Nu har jeg købt et DFI SLI-DR Expert MB og testet med. Problemet er så at jeg med det MB ikke kan installere WinXP. Den laver BSOD på vilkårlige tidspunkter under kopiering af filer eller fryser et andet sted under installering af Win. Det sker uafhængigt om der i forvejen var Win installeret på HDD så filsystemet er i orden. Jeg sletter altid partitionen og opretter en ny og formatterer inden.
Jeg kører ikke RAID så jeg skal ikke trykke F6 og installere RAID drivere, jeg har frakoblet min IDE HDD så Win genkender fint min WD Raptor 74 GB (SATA).
Jeg har prøvet min originale WinXP Pro CD, en Win CD slipstreamet med SP2, begge Ballistix RAM stænger i slot 1+3 og 2+4, en 512 MB RAM stang i slot 1/2, en anden spritny 400 GB WD SATA HDD, skiftet SATA kabel, IDE kabel til CD/DVD drev. Prøvet CD og DVD drev enkeltvis, prøvet både med USB mus og PS2 mus.
Det gav mig så ikke rigtigt svar på om det var MB der var noget galt med. Derfor testede jeg en anden CPU med mit oprindelige Asus bundkort. Her var der ingen problemer med at installere WinXP (slipstreamet m. SP2). Til gengæld var min oprindelige fejl der stadig (den med at den bare giver sort skærm når jeg genstarter). Jeg testede også lige om det kunne skyldes blæseren på CPU køleprofilen - det var det ikke. Altså er det mit bundkort, der er defekt - hurra.
Snedig som jeg var satte jeg så det nye DFI bundkort i. Ganske rigtigt kunne jeg boote ind i windows nu hvor den var installeret (kun rå installering ingen drivere/programmer). Dog lavede min Kaspersky antivirus numre med mig så den genstartede hele tiden. Da jeg igen forsøgte at installere WinXP forfra (uden SP2 da jeg har mistanke til at det er den der konflikter med AV og FW) så ville den selvfølgelig ikke installere WinXP - SUK. Denne gang var BSOD fejlmeddelelsen under kopiering af filer: irql_not_less_or_equal, men det er forskelligt fra gang til gang og det er ikke samme sted under Win installationen den laver BSOD.
Med mindre det nye DFI MB også er defekt så kan det efterhånden ikke skyldes hardware fejl og derfor mener jeg det er nogle BIOS instillinger i DFI MB der skal justeres for at den vil acceptere installation af Win XP (32 bit).
Er der nogen der kan hjælpe mig med disse BIOS instillinger eller gennemskue hvad der ellers kan forårsage problemer med at installere WinXP Pro med DFI SLI-DR Expert på en WD Raptor 74GB?