Jeg sidder her med min gamle AMD Barton 3000+ og tænker om jeg ikke skal opgradere.. Vil gerne have en nyere processor. Men er det smartest at skaffe sig en af de omtalte Opteron processorer, i så fald hvilken af dem? Eller er det klogere at købe noget x2, min ide er at det skal kunne bruges i længere tid. Jeg vil blive ved med at bruge XPC's, så spørgsmålet er også hvilken af de XPC's jeg skal købe. Har også set (på www.shuttle.com ) at der er nogle XPC's med PCIe.. Computeren skal bruges til blandede ting, altså lidt spil, lidt programmering, lidt film og lign. Den skal også bruges til mit mini-hjemmelydstudie.. Håber der er nogen der har noget at sige :)
#12 spar flere penge sammen og få dig en opteron 165(de er dual cores med høj cache. til billige penge) men en billig dual core A64 koster altså mindst 2500kr +/- .
Du vil klart kunne mærke forskel fra en barton til en A64 med 1mb cache MEN jeg mener du bør tage hele springet og få en X2 med det samme.. men igen det styrer du selv.. og de er jo ikke helt billige.
Nu lyder jeg måske som n00b, men X2, er det ikke sådan at man skal have 2 processorer i? Og det kan der jo ikke være i SN95G5'en.. Og hvad koster Opteron 165?
#15 sådan ligger landet desværre... men tro mig har du først prøvet en X2 eller opteron 165-180 cpu så vil du ikke nøjes med single core igen... det er simpelthen skønt. ;)