i morgen?

Så...

Medmindre der står en flok (Læs: mere end én) med nogle rigtig dårlige oplevelser (ja, der findes frygtelige eksempler), så syntes vi ikke det hører hjemme i vores forum at hænge butikkerne ud.

Grunden er simpel:
Det gavner ingen, heller ikke jeres OC-venner!

Hvis en butik har 1/10.000 dårlige oplevelser, gavner det ikke nogen at hænge butikken ud som elendig.

Det er fint at i/nogen ikke er enig, men det er vores holdning.

# 25 >
" I omtalen af www.hardware-test.dk står der at hardware-test/overclocking.dk er kendt for deres uvildighed. Dette anser jeg nu for at være på grænsen til løgn. Det er ikke uvildigt, hvis der nu skal tages hensyn til leverandøren/producenten i såvel forum som artikler. "

Jeg vil slet ikke kommentere ovenstående yderligere, men hvis det er sådan du ser os, så fatter jeg ærlig talt ikke du gider kommentere, eller være her for den sags skyld.
Dyb latterlig kommentar!



Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 11:12:17
Svar/Indlæg:
250/59
Jeg er også enig i at #0 klart opfører sig indenfor rimelighedens grænser, men det er ikke det samme som at det ikke går galt - som set mange gange før.

Uanset hvad, hører denne tråd hjemme i Soap-Box, så der ryger den hen indenfor kort tid.


Så han opfører sig indenfor rimelighedens grænser, men bliver alligevel redigeret?? At den kan høre hjemme i Soap-Box kan jeg kun give dig ret i..

Nej, for uanset om en butik er skide god eller skide dårlig, så er det et tåbeligt emne, for det varierer så meget fra person til person.

Ja netop og det er jo derfor at alle personer skal have lov til at fremsætte deres oplevelse være den god eller dårlig..

Hvis nu der havde været tale om en helt nyoprettet *webbutik* havde i så også fjernet navnet? - Det tror jeg ikke.. Og deri ligger min største skuffelse i denne tråd.
Vil til dels give #10 ret, enten ligger I en regel på bordet der hedder ingen navne overhovedet eller også må det være op til brugeren.. For ellers skal man sidde og overveje om den oplevelse man nu har haft er "grum" nok til at man tør skrive navnet på firmaet og det er en dårlig retning at ta' for det her forum som ellers i mine øjne er et kanon forum.



#29
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 11:28:27
Svar/Indlæg:
3640/1231
#28 > Fordi man opfører sig indenfor rimelighedens grænser, behøver det ikke være i overensstemmelse med regler eller moraler ;)

Vi forbyder al slags warez snak, men hvad så med P2P generelt?
Det er jo i teorien lovligt nok :l
Vi vælger så at redigere/slette det, da det i alt for mange tilfælde hænger sammen med pirateri.
Men i teorien er det indenfor rimelighedens grænser :i

Jeg kan sagtens følge dig i:
" Ja netop og det er jo derfor at alle personer skal have lov til at fremsætte deres oplevelse være den god eller dårlig.."

-men, der er altså nogle men'er der skal tages hensyn til :l

Eks:
Du sælger et kort du ved virker til en bruger herinde.
Det virker ikke ved ankomsten, og bruger offentliggør herinde at han har modtaget noget fra dig som er defekt ved modtagelse.
INDEN du faktisk får det at vide...

Fair play?
Well, det syntes jeg nu ikke :(

Jeg syntes ikke vi er sippede på det område du snakker om.
Der har været tråde og de har fået lov at leve.
Jeg mener bare ikke det er fair at hænge nogen ud på den måde det er gjort her. Firmaet har jo ikke engang fået chancen for at råde bod på skaden, da det bliver posted her FØR man kontaktede butikken.

Klart - en butik som yder dårlig service skal belyses, jeg er helt enig!
Men det skal gøres rigtigt...



Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 13:16:50
Svar/Indlæg:
576/62

Det var igår ikke muligt for mig at komme igennem til shoppen, men har snakket med dem idag.
Jeg forklarede ham situationen, samt at jeg havde vedlagt et brev som også forklarede min oplevelse.
Ligeledes har jeg sendt en mail til deres support som jeg dog ikke har fået svar på endnu - derfor den sene tilbage melding fra min side.
Jeg regner med at høre fra dem snarligt og om ikke andet så skulle tilbage førelse af det betalte beløb gerne være at finde på min konto i næste uge.

Udfaldet af forløbet vil naturligvis blive updateret i tråden.



Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 14:12:50
Svar/Indlæg:
250/59
#29 Lidt enig men havde jeg fremsendt solgt hardware som jeg havde modtaget penge for til en anden herinde og det var ankommet som i ovennævnte tilfælde vil jeg faktisk mene at personen har ret til svine mig lidt til herude på forum, ligegyldigt om jeg lader handelen gå tilbage eller ej, for som #16 påpeger; så er det jo egen røv man rister ved at gøre det..
En vigtig pointe er jo igen som jeg også sagde tidligere at han så også følger op med hvordan eftersagen så forløber.

Når jeg læser hans post ser jeg ingen kritik af forretningens håndtering af eftersagen som jo selvfølgelig ikke er undervejs da de ikke har haft reaktionstid, men hans kritik retter sig mod deres kvalitet hvad angår indpakning/forsendelse af hardwaren som jo i dette tilfælde også er utilstrækkelig og hans kritik er derved retfærdig.

Havde han nu skrevet at *webbutik* var nogle røvhuller og de ikke gjorde en skid for deres kunder, så kunne jeg forstå jeres reaktion men i nævnte tilfælde syntes jeg bare overhovedet ikke det nærmer sig grænsen for en uhensigtmæssig tråd som ikke kan tåle nævnelse af *webbutikken* .

Og nej I er umiddelbart ikke sippede, men via jeres "reaktioner" skaber i også præcedens og når i vælger at fjerne navnet fra sådan en tråd her, har jeg meget svært ved at se fornuften i den linie i ligger..

Og nu er det godt nok gået hen og blevet en lang tråd der gør at man skal lede langt ned for at finde udfaldet af sagen, men det er jo fjernelsen af navnet der har ledt til det... :00



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 14:40:57
Svar/Indlæg:
6624/113
Min baggrund for at fjerne navnet, var at det ikke tjente et formål at nævne det + at det potentielt kunne gå grueligt galt. At det så ikke gjorde det, er kun godt.

Størstedelen af trådene i det her forum går jo netop ud på at få hjælp til et eller andet - og ikke at komme med almen info om hvordan webbutikker pakker deres ting ind i et ud af 200.000 tilfælde... ;)



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 15:43:56
Svar/Indlæg:
1155/43
#Bang

Jeg er dybest set ligeglad om du vil kommentere på mine indlæg. At du synes min kommentar er latterlig, skyldes udelukkende at du ikke sætter dig ned og prøver at se problemstillingen. Istedet vælger du den nemme vej ud, ved blankt at afvise og sige at jeg bare kan smutte, hvis jeg ikke kan håndtere lugten i bageriet.

#Resten

Regelsættet er til for at folk på forhånd kan indfinde sig. Derfor bør der laves nye regler, eftersom det nu ikke længere er tilladt at kalde et firma ved navn, hvilket ikke står i reglerne. Det må være rimeligt for os alle.



#34
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 15:54:38
Svar/Indlæg:
3640/1231
#31 > Jah, det kan jeg godt følge dig i.

Men... hvad så med alle dem som ikke læser afslutningen, som måske ender godt? De har allerede mærket butikken som et sted de ikke handler. Måske deres egen hovedpine, men det bliver også butikkens.

Min pointe er at jeg syntes man skal kigge på de to muligheder man har:

1) Man modtager en pakke med en defekt vare (af en eller anden årsag). Man skriver at *webbutik* har gjort sådan og sådan bla bla...

eller

2) Man modtager en pakke med en defekt vare (af en eller anden årsag). Man kontakter butikken osv, og finder ud af hvad resultatet er.

Efter min mening kan der ikke komme andet end skade ud af #1, hvorimod at #2 kun giver skade hvis det fortjent...

Lidt det jeg sigter hen imod :)




Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 15:56:04
Svar/Indlæg:
576/62

Har netop modtaget email fra shoppen hvor sagen er afsluttet og beløbet vil blive krediteret.

Skal da lige nævnes at hvis man går ind på deres demovare er grafikkortet igen at finde. ?:(




Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 15:57:29
Svar/Indlæg:
250/59
#32 det kunne vel ikke gå mere galt end en debat om folks indtryk af *webbutikken* som ville bringe flere både gode og dårlige historier frem og det kan jeg bare ikke se noget galt i...

Nu falder den jo alligevel stille hen i Soap-box, så det får ikke nogen betydning men jeg syntes stadig ikke at navnet skulle ha' været fjernet.. Men selvfølgelig skriver jeg da så heller ikke navnet som i jo kan se i mine indlæg, da det jo er "jeres" forum ;)

Symbol, håber du får dine penge tilbage eller bedre endnu et nyt kort magen til i mint-condition, som *webbutik* plejer at levere varen..



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2006 15:58:07
Svar/Indlæg:
14079/622
->#35
Lol.. de lodder sikkert modstanden på igen :00..



Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 16:04:03
Svar/Indlæg:
576/62

Ja det er sq lige friskt nok at smide det til salg igen.



Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 16:04:19
Svar/Indlæg:
250/59
Hehe sådan går det når man arbejder samtidig med man skal skrive indlæg.. godt at høre at du får dine penge igen Symbol...

Tror jeg ikke du skal lade dig gå på af.. tror ikke de prøver på det samme to gange...





#40
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 16:09:43
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja jeg mener bare at man skal opfeore sig ordentlig.
Men det burdte jo ikke vaere neodvendigt at fortaelle folk her inde hvad alm. opdragelse gaar ud paa.
Eller for den sags skyld hvordan man omgaas andre mennesker.
Saa drop lige det fis med at haenge et firma eller andre ud, vi kan jo ikke geore noget ved problemet.
Og som feor naevnt saa kan man jo vaere uheldig en gang i mellem, men jeg ved da ogsaa godt at noget som det der helst ikke maa ske, men det sker jo sommetider da vi jo er mennesker.
Og alle mennesker har sku lov til at lave fejl, Der er ikke nogen der er fejlfri.
Saa hvis der er nogen der mener at de er fejlfri saa er det sku dem der har et problem. men det er saa en anden snak.

BEE COOL. i det nye aar. :e



Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 16:54:53
Svar/Indlæg:
576/62

Kortet har ikke været imellem deres produkter siden jeg bestilte mit og nu omkring samme tidspunkt som jeg modtager mail om kreditering er det igen til salg.

Der bliver skrevet flere gange at alle kan fejle...ja, men ikke samme fejl 2 gange når de er blevet gjordt opmærksom på kortets tilstand.





nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 17:11:25
Svar/Indlæg:
687/9
så er du har været lidt frisk og lavet et mærke på det, så det kunne genkendes, og efterfølgende køber det igen, og ser om det rent faktisk ER det samme kort :)




kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 17:56:28
Svar/Indlæg:
722/35
Hvad har du givet for kortet, nu det er en demovare?



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 20:28:13
Svar/Indlæg:
2353/24
Denne tråd har dybest set være unødvendigt, da #0 har fået sine penge igen...

Jeg er fuldstændigt enig med det som b@ng skriver #34.

#0
ikke for at lyde kynisk, men hvorfor oprettede du denne tråd før du havde snakket med firmaet? i mine øre lyder det som whineri, som afligevel ikke kan førere noget konstruktivt med sig (udover "nååh, det er også synd for dig at butikken er nogle røvhuller").



Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 22:07:43
Svar/Indlæg:
576/62

#44
Jamen der skam nok også noget Whineri over det, skulle lige have den værste skuffelse ud. :)
Når det er sagt så må jeg tilstå at jeg ikke kan lade være med at have den følelse, at tråden ville have set lidt anderledes ud hvis den pågældende shop ikke havde været nævnt eller havde heddet noget andet.
Efter jeg oprettede tråden har jeg modtaget adskillige pm + mail om hvilken shop det drejede sig om, samt tilbage meldinger om utilfredsstillende RMA sager og generel dårlig service fra shoppens side.
Som det kan ses på shoppens side har de lige pludselig igen 1 stk X800gto i deres demo sortiment og jeg synes man skal være meget blå øjet for ikke at tro, at det er selv samme kort som jeg lige har sendt retur.
Jeg kan da ikke forestille mig at der er nogen der kan være uenig med mig i, at det kort skulle aldrig nogen sinde være sendt til mig i første omgang, ej heller sat til salg igen.
Kortet har da så tydeligt været ramponeret allerede ved afsendelse og derfor føler jeg mig sq snydt, det er der nok også snart en ny kunde som kommer til.

At jeg ikke har talt med shoppen inden tråden blev oprettet osv. har jo intet med sagen at gøre. Selvfølgelig får jeg mine penge tilbage da der altid er fortrydelsesretten, det har jeg ikke været i tvivl om og heller ikke givet udtryk for.
Syvende og sidst mener jeg, at sælge et kort i så dårlig stand er dybt uproffesionelt også selvom det er købt som demo.
At OC.dk så ikke var stedet hvor tråden skulle være oprettet er jeg så klar over til en anden gang, kan så bare håbe at det ikke er en bruger herinde fra som bliver næste kunde til kortet.




Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 22:13:56
Svar/Indlæg:
1155/43
Måske er det tilbage i sortimentet pga lagersystemet. Dit kort er sikkert blevet krediteret, og som følge af det, så skriver systemet automatisk et styk demovarer tilbage i systemet. Så mon ikke det bliver fjernet. Du kan da om ikke andet prøve at købe det igen, og sender de dig kortet igen, så har det en god sag med forbrugerklagenævnet i hånden :)

Jeg tror dog ikke at du kan bestille det igen... :)



Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 10:19:42
Svar/Indlæg:
250/59
Syntes vi kører lidt på pladespiller, kritikken han fremlægger er jo reel.. de har sendt en kort der havde en stump brækket af, stumpen ligger ikke i pakken, kortet ligger og flyder rundt i kassen - endda uden antistatisk pose - som højst sandsynlig har ført til at kondensatoren er faldet af = Dårlig Service = Jeg vil gerne vide det, ligemeget om de så har haft 1 milliard gode handler, kontrast kommer kun med 2 farver, for at trække en filosofisk én på jer ;)

Ja han får sine penge tilbage og de har bestået den ultimative prøve, men butikken er stadig årsag til at manden har haft noget bøvl og nu står samme sted som han startede bare noget tid senere.. uden det grafikkort han ønskede og som de tilbød at levere..

Og for dem der kun lige kigger ind og danner sig et indtryk af en butik på baggrund af én tråd, som de ikke engang læser til ende, det må være deres tab, og for butikkens del er den konsekvens det må ha' at yde så dårlig service til én af deres kunder og netop derved får vi holdt butikkerne til ilden hvad angår den service de yder... men det sker ikke hvis de ikke bliver holdt til ansvar = navnet nævnes....



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 23:28:18
Svar/Indlæg:
1015/85
Jeg har ikke læst det hele, men synes stadig det virker underligt, at vi ikke kan sige, hvad det er for en butik :00

Jeg husker tydeligt de sager / debatter, som var herinde ang. chippen.dk og der blev den da sablet ned i STOR stil.



#49
Dane
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2006 01:34:07
Svar/Indlæg:
270/104
Fra #27: "Gavner det nogen at vide at #0 har fået tilsendt en pakke fra en webbutik, som tilfældigvis blev pakket af en mand som lige er blevet fyret, havde fået sprængt 4 fingre af, eller som bare havde en dårlig dag? "...
- Ja - gu' gør det så...Jeg vil i hvert fald ikke risikere at blive ekspederet af ham ;)
- Og vær så ikke så angste for de forhandlere. De fleste er gode nok, men er de urimelige eller amatøragtige som her, vil vi andre da godt vide besked.
- Det er jo ikke bolsjebutikker vi handler med. Tingene er som regel dyre nok, og bør behandles derefter. (Og forbrugernes beskyttelse er såmænd heller ikke noget at råbe hurra for)! ;)