Problemer med Tele2 i-net.

Om siden d.  04. januar. 2006, skrevet af 666
Vist: 635 gange.

666

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2006 19:35:06
Svar/Indlæg:
9/3
Hejsa

Står med et vildt underligt problem...
Mit modem viser at der er forbindelse og i windows vises der også at computeren modtager og sender pakker...MEN MEN MEN...Jeg kan ikke komme på nettet...og når jeg prøver at pinge en ip får jeg timeouts.

Forbindelsen er Tele2highway.

IP, dns, dhcp-serveren kan ses i ipconfig så det er ikke det den mangler. Alt står umiddelbart som det skal i opsætningen forbindelsen. Og jeg har prøvet at slå firewall fra i windows og zone alarm.

Er der nogen der har haft samme problem?!?

Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være i vejen og eventuelt en løsning på problemet?

Jeg fatter hat af det...og tele2 havde heller ingen løsning på problemet. DOH!!!!

På forhånd tak for hjælpen...

- 666 out!!

palle

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 21:21:06
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, er det en ny forbindelse, elelr er det en gammel forbindelse, der er holdt op med at virke?

Grunden til, at jeg spørger, er at min far netop har Tele2 Highway, og hans inet holdt op med at virke mellem jul og nytår. Det viste sig, at Tele2 ved en fejl havde lukket for forbindelsen (elelr gjort et eller andet andet, så det ikke fungerede). Men efter en opringning og lidt sludren frem og tilbage erkendte de fejlen og fik den rettet.

En anden mulighed er i øvrigt at bruge Windows XP's gendannelse funktion. Jeg har selv løst mærkelige inet problemer ved at gendanne maskinen tilbage til en dato lige før problemet opstod. Ikke at jeg ved, hvad fejlen så har bestået i, men det virker som regel, hvis det er Windows, der fucker noget up... ;)

666

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2006 00:20:00
Svar/Indlæg:
9/3
det er en gammel forbindelse der er holdt op med at virke...det skete omkring nytårsskiftet...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 02:29:41
Svar/Indlæg:
6052/189
Alm support gør ikke en skid, så du fejlmelder linjen med det samme. Så bliver du ringet op nogle få dage efter, hvor du så forklarer dine problemer.

Supporten er for fejl40 stuff.

Mvh

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2006 05:25:10
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg kan se du skal betale for forbrug, og du har vel husket at betale ? :D
Har du tjekket om Tele2 har haft problemer med din betaling, så den ikke er gået igennem, og derfor har de så lukket din linie ?

666

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2006 18:18:54
Svar/Indlæg:
9/3
der er betalt osv...det er ikke det :)